• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3620 -
  • ۱۳۹۵ چهارشنبه ۱۷ شهريور

وزير اطلاعات:

كسي حق ندارد جامعه را دو قطبي و نظام را دوگانه كند

گروه سياسي| وزير اطلاعات گفت: رفتار ما مسوولان بايد زمينه ساز جذب حداكثري، دفع حداقلي و منجر به افزايش ولايت مداري و گسترش دايره زير سايه رهبري بودن در جامعه شود. به گزارش ايرنا، جمله‌هاي كليدي اظهارات سيد محمود علوي به شرح زير است:
 همه دوستداران نظام بايد همگرايي را اصل قرار داده و حول سمبل و عامل وحدت كه رهبري است گرد آمده و به همه حق داده شود تا زير پرچم ولايت قرار گيرند.
 موقعيت خدمت به مردم براي مسوولان يك نعمت است، شكر نعمت تلاش براي جلب رضايت مردم است كه همانا هرجا انقلاب نيازي به حضور آنان داشته سينه براي دفاع از انقلاب سپر كرده‌اند.
 محبوب‌ترين افراد نزد خداوند كساني هستند كه خدمت شايسته به مردم را پيشه كرده و مانع سرگرداني آنان شوند چرا كه گره زدن به كار مردم گره زدن به كار خداست و فرداي قيامت بايد پاسخگو باشيم.
 خدمت ما بايد بي‌منت باشد. حرمت و كرامت مردم در هر مساله‌اي بايد حفظ شود و ملتي كه كرامتش حفظ شود امنيت در آن كشور ارتقا، ناهنجاري‌ها و آسيب‌هاي اجتماعي نيز كاهش مي‌يابد.
 كسي حق ندارد جامعه را دو قطبي و نظام را دوگانه كند. در نظام جمهوري اسلامي چيزي در عرض ولايت وجود ندارد، همه اركان نظام از رييس‌جمهوري و دولت و مابقي سطوح جامعه در طول ولايت قرار دارند.
 دوقطبي كردن نظام باعث شكاف و گسل سياسي در جامعه شده در اين صورت امنيت مخدوش و به جامعه آسيب وارد مي‌شود.
 كشوري كه درآن آرامش و امنيت وجود داشته باشد زمينه جلب مشاركت مردم در فعاليت‌هاي اجتماعي، جذب سرمايه‌گذاري، شكوفايي نبوغ فكري هنرمندان، رونق اقتصادي و دانش پژوهي در جامعه مي‌شود، اما اگر بين مسوولان دعوا باشد اين موضوعات نتيجه عكس داده و كسي در كشور فعاليت نمي‌كند.
 اينكه تقاضاي سرمايه‌گذاري خارجي در كشور افزايش يافته نشات گرفته از امنيت بالاست، اما اگر با ورود سرمايه‌گذاران، افراد مجادله و دعوا در كشور ببينند از سرمايه‌گذاري منصرف مي‌شوند.
 رفتار ما نبايد باعث نااميدي و گريز مردم از نظام شود، اسلام براي تبديل دشمني به دوستي و خدمت به مردم آمده است، بر همين اساس هيچ جا و هيچ كسي مجاز نيست احكام ثانويه را در اولويت قرار دهد و پا روي احكام اوليه و شرع بگذارد.
 بهترين كار اطلاعات با رعايت اخلاق و مراعات شرع انجام مي‌شود، كما اينكه به تازگي افرادي كه زمينه پيوستن به گروه تروريستي داعش را داشته‌اند وقتي با خوش رفتاري سربازان گمنام امام زمان (عج) روبه رو شدند از ايده خود منصرف شدند.
 پيشبرد امور مردم در همه نقاط كشور از جمله مردم استان بوشهر سياست دولت است و در اين زمينه از هيچ كوششي دريغ نمي‌شود.
 ازنظر منطق اسلامي همه‌چيز براي مردم است الا آنجا كه اسلام تابلوي ورود ممنوع زده، برهمين اساس نبايد عرصه براي مردم تنگ شود.
 رويكرد وزارت اطلاعات در همه نشست‌ها از جمله شوراي عالي امنيت ملي و دولت تلاش براي گشايش در كار مردم و تقويت پيوند بين حاكميت و مردم است.
 حضور مردم در مرزها باعث ارتقاي امنيت مي‌شود، امروز كه ارزش و جايگاه دريا براي ما روشن شده است بايد از آن استفاده كنيم.
 در اين شرايط با استفاده از حضور جمعيت در سواحل از مناطق آزاد و بازارچه‌هاي مرزي حمايت و در اين مسيربايد آفت‌ها را از بين برد نه اينكه براي حذف آفت صورت مساله را پاك كرد.

 

وزير اطلاعات به كشور آلمان سفر كرد

وزير اطلاعات جمهوري اسلامي ايران به دعوت مقامات مسوول و ذي‌ربط در جمهوري فدرال آلمان به اين كشور سفر كرد. سيد محمود علوي و هيات همراه در برلين با مقامات اطلاعاتي جمهوري فدرال آلمان ملاقات و در خصوص موضوعات مورد علاقه دو كشور بحث و گفت‌وگو كردند. به گزارش روابط عمومي وزارت اطلاعات، همچنين وزير اطلاعات در اين سفر در جمع كاركنان سفارت جمهوري اسلامي ايران با اشاره به اهميت و ويژگي‌هاي كار در سفارتخانه‌هاي خارج از كشور به نمايندگي از دولت و ملت ايران، خواستار رسيدگي دقيق و سريع به مسائل ايرانيان خارج از كشور ضمن حفظ تكريم و رعايت قانون جمهوري اسلامي ايران شد. وي افزود: معرفي ظرفيت‌هاي جمهوري اسلامي ايران از اولويت‌هاي كاري سفارتخانه‌هاي جمهوري اسلامي ايران در خارج از كشور است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون