• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3152 -
  • ۱۳۹۳ يکشنبه ۲۱ دي

اختتاميه جشنواره‌ فيلم عمار با معرفي برگزيدگانش


پنجمين دوره جشنواره فيلم عمار با معرفي برگزيدگان، تقدير از صادق آهنگران و حضور چند دقيقه‌يي رييس سازمان سينمايي به دليل نداشتن جاي مناسب در مراسم به پايان رسيد. اختتاميه پنجمين دوره جشنواره فيلم مردمي عمار شامگاه  19 دي ماه در سينما فلسطين برگزار و در آن از صادق آهنگران با حضور جمعي از خانواده‌هاي شهدا تقدير شد. اين مراسم با تاخير نه چندان زيادي آغاز و از همان دقايق ابتدايي با توجه به آزاد بودن حضور مردم در سالن با استقبال زياد روبه‌رو شد. به‌طوري كه وقتي دقايقي بعد از آغاز رسمي مراسم حجت‌‌الله ايوبي، رييس سازمان سينمايي وارد سالن شد جايي براي نشستن نداشت. ايوبي كه جليل اكبري صحت، مدير روابط عمومي فارابي او را همراهي مي‌كرد پس از دقايقي ايستادن در انتهاي سالن با راهنمايي يكي از حاضران در رديف‌هاي انتهايي سالن مستقر شد اما پس از مدت نه چندان زيادي سالن را ترك كرد كه در نظر گرفتن جايگاهي براي رييس سازمان سينمايي تامل‌برانگيز بود. يكي ديگر از اتفاقات جالب اختتاميه جشنواره فيلم عمار پخش كردن نان پنير و سبزي بود كه نان آن توسط سكينه جمشيدي از چند روز قبل مخصوص اين جشنواره پخته شده بود. اين بانو كه به ننه سكينه معروف است در زمان جنگ تحميلي براي رزمندگان نان مي‌پخت و اين‌بار به قول خودش براي رزمندگان فرهنگي از چند روز قبل نان پخته بود. در بخشي از اين مراسم كليپي براي تقدير از صادق آهنگران پخش شد كه در انتهاي آن صادق آهنگران به‌طور زنده برخي سروده‌هاي زمان دفاع مقدس از جمله «با نواي كاروان» و «منتظريم كي شب حمله فرا مي‌رسد... » را خواند و اين كار با سينه زني حاضران در سالن براي دقايقي همراه شد. سپس تعدادي از خانواده‌هاي شهدا روي سن حاضر شدند تا از صادق آهنگران تقدير كنند، در اين بخش مادر شهيدان جنيدي، يك جلد كلام‌الله نفيس به آهنگران هديه كرد كه البته بعد از باز كردن قرآن مجيد و خواندن صفحه ابتدايي آن مشخص شد اين هديه از طرف مقام معظم رهبري به صادق آهنگران بوده است. صادق آهنگران كه از دريافت اين هديه بسيار خوشحال شده بود با تشكر از مقام معظم رهبري در ادامه از پدر‌ و مادرش كه او را در مسجد و هيات‌ها بزرگ كردند و نيز همسرش كه در هشت سال دفاع مقدس مشوق او بودند قدرداني كرد. او با بيان اينكه مسووليت سنگين‌تري را نسبت به گذشته احساس مي‌كند‌، گفت: تمام نعمت‌هايي كه دارم به خاطر حضور در فضاي سپاه بود، چون محسن رضايي و علي شمخاني مرا آزاد گذاشته بودند و در اينجا از همه فرماندهان سپاه تشكر مي‌كنم به خصوص آنهايي كه از رفقايم بودند.
   اسامي برگزيدگان بخش‌هاي مختلف جشنواره عمار به شرح ذيل است.
بخش مستند تاريخ معاصر ايران و حوادث سال 88:
هيات داوران ضمن تقدير از آثار «اتاق جنگ»، «مشكوفه‌هاي زمستان»، «بدون مرز»، «چريك پير» و «مثل پروانه عاشق»، لوح افتخار جشنواره را به آثار «بهجت انقلاب» به كارگرداني حسين فرقدان، «امينه» به كارگرداني عبدالله عزيزي و اثر «اسير در زنجير دروغ» به كارگرداني محمد عبدي‌زاده اهدا كرد. همچنين هيات داوران فانوس اين بخش را به آثار «خط مقدم» به كارگرداني نادر فرجي، «آسيد مهدي» به كارگرداني بابك مينايي و «پسر را ببين، پدر را تصور كن» به كارگرداني حميد يادروج تقديم كرد. جايزه ويژه اين بخش به مستند «رو‌در‌رو با شيطان» به كارگرداني عليرضا بوالي اهدا شد.
بخش مستند نقد درون گفتماني:
هيات داوران لوح افتخار اين بخش را به آثار «بغض هامون» به كارگرداني محسن شيرزايي «چشم در برابر چشم» به كارگرداني سيدمحمدعلي صدري‌نيا، «ماهي‌ها در سكوت نمي‌ميرند» به كارگرداني ياسر عرب و محسن زارعي و « TF DOWN2» به كارگرداني روح الله رفيعي اهدا كرد. همچنين هيات داوران فانوس اين بخش را به مستند «گام نهايي» به كارگرداني سيدمحمدحسين ميري و سيدمحمدعلي صدري نيا تقديم كرد.
بخش مستند اقتصاد مقاومتي :
هيات داوران لوح افتخار اين بخش را به آثار «رنگ و نارنگ» به كارگرداني داريوش نيكبخت و «زمين بعلاوه پنج درصد» به كارگرداني مجتبي غفوري تقديم كرد. هيات داوران فانوس اين بخش را به اثر «ما اقتصاددانيم» به كارگرداني محمدحسين بزرگي اهدا كرد.
بخش مستند جنگ نرم:
هيات داوران لوح افتخار تحقيق و پژوهش اين بخش را به مهدي فياضي‌كيا براي مستند «من مرگ مي‌شوم» اهدا كرد. هيات داوران فانوس اين بخش را به آثار «جنگ اطلاعاتي» به كارگرداني علي نظري، «7 دقيقه تا تل آويو» به كارگرداني عليرضا بوالي و «اهل سنت ايران» به كارگرداني محسن اسلام‌زاده تقديم كرد. هيات داوران جايزه ويژه اين بخش را به مستند «تاكسي مدرسه» به كارگرداني مسعود كارگر اهدا كرد.
بخش مستند حركت‌هاي خودجوش مردمي:
هيات داوران فانوس اين بخش را به آثار «صالح آباد» به كارگرداني مسعود كارگر و امين قره سُفلو و «گروه كوچك ما» به كارگرداني فرود عوض پور اهدا كرد. همچنين هيات داوران جايزه ويژه اين بخش را به مستند «معبر» به كارگرداني محمد كرم‌زاده تقديم كرد.
بخش مستند بيداري اسلامي و جهاني :
هيات داوران ضمن تقدير از آثار «روهينگيا»، «فرياد خاموش» و «ابرها در راهند»، لوح افتخار جشنواره را به آثار «ققنوس» به كارگرداني جمشيد بيات، «خالد و مجتبي» به كارگرداني روح‌الله رفيعي، «ايمان» به كارگرداني مسعود زارعيان، «آشناي دور» به كارگرداني مجيد عزيزي تقديم كرد. همچنين هيات داوران فانوس اين بخش را به مستند «كرار» به كارگرداني محسن اردستاني اهدا كرد. جايزه ويژه اين بخش به مستند «ملاقات با داعش» به دليل شجاعت و نفوذ به گروه‌هاي تكفيري به مهدي مطهر به نمايندگي از گروه كارگرداني تقديم كرد.
بخش مستند بين‌الملل :
هيات داوران ضمن تقدير از آثار «پروپاگاندا» از كشور نيوزيلند و «كوثر»، لوح افتخار جشنواره را به آثار «نويسنده بدون دست» از كشور انگلستان و به كارگرداني ويليام وست وي و «ديوارها به سخن خواهند آمد» به كارگرداني حنيف شاه پر راد اهدا كرد. همچنين هيات داوران فانوس اين بخش را به مستند «دولت جاسوس امريكا» به كارگرداني  دني شكتراز كشور امريكا تقديم كرد.
بخش پويانمايي:
هيات داوران ضمن تقدير از علي قاسمي و حميد جمالي براي شجاعت و جسارت در آثار «طبس» و «پرواز 655»، لوح افتخار اين بخش را به آثار «مهمان ناخوانده» به كارگرداني عبدالامير سبيعي به دليل طراحي فضاي بومي و پرداخت به آسيب‌هاي اجتماعي، «قلمرو طلوع خورشيد» به كارگرداني مهدي زيار براي اعتنا به دستاوردهاي هنري بومي و «گزينه‌هاي روي ميز» به كارگرداني عباس عسكري براي دستاوردهاي فني تقديم كرد. همچنين هيات داوران، فانوس اين بخش را به آثار «بختك» ساخته اسماعيل يوسفي و «رقص قاصدك‌ها» ساخته وحيد شاكري تقديم كرد.
بخش داستاني كوتاه :
هيات داوران لوح افتخار اين بخش را به آثار «انجمن حجتيه» به كارگرداني حميد عبدالله‌زاده اقدم به دليل شجاعت در انتخاب مضمون و «بچه و مرد» به كارگرداني سيدمحمدرضا خردمندان براي انتخاب ايده‌يي بديع و تاثيرگذار اهدا كرد. همچنين هيات داوران در اين بخش لوح افتخار كارگرداني را به حسين دارابي براي كارگرداني اثر «علمك» تقديم كرد. هيات داوران فانوس بازيگري اين بخش را به پروانه معصومي براي بازي تاثيرگذار در فيلم كوتاه «اشك مادر» با موضوع فتنه سال 88 اهدا كرد. هيات داوران فانوس بخش داستاني كوتاه را به اثر «ولد» به كارگرداني اميرعباس ربيعي تقديم كرد.
بخش داستاني نيمه بلند :
هيات داوران ضمن تقدير از آثار «مدادهاي رنگي» و «ميتينگ»، لوح افتخار كارگرداني را به سهيل سليمي براي كارگرداني «روز داوري» و امير داسارگر براي كارگرداني «اكسيژن» اهدا كرد. لوح افتخار بازيگري در اين بخش به آيدا نصري براي بازي در نقش «هانا» در اثر «براي هانا» تقديم شد. هيات داوران فانوس بازيگري اين بخش را به فرخ نعمتي براي بازي در نقش «دكتر يميني» در اثر «روز داوري» با موضوع فتنه سال 88 اهدا كرد. هيات داوران فانوس بخش داستاني نيمه بلند را به داستاني «براي هانا» به كارگرداني روح‌الله اكبري تقديم كرد.
بخش داستاني بلند :
هيات داوران لوح افتخار كارگرداني در اين بخش را به «آرش سجادي حسيني» براي كارگرداني اثر «تيغ و ترنج» و «مسعود تك‌آور» براي كارگرداني اثر «سايه‌بان» اهدا كرد. لوح افتخار بازيگري در اين بخش به «روشنك سه قلعه‌گي» براي بازي در نقش «مادر حسن» در اثر «تابستان طولاني» تقديم شد. لوح افتخار تصويربرداري در اين بخش به «محمودرضا مافي» براي تصويربرداري اثر «فرزندان» اهدا شد. هيات داوران فانوس بخش داستاني بلند را به داستاني «خانه‌يي كنار ابرها» به كارگرداني سيدجلال دهقاني اشكذري اهدا كرد.
بخش برنامه تلويزيوني :
ضمن تقدير از برنامه تلويزيوني «حذف و اضافه»، هيات داوران لوح افتخار جشنواره را به محسن مقصودي به دليل نقد موشكافانه و متعهدانه آسيب‌ها در برنامه تلويزيوني «ثريا» و روح‌الله رحيمي به دليل برجسته كردن توان و استعداد داخلي در راستاي اقتصاد مقاومتي در مجموعه «پازل» تقديم كرد. همچنين هيات داوران فانوس اين بخش جشنواره را به ميرمحمدحسين رضوي به دليل استفاده درست از بيان طنز و جسارت در انتخاب و طرح موضوع در برنامه «حساس نشو» اهدا كرد. به گزارش ايسنا، در اختتاميه پنجمين دوره جشنواره فيلم عمار علاوه بر خانواده‌هاي شهيدان ملكي‌، خالقي‌پور، جنيدي‌، نگهبان‌، محسنيان‌ و... فرزند نجف دريابندري، سهيلا رضوي، عباس سليمي نمين، پروانه معصومي، سردار نقدي‌ (رييس سازمان بسيج)، حجت‌الاسلام رسايي (نماينده مجلس)، فرج‌الله سلحشور و... حضور داشتند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون