• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3604 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۳۰ مرداد

سيد حسن خميني:

مراقب باشيم جامعه دچار لغزش ادبي نشود

يادگار امام(ره) با تاكيد بر بارور كردن روح شجاعت در جامعه تاكيد كرد كه اين روحيه بايد با « ادب» توام باشد. به گزارش ايسنا، سيد حسن خميني ظهر ديروز در جمع پيشتازان و مربيان شركت كننده در ششمين اردوي ملي اعضا و مربيان پيشتاز و فرزانه كه در اردوگاه شهيد باهنر تهران برگزار شد، حضور يافت. وي در اين مراسم طي سخناني با بيان اينكه همه بايد سعي كنيم خود را به زيور «آزادانديشي» آراسته كنيم، به روايت «الفكر يهدي الرشد» از اميرالمومنين(ع) اشاره و اظهار كرد: انسان رشد يافته كسي است كه «فكر باز» دارد و كسي داراي چنين خصلتي است كه شجاعت داشته باشد. يادگار امام شجاعت در رفتار، گفتار و افكار و پندار را به عنوان انواع مختلف شجاعت برشمرد و افزود: مجموعه سازمان دانش‌آموزي بايد وجهه همت خود را به سوي آزادانديشي كه يكي از آرمان‌هاي انقلاب است معطوف كند و در اين خصوص بحمدلله رهبر انقلاب دايما بر برگزاري كرسي‌هاي آزادانديشي تاكيد دارند.
وي در ادامه خطاب به معلمان و مربيان گفت: از ابتدا در خانواده خودتان و سپس مدرسه، روحيه شجاعت، توان تصميم‌گيري و قدرت بيان سخن مخالف ديگران را در مجموعه دانش‌آموزان بارور كنيد. سيد حسن خميني افزود: ملت شجاع ملتي است كه تك‌تك افراد آن شجاع باشند. ملتي مي‌تواند مقابل تحميل و فشار كل دنيا بايستد، حق خود را بگيرد و تن به هيچ ظلمي ندهد كه در زندگي خصوصي خود نيز اين‌گونه باشد و لذا از افراد مرعوب نمي‌توان ملت شجاع ساخت. وي شجاعت را خصلتي دانست كه مانند ساير صفات انساني همچون هوش و ذكاوت قابل تقويت و تربيت است و گفت: انسان بايد دايما شجاعت را در خود تمرين كند. يادگار امام با بيان اينكه بايد روح شجاعت توام با ادب بارور شود، يادآور شد: ادب يكي از خصلت‌هاي اصلي ايرانيان در طول تاريخ بوده است، به حدي كه بعضا ملت ايران متهم به تملق شده‌اند؛ لذا در ادبيات ما نيز كمترين لغزش‌ها در قياس با ادبيات ساير ملل به چشم مي‌خورد. وي ادامه داد: ما همواره وقتي مي‌خواستيم با بزرگان‌مان صحبت كنيم بسيار مودبانه سخن مي‌گفتيم و امروز بايد مراقب باشيم كه خداي نكرده جامعه دچار لغزش ادبي نشود.
سيد حسن خميني در پايان سخنان خود با توصيه به اينكه دايما همديگر را به مودب بودن هشدار دهيم، گفت: بايد مراقب باشيم كه با توجه به گسترش فضاي مجازي، گرفتار بي‌ادبي نشويم.
روايت سيد حسن خميني از دغدغه‌هاي جمعي از آزادگان
جمعي از آزادگان هشت سال دفاع مقدس، پنجشنبه‌شب گذشته به ديدار سيدحسن خميني رفتند. به گزارش ايسنا، سيدحسن خميني با انتشار عكسي از ديدار جمعي از آزادگان دفاع مقدس با وي، در صفحه اينستاگرامش نوشت: «دوستان آزاده خيلي از صداوسيما گله داشتند و مي‌گفتند كه امسال اصلا به سالروز آزادي آزادگان نپرداخته و از كنار آن گذشته است. برخي از آنها از خاطرات خود گفتند كه به راستي شنيدني بود. طبق آماري كه يكي از ايشان ارايه كرد، مجموعا ٤٥هزار نفر در دوره دفاع مقدس به اسارت در آمده‌اند كه پس از آزادي از زندان‌هاي رژيم بعثي و تاكنون بيش از ٣000 نفر از آنها رخ در نقاب خاك كشيده‌اند. خدا به آزادگان سرافراز
 اجر و پاداش صالحان را عنايت كند و درگذشتگان ايشان را با سيدالشهدا محشور كند.»

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون