• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3625 -
  • ۱۳۹۵ چهارشنبه ۲۴ شهريور

رضايت اولياي دم از قصاص

قتل سارق مسلح در زندان

اعتماد| پرونده درگيري 9 سال پيش دو سارق مسلح در زندان رجايي شهر كرج كه به قتل يكي از آنها منجر شده بود، با رضايت اولياي دم از جنبه عمومي جرم مورد رسيدگي قرار گرفت. متهم پرونده مردي جوان است كه پيش از ارتكاب قتل، با مقتول و مجرمي ديگر دست به سرقت مسلحانه‌اي زده بود كه يك كشته در پي داشت.
او كه پس از 9 سال زندان و با پرداخت ديه موفق به جلب رضايت اولياي دم شده است، پيش از اين در بازجويي‌ها، علت قتل همدستش را «درگيري لفظي و فحاشي» اعلام كرده و گفته بود: «پس از انجام سرقت مسلحانه به زندان افتادم اما در سال 86 به شكل مشروط بيرون آمدم. مدتي بعد هنگامي كه داشتم بدون گواهينامه رانندگي مي‌كردم، دوباره دستگير شدم و به زندان رجايي شهر كرج افتادم. آنجا با دو همدستم در سرقت مسلحانه همبند بودم. يكي از آنها مدتي بعد خودش را حلق‌آويز كرد و ديگري كه در سرقت مسلحانه، يك نفر را كشته بود به قصاص محكوم شد. او در روز حادثه با فحاشي، من را عامل بدبختي و زنداني شدن خودش معرفي كرد و گفت بايد تاوان بدهم. با من درگير شد و تهديد كرد. ناگهان چاقويي از زير لباسش درآورد كه آن را از دستش گرفتم و ضربه‌اي به پهلويش زدم. فرار كرد رفت بند ديگر اما من دنبالش رفتم و چهار ضربه ديگر هم با چاقو به او زدم كه كشته شد.»
متهم پس از اعتراف به قتل، در دادگاه كيفري استان تهران محاكمه و با درخواست اولياي دم به قصاص نفس محكوم شد تا سرانجام برادرش موفق شد با پرداخت ديه، رضايت آنها را جلب و متهم را از طناب‌دار نجات دهد. او صبح ديروز در شعبه دوم دادگاه كيفري استان تهران به رياست قاضي اسلامي، تقاضاي بخشش كرد و گفت: «آن روز فقط 23 روز به آزادي‌ام باقي مانده بود كه با مقتول درگير شدم. او چاقو درآورد و مي‌خواست مرا بزند كه اين اتفاق افتاد. در اين مدت برادرم دنبال كارهايم بود، نمي‌دانم چقدر بابت ديه به اولياي دم داده اما من ديگر از تحمل حبس خسته شده‌ام و تقاضاي بخشش دارم. » در پايان دادگاه قضات وارد شور شدند تا راي نهايي را صادر كنند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون