• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3609 -
  • ۱۳۹۵ پنج شنبه ۴ شهريور

وزير اطلاعات در تلويزيون:

نمي‌گذارند عكس رييس‌جمهور در راهپيمايي‌ها بالا برود

گروه سياسي | اگرچه هفته دولت فرصتي را به دولتمردان مي‌دهد تا دستاوردهاي‌شان را به رخ منتقدان‌شان بكشند اما دولت حسن روحاني در اين چند ماه گذشته به قدري زير توپخانه منتقدانش قرار داشته كه كابينه بي‌سر و صدايش اگر لب به سخن هم باز مي‌كنند بيش از دستاوردها، گلايه‌هاي‌شان از مخالفان غيرمنصف به گوش مي‌رسد. پيش از اينها همواره تنها حسن روحاني بود كه در خط مقدم رويارويي با مخالفان دولت ايستاده بود و در سكوت اعضاي كابينه‌اش پاسخ منتقدان را مي‌داد. اما در چند ماه گذشته توهين‌ها و تهمت‌هايي كه به رييس‌جمهور روا داشته شد مانند آتشي بود كه يخ كابينه روحاني را آب كرد. اين‌بار وزير اطلاعات لب به گلايه باز كرده است و از بي‌انصافي‌ها در حق رييس‌جمهور و دولت سخن مي‌گويد. از مطالب دروغي كه به دولت و رييس‌جمهور نسبت مي‌دهند تا جنجال فيش‌هاي حقوقي و اقداماتي كه با هدف ضربه به دولت صورت مي‌گيرد. بي‌ترديد محمود علوي به عنوان يكي از مسوولان بلندپايه امنيتي كشور حرف‌هاي مهمي را نيز در اين حوزه بيان داشت، از جمله كشته شدن فرمانده تيپ موصل داعش در غرب كشور و امتيازاتي كه در جريان مبادله زندانيان از امريكا گرفته شده، اما سايه سنگين تخريب‌ها و فشارها بر سر دولت توجه‌ها را بيش از هر چيز به سمت گلايه‌ها جلب مي‌كند. در اين ميان اما چيزي كه بيش از هر مساله‌اي توجه‌ها را به خود معطوف مي‌كند دفاع كابينه از رييس دولت است. در سه سال گذشته كابينه آن‌چنان كه بايد در دفاع از رييس خود برنخاست و همين امر سبب برخي انتقادها به كابينه بود كه رييس‌جمهور را تنها گذاشته‌اند، اكنون در شرايطي كه تنها چند ماه تا انتخابات باقي مانده و حملات منتقدان و مخالفان شدت بيشتري گرفته تحركاتي در كابينه ديده مي‌شود و برخي وزرا قفل از سكوت خود برداشته‌اند.
كشته شدن فرمانده تيپ موصل داعش در غرب كشور
به گزارش ايسنا، سيدمحمود علوي شامگاه سه‌شنبه در يك برنامه‌ تلويزيوني با اشاره به عمليات انجام‌شده عليه گروهك‌هاي تروريستي در غرب كشور خاطرنشان كرد: در اين عمليات فرمانده تيپ موصل داعش كشته و سه نفر ديگر از آنها با همكاري يگان ويژه ناجا و همچنين تك‌تيراندازان ماهر نيروي ويژه و همكاري‌هاي سپاه پاسداران، شناسايي و دستگير شدند. وزير اطلاعات در ادامه اين برنامه تلويزيوني به برنامه‌هاي دولت براي كاهش دغدغه‌هاي معيشتي مردم اشاره و با تاكيد بر اينكه معيشت مردم از اصلي‌ترين دغدغه‌هاي دولت يازدهم است، اظهار كرد: دولت در جهت كاهش دغدغه‌هاي مردم و توجه به معيشت آنها، اقدامات موثري در راستاي كاهش نرخ تورم انجام داد و توانست تورم را از 46 درصد به زير 10 درصد كاهش دهد.
نقطه ضعف دولت از نگاه علوي
در سه سال گذشته حاميان دولت همواره يك انتقاد مهم به حسن روحاني داشتند و آن ضعف تيم رسانه‌اي دولت بود. حال به نظر مي‌رسد صداي اين انتقادها به گوش وزير اطلاعات رسيده است و ان را نيز تاييد مي‌كند كه مي‌گويد: ضعف رسانه‌اي يكي از نقاط ضعف دولت يازدهم است. علوي اما توجيه ديگري براي اين ضعف دارد و مي‌گويد: اين سخن به معناي آن نيست كه مسوولان رسانه‌اي دولت تلاشي نمي‌كنند بلكه به آن معناست كه دولت در بعد رسانه‌اي كار خود، زياد خرج و سرمايه‌گذاري نمي‌كند و احساس مي‌كنند كه صرف هزينه براي تبليغ فعاليت‌هاي خود شرعا جايز نيست اما در مقابل اين فرصت براي مخالفان پيش مي‌آيد كه حملات تندي عليه دولت انجام دهند و جبهه مقابل صدها ميليارد تومان خرج تبليغات عليه دولت مي‌كند. وي با انتقاد از اظهارات مطرح شده عليه رييس‌جمهور اظهار كرد: متاسفانه برخي درباره رييس‌جمهور، كه براساس قانون اساسي شخص دوم مملكت است، عناويني از جمله عمروعاص، ساده‌لوح و خائن نسبت مي‌دهند. وزير اطلاعات اظهار كرد: اينكه دولت از نظر رسانه‌اي در مقابل اين تخريب‌ها واكنشي انجام نمي‌دهد از يك طرف ضعف است اما اين ضعف از سر ناتواني نيست بلكه از سر امانت‌داري است و دولت به دنبال حفظ پول بيت‌المال است.
نمي‌گذارند عكس رييس‌جمهور در راهپيمايي‌ها بالا برود
علوي در ادامه با تاكيد بر اينكه مردم متوجه مي‌شوند كه بي‌مهري‌هايي كه عليه دولت يازدهم انجام مي‌شود بي‌سابقه است، اظهار كرد: ‌براساس گفته برخي مردم در دو، سه سال اخير، نگذاشته‌اند كه عكس رييس‌جمهور در راهپيمايي‌ها در دست مردم به نمايش گذاشته شود. شرايط به گونه‌اي است كه گاهي در برخي مراسم برخي جوانان عكس‌هاي رييس‌جمهور را لوله مي‌كنند و در شرايطي كه احساس مي‌كنند كسي مانع آنها نمي‌شود آن عكس را در معرض نمايش قرار مي‌دهند. وي ادامه داد: اخيرا در يكي از سفرهاي استاني كه به يكي از استان‌ها داشته‌ايم تعداد زيادي از عكس‌هاي رييس‌جمهور را عده‌اي جمع‌آوري كرده‌اند و اجازه نداده‌اند كه مردم آنها را در دست بگيرند.
مساله فيش‌هاي حقوقي منحصر به قوه مجريه نيست
علوي با اشاره به برخوردهاي صورت گرفته از سوي دولت طي سال‌هاي اخير درباره مبارزه با مفاسد خاطرنشان كرد: سال 94 و چند ماه پيش از انتشار فيش‌هاي حقوقي در چند مورد از سوي برخي وزرا و همچنين برخي سازمان‌ها و مديران برخي از بانك‌ها تخلفاتي در زمينه دريافت مالي مشاهده كرديم كه به دستور رييس‌جمهور با آنها برخوردهاي لازم انجام گرفت. وي با اشاره به بيانات مقام معظم رهبري درباره لزوم توجه همه دستگاه‌ها به بحث فيش‌هاي حقوقي اظهار كرد: همان‌طور كه مقام معظم رهبري نيز تاكيد كرده‌اند، مساله فيش‌هاي حقوقي منحصر به قوه مجريه نيست بلكه در بقيه دستگاه‌ها نيز وجود دارد. در همين راستا دولت انتظار دارد كه ساير دستگاه‌ها مانند دولت برخوردهاي لازم را انجام دهند.وي افزود: در جريان انتشار فيش‌هاي حقوقي نجومي عده‌اي به دنبال برخورد با مسوولان با فساد انجام شده بودند اما عده‌اي ديگر به دنبال ايجاد ابزاري براي تغيير ذهنيت مردم نسبت به دولت بودند و نحوه پرداخت اين رسانه‌ها به موضوع نيز از طريق روش‌هاي اطلاع‌رساني نبود بلكه ادبيات آنها ادبياتي كينه‌توزانه و تخريبي بود. وي افزود: اين افراد همچنين مي‌گويند كه برخورد اينگونه دولت با متخلفان حقوق‌هاي نجومي كافي نيست بلكه بايد آنها را بگيرند و بازداشت كنند. اين در حالي است كه دستگيركردن و بازداشت كردن و اقدام قضايي برعهده دولت نيست بلكه بر عهده دستگاه قضايي است و با توجه به اينكه اين جرم جنبه عمومي دارد دادستاني و مدعي‌العموم مي‌توانند وارد قضيه شوند و برخورد كنند.
امتيازاتي كه ايران از امريكا گرفت
وزير اطلاعات با انتقاد از عدم پيگيري برخي رسانه‌ها نسبت به بلوكه شدن 2 ميليارد دلار از پول ايران در امريكا اظهار كرد: پس از آنكه اخيرا 2 ميليارد دلار پول ايران توسط دادگاهي در امريكا بلوكه شد، برخي در داخل اقدام به فضاسازي عليه دولت كردند اما زماني كه معلوم شد اين پول بر اثر سهل‌انگاري دولت قبل بلوكه شده است، ديگر هيچ‌كدام از اين رسانه‌ها به موضوع نپرداختند. وي خاطرنشان كرد: ‌اين در حالي است كه 2 ميليارد دلار معادل 7 هزار ميليارد تومان ايران است، اما چنانچه ما در جريان فيش‌هاي حقوقي بگوييم كه حتي هزار نفر ماهي 20 ميليون تومان حقوق دريافت كرده‌اند، در ماه مي‌شود 20 ميليارد تومان. حال اين پرسش مطرح مي‌شود كه آيا 20 ميليارد تومان بيشتر است يا 7 هزار ميليارد تومان؟ وزير اطلاعات در بخش پاياني صحبت‌هاي خود با اشاره به مذاكرات انجام شده توسط وزارت اطلاعات در راستاي تبادل زندانيان ايراني و امريكايي اظهار كرد: علاوه بر 2 ميليارد دلاري كه توسط امريكا مورد تعرض قرار گرفته، يك ميليارد و 710 ميليون دلار نيز از پول ايران در اختيار امريكا قرار دارد كه ماجراي آن به پيش از انقلاب بازمي‌گردد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون