• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3613 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۹ شهريور

اوج‌گيري ابهامات درباره شرايط تيم ملي واليبال

از خداحافظي نسل طلايي تا بلاتكليفي در انتخاب سرمربي

قرارداد لوزانو، سرمربي تيم ملي واليبال با فدراسيون ايران تا پايان رقابت‌هاي المپيك ريو بود و الان اين قرارداد به پايان رسيده و دو طرف بايد شرايط خود را بسنجند و براي آينده تصميم‌گيري كنند.
اما اين روزها در ميان جامعه واليبال باز هم بحث سرمربي تيم ملي از هر چيز ديگري پررنگ‌تر است و خيلي‌ها اعتقاد دارند كه لوزانو در اين مدت كاري نكرده و حتي اگر با كواچ هم به المپيك مي‌رفتيم دو پيروزي برابر مصر و كوبا را به دست مي‌آورديم؛ از همين رو فدراسيون بايد براي آينده هوشيارتر عمل كند.
خوان سيچلو كمك مربي لوزانو كه نقش اصلي را در تيم ملي در ماه‌هاي اخير ايفا كرد و حتي چندين ماه به تنهايي تيم را تمرين داد اين روزها شنيده مي‌شود كه گزينه اصلي هدايت تيم ملي است. برخي اعتقاد دارند كه سيچلو بار اصلي تيم را به دوش كشيده و لوزانو كار خاصي انجام نداده است از همين رو مي‌توان او را سرمربي آينده تيم ملي دانست!
اما خيلي‌هاي ديگر اعتقاد دارند كه بايد مربي بزرگي همچون رزنده يا آناستازي به ايران بيايند و راه ولاسكو را ادامه دهند حالا بايد منتظر ماند و ديد كه تصميم مسوولان فدراسيون در اين باره چه خواهد بود. آيا با لوزانو تمديد خواهند كرد؟ آيا سيچلو هدايت تيم ملي را برعهده خواهد گرفت؟ آيا آناستازي، رزنده يا مربيان سرشناس ديگر دنيا زير ذره‌بين فدراسيون ايران قرار دارند؟ اينها سوالاتي است كه فدراسيون بايد پاسخگو باشد. البته حدود 7 ماهي فرصت داريم و در ايامي كه ملي‌پوشان درگير رقابت‌هاي ليگ برتر هستند مسوولان فدراسيون مي‌توانند به راحتي گزينه مدنظر خود را انتخاب و وارد مذاكره شوند. از آنجايي كه چند روزي مي‌شود برنامه فدراسيون واليبال براي قطع همكاري با رائول لوزانو، سرمربي تيم ملي رسانه‌اي شده محمود افشاردوست دبير فدراسيون به حرف و حديث‌هاي اخير و خبر احتمال سرمربيگري سيچلو در تيم ملي واليبال واكنش نشان داد و گفت: « قرار است به زودي در جلسه‌اي كارنامه آقاي لوزانو را بررسي كنيم. اما اينكه او بخواهد برود و سيچلو جايگزينش شود تنها يك گمانه‌زني است چون تا امروز نه من به اين موضوع فكر كرده‌ام نه رييس فدراسيون واليبال»با وجود ابهاماتي كه درباره كادر فني تيم ملي واليبال وجود دارد و به جزييات آن اشاره شد، ديگر خبر مهم درباره تيم ملي به خداحافظي چند چهره سرشناس از نسل طلايي واليباليست‌ها اختصاص دارد. ماجرايي كه بدون ترديد با تغيير نسل اساسي در تيم ملي واليبال همراه خواهد شد. در شرايط كنوني به نظر مي‌رسد شهرام محمودي نخستين واليباليستي است كه تصميم خداحافظي خود از تيم ملي را عملي مي‌كند. قبل از اعزام تيم‌ ‌ملي واليبال ايران به بازي‌هاي المپيك صحبت‌هايي مبني بر خداحافظي چند بازيكن از تيم‌ ‌ملي صورت گرفت و آنها اعلام كردند كه بعد از المپيك از تيم‌ ‌ملي ايران خداحافظي مي‌كنند. شهرام محمودي، قطر پاسور تيم‌ ‌ملي واليبال ايران كه در ماه‌هاي اخير مصدوميت‌هاي زيادي را پشت سر گذاشته بود، اعلام كرده كه براي درمان مصدوميت از تيم‌ ‌ملي واليبال خداحافظي مي‌كند و به نظر مي‌رسد كه او نخستين بازيكني است كه تصميم خود را عملي مي‌كند. حمزه زريني، مهدي مهدوي و حتي محمد موسوي از ديگر بازيكناني بودند كه قصد داشتند از تيم‌ ‌ملي واليبال خداحافظي كنند. صحبت‌هاي مبني بر كناره‌گيري عادل غلامي نيز از تيم‌ ‌ملي شنيده مي‌شود. با توجه به اينكه سرمربي و كادرفني تيم‌ ‌ملي واليبال هنوز مشخص نشده‌اند اين امكان وجود دارد كه بعد از انتخاب سرمربي تيم‌ ‌ملي نيز او برخي از بازيكنان را كه تصميم به خداحافظي دارند از تيم‌ ‌ملي كنار بگذارد. به همين ترتيب مردم منتظر هستند تا مشخص شود بالاخره چه اتفاقي قرار است براي كادرفني و نسل طلايي واليباليست‌هاي ايران رخ بدهد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون