• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3611 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۷ شهريور

دورخيز براي المپيك توكيو

رسول خادم رييس فدراسيون و سرمربي تيم ملي كشتي آزاد

1- به عنوان مسوول فدراسيون كشتي، از مردم عزيز ايران كه با همه دغدغه‌هاي خود با عشق و علاقه فراوان با قلب‌شان در لحظه لحظه نبرد سنگين دلاوران تيم‌هاي ملي كشتي آزاد و فرنگي ايران با حريفان سرسخت خود در كنار ورزش ملي كشور، كشتي، بوده‌اند، بسيار سپاسگزارم. صادقانه مي‌گويم كه ما با تمام وجود «بودن» شما را در كنار خود احساس مي‌كرديم.
2- همه مردم عزيز ايران به خوبي مي‌دانند كه حضور در مسابقات بزرگ، هميشه با موفقيت مورد انتظار همراه نيست. فراز و نشيب در ورزش قهرماني، بخشي از ذات ورزش قهرماني است و بزرگ‌ترين مربيان و قهرمانان ورزش در جهان نيز اين فراز و فرود را تجربه مي‌كنند. در اين مدت محمد بنا و قهرمانان تيم ملي كشتي فرنگي، براي آماده‌سازي لازم با تمام توان زحمت كشيدند. قهرمانان تيم ملي كشتي فرنگي ايران، فرزندان بزرگ و افتخارآفرين تيم‌هاي ملي كشتي ايران در حال حاضر بوده و هستند. آنها تمامي آبروي خود را به ميدان مبارزه آورده بودند. اعضاي شوراي فني تيم‌هاي ملي كشتي فرنگي نيز تلاش كردند، به دليل شرايط خاص تيم ملي كشتي فرنگي كه در سه وزن فاقد سهميه المپيك بود و برنامه‌هاي فني فشرده‌اي را بايد با حضور در رقابت‌هاي گزينشي، جام جهاني كشتي فرنگي، و تورنمنت‌هاي آماده‌سازي دنبال مي‌كرد، نهايت همكاري را حتي با گذشتن از نظرات فني خود با كادر فني تيم ملي داشته باشند.
3- محمد بنا يكي از سرمايه‌هاي فني بزرگ ورزش كشور، يك مربي حرفه‌اي و سرمربي باغيرتي است. ضمن احترام به تمامي نظرات پيشكسوتان و كارشناسان محترم كشتي فرنگي كشور، به عنوان عضو كوچكي از خانواده بزرگ كشتي، تقاضا دارم نقد عملكرد فني موجب نشود جايگاه فني و افتخارات اين سرمربي عزيز فراموش شود. معتقد هستم كه به لطف خدا و حمايت عموم مردم عزيز ايران از ورزش ملي كشور، كشتي ايران مي‌تواند هميشه جايگاه خود را به عنوان مدعي اصلي كسب عنوان قهرماني در مسابقات المپيك و جهاني حفظ نمايد، در صورتي كه ضمن تنظيم و اصلاح دايم «سيستم بسترسازي» (براي شناسايي و پرورش استعدادهاي بالقوه در سنين پايه)، سيستم كارگاه‌هاي فني (براي شناسايي و پرورش استعدادهاي برتر در رده سني جوانان و اميد) و سيستم گلخانه‌اي (براي پرورش برترين استعدادهاي فني در هر وزن در رده سني بزرگسالان) در قالب ساختار فني مشخص، الزام به اجراي قانون «فرآيند انتخابي تيم‌هاي ملي كشتي كشور» متناسب با برنامه‌هاي بين‌المللي هر سال، با نهايت جديت در سازمان مديريت كشتي ايران دنبال شود.
4- فرآيند انتخابي تيم ملي بايد هر سال باتوجه به شرايط رقابت‌هاي اصلي (المپيك - جهاني- بازي‌هاي آسيايي- جام جهاني - آسيايي) در تقويم جهاني آن سال تنظيم شود. بر اين اساس بايد حضور كشتي‌گيران واجدشرايط در مسابقات انتخابي تيم‌هاي ملي به عنوان اصل اول، و توجه به ساير ويژگي مورد نظر فرآيند (عملكرد كشتي‌گير در ميادين خارجي، نظم اخلاقي و آمادگي فني- جسمي- رواني) به عنوان اصول جانبي، مبناي ارزيابي مدعيان هر وزن براي پوشيدن پيراهن تيم ملي در هر سال فني محسوب شود. از اين راه مي‌توانيم سال به سال، ضمن افزايش تدريجي توان فني تيم‌هاي ملي خود، در مسابقات بزرگ جهاني و المپيك نيز، هميشه تركيبي از قهرمانان جوان و با تجربه را در تيم‌هاي ملي كشتي فرنگي و آزاد بزرگسالان داشته باشيم. بايد توجه داشت گرچه رعايت اين قانون ممكن است بعضا هزينه‌هاي سنگيني نيز به لحاظ فني براي كادرهاي فني تيم‌هاي ملي در مسابقات بزرگ و مهمي چون مسابقات المپيك و جهاني داشته باشد، اما در نهايت به سود منافع ملي كشتي ايران در عرصه‌هاي بين‌المللي خواهد بود.
5- رعايت اين قانون كليدي، بايد اصل مهم و محوري تشكيل تمامي تيم‌هاي ملي كشتي در تمامي رده‌هاي سني در كشور باشد. پايبندي به اين قانون موجب مي‌شود، «اميد» در ميان جوانان مستعد كشتي كشور براي دستيابي به عناوين بزرگ كشتي در جهان همواره زنده بماند و از دل رقابت داخلي، ميان استعدادهاي برتر كشتي ايران در هر وزن، ستاره‌هاي متعددي هميشه در آسمان كشتي ايران و جهان بدرخشند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون