• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3628 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۲۸ شهريور

موج جديد درگيري‌ها در سرزمين‌هاي اشغالي از سر گرفته شد

چهار حمله شهادت‌طلبانه در يك روز

موج جديدي از خشونت كه در ماه‌هاي اخير در سرزمين‌هاي اشغالي فروكش كرده بود، روز جمعه فلسطيني‌ها تحت فشار نيروهاي رژيم صهيونيستي در عرض 24 ساعت 4حمله انتحاري بين مناطق مرزي ميان فلسطينيان و صهيونيست‌ها انجام دادند. آن گونه كه مقامات اسراييلي عنوان كردند، چهار عرب فلسطيني سعي كردند به وسيله چاقو و يك خودرو به ماموران امنيتي و شهروندان اسراييلي حمله كنند كه به ضرب گلوله ماموران امنيتي جان خود را از دست دادند. يك زن فلسطيني كه در ماشين حضور داشت نيز به ضرب گلوله نظاميان اسراييلي جان باخت و در اين بين دو سرباز و سه شهروند اسراييلي زخمي شدند و تحت مداوا قرار گرفتند.
گفتني است مجموعه حملات شهادت طلبانه فلسطيني كه از يك سال پيش عليه نيروهاي اسراييلي آغاز شده بود در ماه‌هاي اخير فروكش كرده است. موضوعي كه يك وحشت عمومي را ميان شهروندان و نظاميان رژيم صهيونيستي در سرزمين‌هاي اشغالي به‌وجود آورده بود اما كارشناسان معتقدند كه چهار حمله روز جمعه با هماهنگي چنداني روبه‌رو نبوده است. اولي حمله در بيت المقدس در حدود ساعت يك بعدازظهر انجام شده كه مردي فلسطيني چاقو به دست به با صداي ‌الله اكبر به سمت ماموران صهيونيستي حمله‌ور شد و به ضرب گلوله جان باخت. ماموران روي بدن اين فرد چاقوي ديگري را نيز پيدا كردند.
طبق گزارش وزارت بهداشت فلسطين اين فرد ساعد عمرو 28ساله و ساكن كرانه باختري رود اردن بوده است. حمله ديگر روز جمعه در حومه كرانه باختري و در محل يكي از شهرك‌سازي‌هاي غيرقانوني صورت گرفته است كه در آن يك مرد و زن فلسطيني به وسيله ماشين به سمت يك ايست بازرسي حمله ور شدند و نيروهاي امنيتي با ضرب گلوله ماشين را متوقف كردند.
گزارش‌ها حاكي از آن است كه پس از اين تيراندازي راننده جان خود را از دست داده است، منابع فلسطيني عنوان كردند راننده را جواني 18ساله اعلام كردند، همراه راننده يك زن بوده كه گفته مي‌شود نامزد وي بوده است اما او در اين واقعه زخمي شده است.
در حمله سوم يك نوجوان فلسطيني يك سرباز اسراييلي را در ايست بازرسي زخمي كرد و سپس به ضرب گلوله جان باخت. اين نوجوان فلسطيني كه محمد نام داشت تنها 15سال سن داشته و سرباز زخمي شده نيز در بيمارستان بستري شده است.
حمله چهارم در ساعات اوليه صبح روز شنبه رخ داده است كه يك مرد فلسطيني در يك ايست بازرسي چاقو به همراه داشت كه به وسيله گلوله كشته شد.
با اين وجود اين شرايط نشان مي‌دهد كه تنش‌ها روز‌به‌روز در سرزمين‌هاي اشغالي رو به گسترش است. حتي گزارش شده است يك راننده اتوبوس كه در حال عبور از محل شهرك‌سازي‌هاي غيرقانوني اسراييلي‌ها بوده با يك بطري آب و سنگ مورد هدف قرار مي‌گيرد.
همچنين در يكي از اردوگاه‌هاي پناهندگان جوانان فلسطيني با سربازان اسراييلي درگير شدند. دو مرد جوان با توجه به گزارش رسانه‌هاي خبري به ضربه گلوله كشته و زخمي شدند در حالي كه برخي ديگر به وسيله گلوله‌هاي پلاستكي ضربه ديده بودند.
گفتني است حماس جوانان فلسطيني را ترغيب كرده تا عمليات‌هاي مقاومت عليه سربازان و شهرك نشينان اسراييلي را در انتقام به آنچه خون شهيدان بي‌گناه است تشديد كنند. آمارها حاكي از آن است از زمان آغاز تنش در سرزمين‌هاي اشغالي طي يك سال گذشته بيش از 200فلسطيني توسط اسراييلي‌ها به شهادت رسيدند و در طرف مقابل 30 اسراييلي و دو بازديد‌كننده امريكايي كشته شده‌اند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون