• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3605 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۳۱ مرداد

كودك‌ربايي و سه پر ونده

ربودن پسر 12 ساله پزشك سابق باشگاه پرسپوليس

تاريخ وقوع: 7 صبح/ 22 ارديبهشت 94/ تهران

پليس پايتخت سه عامل ربايش پسر 13 ساله پزشك سابق پرسپوليس را در حالي كمتر از يك روز دستگير كرد كه آنها در ازاي آزادي گروگان، 100 هزار دلار (330 ميليون تومان) درخواست كرده بودند. در عمليات دستگيري متهمان كه به تيراندازي منجر شد، يكي از آدم‌رباها پس از اصابت گلوله و دو نفر ديگر در صحنه دستگير شدند. آنها دست و پاي گروگان را با چسب و طناب بسته و 10 ساعت در صندوق عقب ماشين انداخته بودند به‌طوري كه او تنها مي‌توانست از دريچه باند نفس بكشد. سينا پس از آزادي از سوي پليس به پدرش گفت كه «آدم‌رباها مي‌خواستند كارش را تمام كنند». پدر سينا درباره حادثه گفته است: «آدم‌رباها سينا را ساعت هفت صبح، درست زماني كه مي‌خواست سوار سرويس مدرسه شود دزديدند. من و همسرم از صداي جيغ به خيابان آمديم و بلافاصله كه فهميديم چه شده با پليس تماس گرفتيم. آدم‌رباها ساعت 9 صبح تماس گرفتند و صد هزار دلار (330 ميليون تومان) درخواست كردند. شرط گذاشتند اگر ظرف ٢٤ ساعت اين مبلغ تهيه نشود سينا را مي‌كشند. مامورها مي‌گفتند چه كار كنم. براي هر ثانيه برنامه داشتند. آنها سرانجام توانستند از روي شماره تماس، رد گوشي آدم‌رباها را بزنند و پسرم را آزاد كنند. او تمام مدت آدم‌ربايي در صندوق عقب نگهداري شده بود.»


سرنوشت مبهم محمدامين پنج ساله با مرگ آدم‌ ربا

تاريخ وقوع: 16 بعد از ظهر/ 6 مرداد 92/ جوين خراسان رضوي

محمد امين، پسر پنج ساله اهل جوين است كه سه سال پيش از سوي عده‌اي ناشناس ربوده شد اما به دليل مرگ متهم اصلي در بازداشتگاه هنوز هيچ اطلاعي از وضعيتش در دست نيست. پدر محمدامين گفته است: «6 مرداد 92 مي‌خواستم پسرم را به كلاس ژيمناستيك ببرم. او كمي زودتر از من از خانه خارج شد اما وقتي به كوچه رفتم اثري از او نبود. 24 ساعت بعد مردي تماس گرفت و 500 سكه طلا درخواست كرد. من پليس را از ماجرا باخبر كردم تا اينكه آدم‌ربا دوباره زنگ زد و اين‌بار 50 ميليون تومان خواست. بعد از صحبت‌هايي كه با هم كرديم قرار شد اول چكي به مبلغ يك ميليون تومان به حسابش واريز كنم اما همان روز متهم در پي اقدامات پليسي از سوي پليس دستگير شد. » متهم پس از انتقال به كلانتري مورد بازجويي قرار گرفت و در حالي كه تلاش‌ها براي شناسايي مخفيگاه گروگان پنج ساله ادامه داشت، متهم ناگهان در بازداشتگاه سكته كرد و پس ازانتقال به بيمارستان جان باخت تا محل نگهداري محمدامين تا امروز نامشخص باقي بماند. در همان سال (24 بهمن 92) سردار بهمن اميري مقدم، فرمانده انتظامي خراسان رضوي، «قتل محمدامين را محرز دانسته بود» اما يك سال بعد (آذر 93) سرهنگ حسين بيدمشكي، رييس پليس آگاهي خراسان رضوي گفت كه هنوز وضعيت حيات و ممات محمدامين مشخص نيست.


سه ميليارد تومان براي آزادي پسر نوجوان

تاريخ وقوع: 6:30 صبح/ 5 ارديبهشت 94/ تهران

سه آدم‌ربا پس از ربودن پسر ١٤ ساله يك تاجر آهن‌، درخواست سه ميليارد تومان پول كردند اما پس از 11 روز به دام پليس افتادند. دستگيري آنها از 27 فروردين پارسال با مراجعه پدر و مادر گروگان به پليس كليد خورد. آنها گفتند: اميرحسين ساعت 6:30 از خانه بيرون رفت تا به مدرسه برود اما چند دقيقه بعد راننده سرويسش در خانه را زد و گفت چرا امير حسين پايين نمي‌آيد. ما خيلي تعجب كرديم. سريع پايين رفتيم و كوچه را گشتيم اما اثري از پسرمان نبود. فهميديم او را دزديده‌اند. طرف‌هاي ساعت هفت بود كه گوشي‌ام زنگ خورد و يكي از آدم‌رباها درخواست سه ميليارد تومان پول كرد. همان‌موقع به پليس زنگ زديم و درخواست كمك كرديم. » كارآگاهان در آغاز تحقيقات متوجه شدند كه متهمان اطلاعات كاملي درباره فعاليت اقتصادي پدر و پدربزرگ اميرحسين در زمينه خريد و فروش آهن‌آلات داشتند و چند روز قبل از حادثه نيز با خودروهاي مختلف اطراف مدرسه اميرحسين پرسه زده و ساعت دقيق كلاس‌هاي او و زمان ورود و خروجش از مدرسه را به دست آورده بودند. با كسب اين سرنخ، هويت آدم‌رباها لو رفت و سرانجام پس از 11 روز با شناسايي مخفيگاه شان در دهكده المپيك به دام پليس افتادند و گروگان 14 ساله نجات يافت.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون