• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3605 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۳۱ مرداد

عدد نوشت

نرخ بيكاري تهراني‌ها

مديركل تعاون و كار و رفاه اجتماعي استان تهران در بيان جزييات وضعيت اشتغال و بيكاري استان تهران گفت: در اقتصاد استان تهران سهم بخش كشاورزي 2/1 درصد، سهم بخش صنعت 5/35 درصد و سهم بخش خدمات، 3/63 درصد است.
لطفي‌نژاد سپس به معرفي برخي اقدامات اداره كل متبوع خود در زمينه اشتغال استان تهران پرداخت و گفت: جويندگان كار ثبت نام شده برابر 98هزار و 169 نفر، فرصت‌هاي شغلي برابر 93هزار و 527 و به كار گمارده‌شدگان معادل34هزار و 879 نفر بوده است. همچنين تعداد ايجاد اشتغال در مشاغل خانگي، 616 نفر محاسبه شده و ضمن اينكه 48هزار نفر نيز مقرري‌بگير هستند.
مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي افزود: در سال 1394 جمعيت كل استان 12ميليون و 788هزار و 817 نفر، نرخ بيكاري استان 8/13 درصد، نرخ بيكاري مردان 6/47 درصد و نرخ بيكاري زنان 16/87 درصد است.
 
خسارت آتش سوزي پتروشيمي بوعلي

مدير كنترل توليد شركت ملي صنايع پتروشيمي گفت: بر اساس برآوردها، خسارت ناشي از آتش‌سوزي در پتروشيمي بوعلي سينا نزديك به١٠٠ ميليون دلار است. علي‌محمد بساق‌زاده در نشست «واكاوي دلايل حوادث آتش سوزي اخير در صنعت پتروشيمي» اعلام كرد هنوز ميزان خسارت ساير مجتمع‌هاي پتروشيمي، تعيين نشده است.
بساق‌زاده اضافه كرد: بازسازي واحدهاي پتروشيمي بوعلي سينا و ساير مجتمع‌ها ادامه دارد و تا زماني كه بازسازي‌ها كامل نشده باشد و مناقصه‌هاي مربوط به آن برگزار نشود، نمي‌توان ميزان خسارت را تعيين كرد. مديركنترل توليد شركت ملي صنايع پتروشيمي تاكيد كرد كه حوادث آتش‌سوزي اخير زنگ خطري بود تا در زمينه پيشگيري اقدام‌هاي بيشتري انجام شود.
 
صادرات نفت ايران در ماه ژوئن

 صادرات نفت ايران در ماه ژوئن به دو ميليون و ۵ هزار بشكه در روز رسيد.
توليد نفت ايران در ماه ژوئن به سه ميليون و ۶۱۰ هزار بشكه در روز رسيد كه از اين مقدار، دو ميليون و ۵ هزار بشكه آن سهم صادرات روزانه اين كشور بوده است.
آمارها حاكي از افزايش توليد نفت ايران از ماه ژانويه به بعد و تصاحب مجدد سهم بازار از دست رفته اين كشور به دنبال رفع تحريم‌ها هستند. در همين حال بر اساس آمار موسسه «جودي»، صادرات نفت ايران در ماه ژوئن نسبت به ماه قبل از آن رشد ۵ هزار بشكه‌اي در روز را نشان مي‌دهد اما اين رقم در اوسط سال ۲۰۱۲ ميلادي يعني قبل از دوره تحريم ۲ ميليون و ۲ هزار بشكه در روز از سوي سازمان بين المللي انرژي گزارش شده است.

برقي كردن چاه‌‌هاي كشاورزي

از آنجايي كه چاه‌هاي كشاورزي با سوخت گازوييلي كار مي‌كنند و دولت به‌دنبال بهينه‌كردن مصرف سوخت و كاهش هزينه‌ها است قرار است تا 220 هزار حلقه چاه در كشور برقي شوند كه اكنون صد حلقه به عنوان پايلوت در فيروزآباد شهريار برقي شده‌اند كه از محل صرفه‌جويي گازوييل پول سرمايه‌گذار برمي‌گردد، اگرچه بخشي از اين هزينه را نيز خود كشاورزان بايد متقبل شوند. يدالله شمايلي، مديرعامل موسسه جهاد نصر در مورد مقابله با پديده ريزگردها و بيابان‌زدايي هم با اذعان به اينكه بخش زيادي از ريزگردها به كشورهاي عراق، سوريه، ‌عربستان و كويت برمي‌گردد، خاطرنشان كرد: اما در داخل كشور خودمان نيز كانون‌هاي بزرگي از گردو غبار و ريزگرد در استان خوزستان داريم كه سعي كرده‌ايم راهكارهاي اين مساله را از جمله تعريف پروژه‌هاي پايلوت مالچ پاشي گياهي و معمولي پيش ببريم. وي همچنين از احداث سدهايي كه در جنوب شرق تركيه سبب شد تا آب در اين سدها نگه داشته شود، انتقاد كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون