• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3609 -
  • ۱۳۹۵ پنج شنبه ۴ شهريور

غلامحسين كرباسچي: نبايد اوضاع را آشفته كنيم

غلامحسين كرباسچي، دبيركل حزب كارگزاران سازندگي معتقد است كه وجود برخي محدوديت‌ها براي برگزاري كنسرت در شهرهاي مذهبي طبيعي است. او با اشاره به منع كنسرت درمشهد گفت: در شهرهاي مذهبي و مقدس مثل عتبات عاليات و مكه و مدينه ممكن است ضوابط ويژه‌اي براي آن در نظر گرفته شود و ممكن است در مكه و مدينه به دليل اينكه مكان‌هاي مذهبي هستند كنسرت و اجراي موسيقي و سينما وجود نداشته باشد و در داخل كشور ما هم مثل مشهد يا شعاعي در اين شهر اين محدوديت وجود داشته باشد. كرباسچي كه با ايسكانيوز گفت‌وگو كرده با بيان اينكه مشهد به غير از اينكه شهر زيارتي است بزرگ‌ترين و مهم‌ترين شهر كشور بعد از تهران به حساب مي‌آيد، افزود: همه جنبه‌هاي مشهد زيارتي نيست و به هر حال بخش وسيعي از جمعيت كشور در اين منطقه ساكن هستند كه با مجموعه بخش زيارتي مشهد فاصله طولاني دارند، بنا براين مي‌توانيم دريك منطقه قواعدي را براي تامين مسائل فرهنگي در نظر بگيريم.
دبيركل حزب كارگزاران سازندگي با تاكيد بر اينكه منظور رييس‌جمهور اين نبود كه حتما بايد در مشهد كنسرت برگزار شود يا نشود، بيان كرد: آقاي روحاني معتقد است ضوابطي بايد تعيين و نحوه تعيين آن با سخنراني و بحث شعاري نبايد آميخته شود و فكر مي‌كنم رييس‌جمهور مخالفتي با برگزار نشدن كنسرت در مشهد نداشته باشند و چيزي كه با آن مخالف هستند اين است كه خارج از قاعده وزارتخانه عمل شود. او با اعتقاد به اينكه اشكالي ندارد درنقاطي از مشهد يا درهمه شهر و نقاط ديگري ضوابط ويژه فرهنگي صورت گيرد، افزود: دركشوهاي غير مسلمان هم اين موارد ديده مي‌شود به طور مثال در واتيكان كه شهر مذهبي مسيحيان است كسي براي تئاتر و موسيقي مراجعه نمي‌كند و همه براي اداي مناسك مذهبي به اين شهر مي‌روند. حريم مراكز مذهبي و نقاط زيارتي را بايد حفظ كنيم مورد قبول همه است. اين فعال سياسي با بيان اينكه همه مسلمان و شيعه هستيم و مي‌خواهيم كه مراكز مذهبي در هاله‌اي از تقدس حفظ شود، ادامه داد: اينكه ضابطه حفظ مراكز مذهبي در يك سخنراني وبه صورت احساسي دربرنامه‌اي بيان شود و تلقي مقابله با دولت شود صحيح نيست، لذا اين مباحث دردولت‌هاي قبل هم وجود داشته است، اما در گذشته خيلي بر آن تاكيد نمي‌شد و به نظرم صحبت روحاني منعطف به اين مساله است كه ضوابط كشور به دور از حرف‌هاي شعاري و با قانون و مقررات اعمال شود.
كرباسچي پيرامون قطع سخنراني رييس‌جمهور در رسانه ملي گفت: اگرقطع سخنان رييس‌جمهور از صدا و سيما با رويكرد سياسي باشد غلط است، اما با مجموع برنامه‌اي كه صدا و سيما دارد بايد ديد كه چه زمان‌بندي داشته است و نبايد هر برخوردي را تعبير به مخالفت برخورد سياسي و معركه‌گيري داشته باشيم و موافق نيستم كه به عنوان تقابل سياسي آن را بزرگنمايي كنيم. او افزود: اينكه توقع داشته باشيم همه برنامه‌ها به صورت مستقيم از صدا وسيما پخش شود توقع درستي نيست لذا تمام سخنراني‌هاي رهبري را هم صدا و سيما پخش مستقيم ندارد، با توجه به اينكه تجربه كار در رسانه ملي را داشته‌ام و برمشكلات آن واقفم، ممكن است اتفاقي باشد اما اگر قرار بر اين بود كه اين برنامه تمامش مستقيم پخش شود و در ميان برنامه قطع شده بله اينجا اشكال دارد.
كرباسچي با تاكيد براينكه بايد كمي نسبت به رفتارهاي نهادهاي مختلف و اين جور جو‌سازي‌هاي تبليغاتي واقع‌بين باشيم و نبايد اوضاع را آشفته كنيم، گفت: نبايد كاري كنيم كه تقابل بين رييس‌جمهور و صدا و سيما و جناح‌ها پيش آوريم و با همه اختلاف سليقه‌ها نيازمند هستيم تا به منافع ملي و مصالح كشور و وضع زندگي مـــردم بپردازيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون