• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3620 -
  • ۱۳۹۵ چهارشنبه ۱۷ شهريور

خبــر

ديدار رييس خبرگزاري مكزيك با سخنگوي شوراي عالي امنيت ملي

«آلخاندرو راموس اسكويل» رييس خبرگزاري مكزيك ديروز با كيوان خسروي، سخنگوي شوراي عالي امنيت ملي ديدار و گفت‌وگو كرد. خسروي در اين ديدار با اشاره به ضرورت ايفاي نقش جدي رسانه‌هاي كشورهاي مستقل در معرفي فرصت‌هاي همكاري مشترك به ويژه در زمينه‌هاي فرهنگي، سياسي و اقتصادي تاكيد كرد؛ گسترش روابط ايران و مكزيك و شناخت بيشتر دو ملت از يكديگر در شرايط پس از برجام حايز اهميت است. به گزارش «اعتماد»، سخنگوي شوراي عالي امنيت ملي تبادل ظرفيت‌ها و تجارب براي ايجاد هم‌افزايي در همكاري رسانه‌اي را وظيفه مهم رسانه‌هاي رسمي دو كشور دانست و افزود؛ شناخت صحيح از موضوعات و اقدامات طرفين با حذف رسانه‌هاي واسطه كه عموما در چارچوب نظام سلطه به تحريف واقعيت‌ها مي‌پردازند ضروري است. كيوان خسروي افزود: در حالي كه جمهوري اسلامي ايران هزينه‌هاي گسترده مالي و انساني را در مسير مقابله با مواد مخدر پرداخت كرده است، نظام سلطه با اعمال استانداردهاي دوگانه ايران را به نقض حقوق بشر به خاطر برخورد با قاچاقچيان و اشرار متهم مي‌كند. معاون فرهنگ و ارتباطات دبير شوراي عالي امنيت ملي با تشريح اهميت نقش رسانه‌هاي مستقل در جهان امروز خاطرنشان كرد؛ برجام فرصت دوباره‌اي را در اختيار رسانه‌هاي غرب قرار داد تا با اصلاح رويه اشتباه گذشته بتوانند با رعايت انصاف و رفتار حرفه‌اي نگاه جهانيان را نسبت به تاثير‌گذاري مذاكره و گفت‌وگو در حل مسائل پيچيده سياسي و امنيتي متمايل كنند. «آلخاندرو راموس اسكويل» رييس خبرگزاري مكزيك نيز در اين ديدار با مثبت ارزيابي كردن اقدامات و تلاش‌هاي جمهوري اسلامي ايران در مسير شكست انحصار خبري گفت؛ امضاي توافق همكاري ميان خبرگزاري نوتيمكس مكزيك با خبرگزاري جمهوري اسلامي ايران نقطه شروع مناسبي براي همكاري ميان دو كشور است.


ابلاغ سلام رييس‌جمهور به مراجع تقليد در قم
رييس‌جمهور در ديدار استاندار قم، ضمن قدرداني از حمايت‌ها و نصايح دلسوزانه علماي قم، خطاب به استاندار قم گفت: سلام مرا به مراجع عظام تقليد ابلاغ بفرماييد. به گزارش ايسنا، سيد مهدي صادقي، استاندار قم پيش از ظهر ديروز با حسن روحاني رييس‌جمهوري ديدار كرد. حسن روحاني در اين ديدار، دستورات لازم را براي اختصاص اعتبارات و تكميل طرح‌هاي نيمه تمام و پروژه‌هاي آغاز به كار شده در سفر استاني صادر كرد. وي همچنين بر ضرورت رونق اقتصادي و اشتغال‌زايي در راستاي منويات مقام معظم رهبري درباره اقتصاد مقاومتي، تاكيد و دستورات لازم را براي اختصاص اعتبارات و تكميل طرح‌هاي نيمه تمام و پروژه‌هاي آغاز به كار شده در سفرهاي استاني صادر كرد. استاندار قم نيز در اين ديدار ضمن بيان آخرين وضعيت سياسي، اقتصادي و اجتماعي استان قم، به ارايه گزارشي از اقدامات كارگزاران دولت تدبير و اميد در استان قم پرداخت. وي با اشاره به وضعيت طرح‌هاي مصوب سفر رياست‌جمهوري به قم افزود: با جديت در حال پيگيري تحقق اين طرح‌ها در موعد مقرر هستيم.


برگزاري دادگاه شكايت مهدي هاشمي از رسايي

وكيل مدافع مهدي هاشمي گفت: امروز دادگاه شكايت مهدي هاشمي از حجت‌الاسلام والمسلمين حميد رسايي، مديرمسوول هفته‌نامه 9 دي در دادگاه ويژه روحانيت برگزار مي‌شود. به گزارش باشگاه خبرنگاران، محمود عليزاده طباطبايي وكيل مدافع مهدي هاشمي با اشاره به شكايت موكلش از مدير مسوول هفته‌نامه 9 دي اظهار داشت: امروز دادگاه شكايت موكلم از حجت‌الاسلام والمسلمين حميد رسايي مديرمسوول هفته‌نامه 9 دي در دادگاه ويژه روحانيت برگزار مي‌شود. وي افزود: با وجود اينكه پرونده در دادگاه ويژه روحانيت برگزار مي‌شود، بنده وكالت مهدي هاشمي را در اين پرونده بر عهده دارم. وكيل مدافع مهدي هاشمي بيان داشت: ما ابتدا شكايت خود را از مدير مسوول هفته‌نامه 9 دي در دادسراي فرهنگ و رسانه مطرح كرديم كه اين دادسرا عدم صلاحيت رسيدگي به پرونده را صادر و آن را به دادسراي ويژه روحانيت ارسال كرد. عليزاده طباطبايي ادامه داد: در دادسراي ويژه روحانيت براي پرونده كيفرخواست صادر شد و امروز نخستين جلسه دادگاه رسيدگي به پرونده برگزار مي‌شود. گفتني است، اين دادگاه درباره مطالبي است كه چهار سال پيش در شماره 71 هفته‌نامه 9 دي منتشر شده است. 9دي در شماره مذكور در گزارشي با عنوان «هاشمي بازگشت به كدام گذشته را وعده مي‌دهد» بخشي از سوابق عملكرد مهدي هاشمي را به صورت مستند بيان و نقدكرده بود. همچنين در همان شماره 9دي گزارشي با عنوان «هاشمي پازل دشمن را تكميل مي‌كند؟» منتشر و در آن مستنداتي ارايه داده بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون