• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3630 -
  • ۱۳۹۵ چهارشنبه ۳۱ شهريور

590 نفر در تصادفات شهريور جان خود را از دست دادند

از غرق شدن اتوبوس در خليج فارس تا ورود كاميون به خانه

اعتماد| از جاده‌هاي كشور مي‌توان به عنوان يكي از دلايل اصلي مرگ و مير ايراني‌ها در شهريور امسال نام برد. به گفته رييس پليس راهور در 31 روز اخير و همزمان با حجم سنگين تردد هزاران مسافر در جاده‌هاي كشور، 590 نفر بر اثر تصادف جان خود را از دست داده‌اند كه جلوه بارز اين آمار را مي‌توان در تصاوير متعدد واژگوني اتوبوس‌ها، سقوط خودروهاي سواري و متلاشي شدن كابين مسافران آن ديد. در كنار مرگ روزانه 19 نفر در جاده‌هاي كشور، حدود 4000 نفر نيز در تصادفات شهريور مصدوم شده‌اند كه به گفته پليس، بيشترين د‌لايل وقوع آن، عدم توجه به جلو، عد‌م رعايت سرعت مجاز، انحراف به چپ، عد‌م رعايت حق تقد‌م عبور و خستگي و خواب‌آلود‌گي راننده‌ها است. پليس از راننده‌ها خواسته است تا همزمان با اوج سفرهاي تابستاني، با رعايت موارد ساده‌اي چون خواب كافي و استراحت به ازاي هر يك ساعت و نيم تا د‌و ساعت رانند‌گي از وقوع تصادفات مرگبار جلوگيري كنند. در ادامه، تعدادي از تصادفات مرگبار روزهاي اخير كه از برخورد سهمگين اتوبوس با ميني‌بوس و مرگ شش سرنشين يك دستگاه پژو در تصادف با كاميون را در بر مي‌گيرد، مرور مي‌شود.
يك كشته و 10 مصدوم در سقوط اتوبوس از پل
سقوط يك دستگاه اتوبوس حامل كاركنان يكي از شركت‌هاي خودروسازي از پل شهرك خاتم البرز در پي تصادف با يك دستگاه ميني‌بوس در بزرگراه تهران – كرج، يك كشته و 10 مصدوم برجاي گذاشت. سرهنگ نادر رحماني، رييس مركز كنترل ترافيك راهور ناجا علت وقوع اين حادثه را «عدم رعايت فاصله طولي از سوي راننده اتوبوس» اعلام كرد و به تسنيم گفت: «ساعت 6:15 صبح سه‌شنبه (ديروز) يك دستگاه اتوبوس با 13 سرنشين در محدوده پل شهرك خاتم البرز از پشت با يك دستگاه ميني‌بوس تصادف و از پل سقوط كرد و مرگ يك نفر را رقم زد. » همزمان مهرداد بابايي، رييس مركز فوريت‌هاي پزشكي البرز وضعيت مصدومان حادثه را مساعد اعلام كرد و به ايرنا گفت: «بيشتر مصدومان از ناحيه دست و پا آسيب ديده‌اند كه براي انتقال‌شان به بيمارستان‌هاي مدني و شهيد باهنر كرج از يك دستگاه اتوبوس آمبولانس و هشت دستگاه آمبولانس استفاده شد. »
غرق شدن يك دستگاه اتوبوس
در خليج فارس
نيروهاي امدادي موفق شدند هشت مسافر يك دستگاه اتوبوس كه هنگام ورود به شناورهاي ويژه حمل خودرو در آب‌هاي قشم غرق شده بودند را از مرگ حتمي نجات دهند. مدير امور بنادر سازمان منطقه آزاد قشم به ايرنا گفت: «يك دستگاه اتوبوس ساعت 7:56 صبح دوشنبه هنگام آماده شدن براي ورود به شناور لندينگ كرافت (شناورهاي ويژه حمل خودرو) در محدوده بندر پهل به داخل آب سقوط كرد و سرنشينان آن نيز داخل دريا افتادند. » به گفته پژمان بهرامي اين اتوبوس كه با 14 سرنشين از شيراز راهي جزيره قشم شده بود، هنگام سقوط در دريا هشت سرنشين شامل پنج مسافر و سه خدمه داشت كه همه آنها با كمك نيروهاي امدادي سازمان منطقه آزاد قشم، از طريق سقف اتوبوس به ساحل منتقل شدند و از خطر مرگ حتمي نجات يافتند. بهرامي علت وقوع حادثه را «بي احتياطي راننده و خالي كردن ترمز» اعلام كرد كه باعث سقوط اتوبوس از قسمت عقب به دريا شده بود. سفر دريايي به جزيره قشم از طريق كشتي‌هاي مسافربري و انتقال خودرو به شيوه لندينگ كرافت در مسير دو كيلومتري بندر پهل - لافت انجام مي‌شود.
شش كشته در تصادف پژو و تريلر
تصادف يك دستگاه پژو 405 با يك دستگاه تريلر در آزادراه كاشان – قم، مرگ يكجاي هر شش سرنشين پژو را رقم زد. رييس مركز فوريت‌هاي پزشكي كاشان به ايرنا گفت: «در اين حادثه كه ساعت 18 سه‌شنبه رخ داد، خودروي پژو به پشت تريلر كوبيد كه بر اثر شدت حادثه، هر شش سرنشين آن در دم كشته شدند. » به گفته محمدحسين مكي پس از اطلاع اورژانس از حادثه نيروهاي امدادي با سه دستگاه آمبولانس به محل اعزام شدند اما تنها توانستند اجساد كشته شده‌ها را از خودرو بيرون بكشند.
ورود كاميون به يك خانه بر اثر واژگوني
يك دستگاه كاميون حامل بار سيمان در پيچ تند يكي از جاده‌هاي درون شهري چالوس واژگون شد و با سرعت به داخل خانه يكي از اهالي رفت. اين حادثه كه نيمه‌شب ديروز رخ داد تلفاتي در پي نداشت اما كاميون و ديواره خانه به‌شدت آسيب ديد. به گفته اهالي، حادثه زماني اتفاق افتاد كه راننده كاميون موفق به كنترل سرعت خودرو نشد و در پيچ تند جاده كه در حال آسفالت بود، واژگون شد. از استاندارد نبودن جاده و بي‌دقتي راننده به عنوان دلايل اصلي حادثه ياد شده است.
سه كشته و 14 مجروح در پنج تصادف
پنج تصادف طي 24 ساعت در جاده‌هاي خراسان جنوبي سه كشته و 14 مجروح برجاي گذاشت. رييس پليس راه خراسان جنوبي به ايرنا گفت: «نخستين حادثه مربوط به تصادف يك پژو با يك پرايد در كيلومتر180 محور ديهوك به سمت كرمان بود كه در جريان آن، راننده پرايد كشته و پنج نفر از سرنشينان پژو نيز مجروح شدند. » به گفته سرهنگ حسين رضايي همچنين بر اثر واژگوني يك دستگاه پژو 405 در محور قاين – مشهد، يك كشته و چهار مصدوم و در تصادف سهمگين يك وانت پيكان و يك پژو 405 در جاده‌ نهبندان و خوسف نيز پنج مصدوم برجاي ماند. واژگوني يك دستگاه وانت در جاده خوسف نيز يك كشته برجاي گذاشت تا طي 24 ساعت، سه نفر در جاده‌هاي خراسان جنوبي جان خود را از دست بدهند. سرهنگ رضايي علت وقوع اين تصادفات را بي‌توجهي راننده‌ها به جلو بر اثر خستگي و خواب آلودگي اعلام كرد و با اشاره به اوج سفرهاي تابستاني از راننده‌ها خواست هنگام خستگي در محلي امن توقف كنند و در صورت امكان بين ساعات 23 تا پنج صبح رانندگي نكنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون