• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3609 -
  • ۱۳۹۵ پنج شنبه ۴ شهريور

خبر كوتاه

بيش از ۹۰درصد پرونده‌هاي مالياتي خوداظهاري است

رييس كل سازمان امور مالياتي كشور ضمن اشاره به اينكه بيش از ۹۰درصد پرونده‌هاي مالياتي كشور خوداظهاري هستند، عنوان كرد كه در صورت پرداخت ماليات از سوي موديان تا پايان شهريورماه، تمامي جريمه‌هاي قابل بخشش آنها بخشوده مي‌شود. به گزارش ايسنا، سيد كامل تقوي‌نژاد روز گذشته در سفر به شهركرد در نشست هم‌انديشي مديران و فعالين اقتصادي چهارمحال و بختياري، با اشاره به وجود اشكالاتي در قانون ماليات بر ارزش افزوده، اظهار كرد: اصلاح اين قانون در مراحل نهايي است. وي با اشاره به اينكه بيش از ۹۰درصد پرونده‌هاي مالياتي كشور، خوداظهاري هستند، گفت: براي هفت‌ هزار و ۵۰۰ واحد توليدي كه در پي اخذ تسهيلات جهت راه‌اندازي هستند، موافقت شده است، در ماه‌هاي ابتدايي سال درصد كمي از ماليات را بپردازند. رييس كل سازمان امور مالياتي گفت: تقسيط بدهي‌هاي مالياتي نبايد بيش از ۳۶ماه باشد و تنفسي در پرداخت آن وجود ندارد. در صورتي‌كه موديان مالياتي نسبت به پرداخت ماليات تا پايان شهريورماه اقدام كنند، همه جريمه‌هاي قابل بخشش آنها بخشوده مي‌شود.


عذرخواهي وزير جهاد از مردم بابت نوسانات قيمتي
وزيرجهاد كشاورزي از مردم به خاطر نوسانات قيمت در بازار عذرخواهي كرد و گفت: نرخ مرغ بايد در خرده‌فروشي‌ها حداكثر ۷۵۰۰ تومان باشد. محمود حجتي در برنامه «تيتر امشب» با بيان اينكه قاچاق ميوه در شب عيد افزايش يافت اما اكنون بسيار كمتر است، گفت: وضعيت توليد ميوه در كشور خوب است و در توليد اغلب ميوه‌ها جزو ۱۰ كشور اول دنيا هستيم. وي در پاسخ به اين پرسش كه آيا خريد تضميني ۱۱ ميليون تن گندم انجام شده است، گفت: از اين مقدار گذشته است و به حدود ۱۱ ميليون و ۴۰۰ تن خواهيم رسيد. حجتي با بيان اينكه توليد گندم ما حدود ۱۴ ميليون تن و بيش از نياز است، افزود: توليد گندم در مقايسه با سال ۹۲ بيش از دو و نيم برابر شده در نتيجه هزينه خريد تضميني گندم از ۴ هزار ميليارد تومان در سال ۹۲ به حدود ۱۴ هزار ميليارد تومان رسيده است. وي درباره پرداخت پول گندمكاران نيز ادامه داد: در دو روز گذشته موفق شديم حدود ۷ هزار ميليارد تومان از مطالبات كشاورزان را پرداخت كنيم واميدواريم تا ۲ روز آينده هزار ميليارد تومان ديگر به اين عدد اضافه شود.


كاهش قيمت جهاني نفت

قيمت جهاني نفت در بازار معاملات آتي روز چهارشنبه با كاهش روبه‌رو شد. به گزارش رويتر، قيمت جهاني نفت در ساعات اوليه بازار معاملات آتي روز چهارشنبه به علت افزايش آمار ذخاير نفت امريكا و همچنين نگراني از روند نزولي تقاضاي نفت چين به دليل سختگيري در اعمال قوانين فرار از ماليات در صنعت نفت اين كشور، با كاهش روبه‌رو شد. در همين حال قيمت نفت درياي برنت با ۶۴ سنت كاهش به ۴۹ دلار و ۳۲ سنت در هر بشكه رسيد ضمن اينكه قيمت نفت وست تگزاس اينترميديت امريكا هم با ۷۲ سنت كاهش ۴۷ دلار و ۳۸ سنت به ازاي هر بشكه معامله شد. به گفته تحليلگران اقتصادي، روند نزولي واردات نفت مي‌تواند به عنوان يك معضل جدي براي بازار اشباع شده نفت محسوب شود. البته بهاي نفت در ساعات پاياني معاملات ديروز به دليل گمانه‌زني بر سر اقدام مشترك ايران براي تقويت بازار، افزايش يافت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون