• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3620 -
  • ۱۳۹۵ چهارشنبه ۱۷ شهريور

رسول منتجب‌نيا:

مخالفان روحاني به دنبال نااميد كردن مردم هستند

گروه احزاب

اصولگرايان در نبود يك انسجام دروني و رهبري واحد هنوز نمي‌دانند براي انتخابات آينده چه دستور كاري خواهند داشت. آخرين تحولات جبهه اصولگرايي مبني بر حذف آيت‌الله مصباح از فرآيند تصميم‌گيري رهبران روحاني اين جريان است. آن طور كه از اخبار جلسات جامعه روحانيت مبارز برمي‌آيد آيات موحدي‌كرماني و يزدي، دبيران كل جامعه روحانيت و مدرسين حوزه عليمه قم تصميم به برگزاري جلسات انتخاباتي دوجانبه گرفته‌اند و پدر معنوي جبهه پايداري را به جلسات دعوت نمي‌كنند تا تعيين استراتژي انتخاباتي اصولگرايان به جاي «فقهاي ثلاث» تنها توسط جامعتين اتخاذ شود. در ميان كانديداهايي كه به صورت بالقوه مي‌توانند وارد عرصه انتخابات شوند، سعيد جليلي بيش از ديگران به آيت‌الله مصباح نزديك است و در انتخابات 92 نيز مورد حمايت او بود. با خروج آيت‌الله مصباح از فرآيند تصميم‌گيري انتخاباتي به نظر مي‌رسد جليلي نيز پايگاه و عقبه اثرگذاري خود در ميان اصولگرايان را نيز تا حدودي از دست داده باشد.  روز گذشته رسول منتجب‌نيا، قائم‌مقام حزب اعتماد ملي خبر از اختلافي جديد در جبهه اصولگرايان داد. اختلافي كه در صورت صحت مي‌تواند نشانه‌اي از اختلافات رهبران اصولگرا باشد.  قائم مقام حزب اعتمادملي در گفت‌وگو با «انتخاب» با اشاره به افزايش هجمه‌ها به دولت پيش از انتخابات رياست‌جمهوري اظهار كرد: اين حملات و هجمه‌ها روشي است كه برخي از گروه‌ها و فعالان سياسي در آستانه انتخابات اعمال مي‌كنند. مي‌خواهند فضا را مسموم كنند و افكار عمومي را مشوش كرده و زمينه حضور مردم در صحنه و افزايش راي كانديداي رقيب را از بين ببرند. اين نوع بداخلاقي‌ها سابقه دارد و در ادوار مختلف وجود داشته و الان هم در حال تكرار شدن است.
فشار به دولت روحاني
وي ضمن انتقاد از بداخلاقي مخالفان دولت گفت: اينها خبر جعل مي‌كنند و سخنان دروغين پخش مي‌كنند. همين اواخر گفت‌وگوي جعلي از من منتشر كردند. قصد دارند به اشكال مختلف دكتر روحاني را تحت فشار قرار دادند تا هم نتواند به برنامه‌هاي خود ادامه دهد و هم مردم را از او نااميد كنند. اين يك اخلاق زشت سياسي است كه متاسفانه وجود دارد.  منتجب‌نيا خاطرنشان كرد: معتقدم دولت و شخص دكتر روحاني نبايد فريب مخالفان را بخورند و در چاله اينها بيفتند و نبايد وقت و اعصاب‌شان را صرف پاسخ دادن به اين مسائل كنند. دولت و دكتر روحاني بايد به كار خود بپردازند و تلاش كنند مردم را راضي كنند و گام‌هاي بزرگ‌تري در راه خدمت به ملت بردارند.  اين فعال سياسي تصريح كرد: آقاي دكتر روحاني بايد بيشتر با مردم صحبت كند و گزارش دهد. اساسا وضعيت اطلاع‌رساني دولت خيلي بايد قوي باشد. ممكن است اين حمل بر تبليغات انتخاباتي شود ولي يادمان هست كه امام خميني كه خودشان راس عرفا و زاهدين بودند، مي‌گفتند مسوولان كاري كه مي‌كنند را براي مردم بيان كنند.
اختلاف عميق اصولگرايان
منتجب‌‌نيا در ادامه به وضعت اردوگاه اصولگرايان پرداخت و گفت: آقايان اصولگرا عميقا دچار اختلاف‌نظر و به عبارتي تضاد منافع هستند و غالبا هم نمي‌توانند به وحدت برسند. در سال 92، هرچه تلاش شد نتوانستند كانديداهاي اصولگرا را به وحدت برسانند و سال آينده نيز آنها به وحدت نمي‌رسند. ممكن است اصولگراهاي معتدل راه خود را جدا كرده و از دكتر روحاني حمايت كنند ولي گروه‌هاي تندرو هرگز با دكتر روحاني همراه نخواهند بود و به احتمال زياد از اصولگرايان معتدل جدا خواهند شد.  اين فعال سياسي با اشاره به اختلاف جليلي و قاليباف در انتخابات 92، اضافه كرد: اين آقايان با يكديگر خيلي اختلاف دارند و به مرحله تضاد منافع رسيده‌اند. آقاي قاليباف خود را براي انتخابات آماده مي‌كند. آقاي جليلي هم به شيوه خود در حال رايزني است. ايشان دايما در حال رفت و آمد به قم و شهرهاي ديگر هستند و سخنراني مي‌كنند. چون براي اينها، مساله شخص خودشان است، توافق بين اين دو بعيد است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون