• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3620 -
  • ۱۳۹۵ چهارشنبه ۱۷ شهريور

عدد نوشت

سرمايه‌گذاري براي تجهيزات حفاري

مدير پژوهش، فناوري و مهندسي ساخت شركت ملي حفاري ايران گفت: اين شركت در دولت يازدهم، 630 ميليارد ريال در زمينه بومي‌سازي تجهيزات و قطعات صنعت حفاري سرمايه‌گذاري كرده است. مهدي عرشيان اظهار كرد: اين حجم سرمايه‌گذاري در راستاي اجرايي شدن برنامه‌هاي اقتصاد مقاومتي با همكاري ميان ملي حفاري، مراكز دانش بنيان و صنعتگران داخلي صورت گرفته است. وي با بيان اينكه اين مديريت متولي بومي‌سازي قطعات و تجهيزات كاربردي صنعت حفاري با همكاري دانشگاه‌ها، مراكز دانش‌بنيان و سازندگان ايراني است، افزود: در سه سال گذشته 14 مورد قرارداد پژوهشي و تحقيقاتي با دانشگاه‌ها و پارك‌هاي علم و فناوري منعقد شده است. عرشيان حجم قراردادها را افزون بر 180 ميليارد ريال عنوان و اظهار كرد: از مجموع اين قراردادها 9 مورد با مراكز علمي استان خوزستان و مابقي با ديگر دانشگاه‌ها است كه به لحاظ تعداد و مبلغ، حدود 65 درصد درون استاني است.


ترانزيت بين‌المللي

مديرعامل شركت ارتباطات زيرساخت با اعلام تصميم اين شركت براي در نظر گرفتن بندر چابهار به عنوان منطقه آزاد، از ۶۰۰ گيگابايت ترانزيت‌ بين‌المللي ايران و تامين برقراري ارتباط در كشورهاي عراق و آذربايجان خبر داد. محمد جواد آذري جهرمي با بيان اينكه امروزه ارتباطات عنصر مهم و زيرساخت اصلي همه ابعاد زندگي بشري از سبك زندگي تا تجارت آنلاين و توانمندسازي دولت‌ها در حكومت است، افزود: ما افراد حاضر در اين جمع سهم مهمي در بهبود زندگي انواع بشر داريم و برقراري ارتباطاتي با تاخير كمتر و ضريب دسترسي بالاتر بخش مهمي از وظيفه ما است. وي بيان كرد: امروزه بيش از يك سوم جمعيت جهان در كشورهاي شرقي هستند اما بيش از نيمي از مراكز داده موثر جهان در اروپا قرار دارد كه اين واقعيت به يك بازار بزرگ اشاره مي‌كند و در سال‌هاي گذشته براي اين بازار سرمايه‌گذاري بسياري از طريق مسيرهاي كابل دريايي كه از شرق آغاز شده و به اروپا ختم مي‌شود صورت گرفته است.
 
تعداد كانال‌هاي تلگرام

عبدالحسن فيروزآبادي، دبير شوراي عالي فضاي مجازي با بيان اينكه در حال حاضر ۱۰۰ هزار كانال در شبكه تلگرام وجود دارد، گفت: متاسفانه بخش عمده‌اي از استفاده مردم از اين فضا براي سرگرمي است. اكنون روزانه در كانال‌هاي تلگرام يك ميليون و ۲۰۰ هزار مطلب گذاشته مي‌شود و متوسط بازديد آنها نيز حدود ۱۴۰۰ بار است كه اگر اين يك ميليون و ۲۰۰ را در ميزان بازديدهاي آن ضرب كنيم رقم بالايي به دست مي‌آيد. وي ادامه داد: اكنون نياز به شبكه‌هاي اجتماعي روز به روز در حال افزايش است و اين شبكه‌ها و دسترسي به آنها نيازي ضروري به شمار مي‌رود و رسانه‌هاي مورد توجه آنهايي هستند كه مي‌توانند ما را هرچه سريع‌تر به تصميم برسانند و مزايايي در حوزه‌هاي آموزش، سرگرمي، خدمات و آموزش و غيره نيز داشته باشند.

 

ايرانيان داراي كد سهامداري

مديرعامل شركت سپرده‌گذاري مركزي اوراق بهادار و تسويه وجوه (سمات) گفت: با صدور بيش از ۱۴ هزار كد جديد در ماه گذشته تعداد سهامداران ايراني داراي كد معاملاتي به مرز ۹ ميليون نفر نزديك شد. محمدرضا محسني افزود: تعداد 14 هزار و 750 كد جديد در مردادماه امسال صادر شد تا تعداد كد سهامداران بورسي به رقم هشت ميليون و 970 هزار نفر برسد. درحال حاضر چهار ميليون و 582 هزار مرد و دو ميليون و 125 هزار زن در بازار سرمايه ايران كد سهامداري دريافت كرده‌اند و بيش از 33 هزار كد حقوقي و 674 كد سهامدار خارجي نيز صادر شده است. وي درباره اوراق حق تقدم تسهيلات مسكن گفت: حدود 19 هزار نفر در ماه گذشته از طريق فرابورس خانه‌دار شدند تا مجموع كل افرادي كه از سال 89 از اين اوراق استفاده كرده‌اند به رقم يك ميليون و 207 هزار نفر برسد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون