• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3633 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۴ مهر

ابراز تاسف وزير بهداشت از وجود آلودگي‌ها در صنف پزشكي

اعتماد| وزير بهداشت در آخرين ماه‌هاي وزارت، همكاران خود را خطاب انتقاد قرار داد و از برخي آلودگي‌ها و ناكارآمدي‌ها در صنف پزشكي گلايه كرد. سيد حسن قاضي‌زاده هاشمي اين انتقادات را در دومين همايش نقش جامعه پزشكي در دفاع مقدس بيان كرد. همايشي كه به تجليل از خدمات سپيدپوشان بي‌ادعا در دوران دفاع مقدس اختصاص داشت اما قياس نحوه خدمت رساني تمام صنوف جامعه در دوران دفاع مقدس با امروز مي‌تواند سوالات فراواني را رقم بزند. وزير بهداشت هم در همين همايش گفت: «جامعه پزشكي بي‌نقص نيست، اما همين صنف، هم قبل از انقلاب و هم در دوران پس از انقلاب اقدامات زيادي انجام داده و شهداي زيادي تقديم كرده و در صف مقدم دفاع مقدس فعاليت كرده و در دوران جنگ تحميلي نيز كارنامه درخشاني دارد. يك شب جبهه با همه عمر ما كه هر كدام بعدها استاد، دانشمند و وكيل شديم، قابل عوض كردن نيست، ضمن اينكه جاي دوستان ما اكنون خالي است و آنها دين به گردن ما دارند. معتقدم جامعه پزشكي به موضوع اخلاق توجه دارد البته ميزان خوبي‌ها با بخش نازيبا و ناكارآمد قابل‌مقايسه نيست و تاسف مي‌خوريم كه چنين آلودگي‌هايي در صنف ما وجود دارد.»
وي همچنين در مراسم امضاي تفاهمنامه با بنياد شهيد براي ايجاد مراكز توانبخشي گفت: «توانبخشي يكي از حلقه‌هاي مفقوده خدمات در حوزه سلامت است و حوزه سلامت ما در زمينه توانبخشي بسيار ناتوان است؛ به‌طوري‌كه امكانات‌مان نزديك به صفر است. البته اميد من اين بود كه هلال احمر در اين حوزه ورود كند و كارنامه موفقي از خودش به جاي بگذارد تا موجب رضايتمندي مردم باشد و خدمات وزارت بهداشت در بخش درمان با خدمات توانبخشي هلال احمر كامل شود كه متاسفانه تاكنون چنين اتفاقي نيفتاده است. البته پيش از امضاي اين تفاهمنامه، بنياد شهيد كار را آغاز كرده بود و در 10 استان كار را پيش برد و در حال ساخت مراكز توانبخشي در تمام استان‌هاست. البته در اين مراكز اولويت خدمت‌دهي با ايثارگران، جانبازان و خانواده‌هاي‌شان است، اما با توجه به مشكلاتي كه در حوزه توانبخشي داريم و تعداد زيادي از بيماران كه نيازمند اين خدمات هستند مانند بيماراني كه دچار سكته‌هاي مغزي، نقص عضو ناشي از تصادفات و... مي‌شوند، به ساير مردم هم اين خدمات را ارايه مي‌دهيم چون در حال حاضر تعداد مراكز توانبخشي در كشور بسيار محدود است و بيماران نيازمند خدمات توانبخشي، رها شده‌اند و امكاناتي در اين زمينه ندارند.»
در حالي كه به گفته وزير بهداشت تا پايان امسال ۱۰ مركز و ۵۰۰ تخت توانبخشي تحويل داده مي‌شود اما نياز كشور، حداقل ۳۰ هزار تخت توانبخشي است در حالي كه مجموع تخت‌هاي توانبخشي وزارت بهداشت و هلال احمر، فقط 150 تخت است.
در اين مراسم، همچنين محمد علي شهيدي؛ رييس بنياد شهيد گفت: «تاكنون در ۱۶ مركز استان كشور مجتمع فرهنگي، ورزشي و توانبخشي براي ايثارگران به بهره‌برداري رسيده است. در ايجاد اين مراكز در بخش‌هاي فرهنگي و ورزشي مشكلي نداشتيم اما در بخش توانبخشي مشكلاتي وجود داشت كه نياز به همكاري وزارت بهداشت داشتيم و مقرر شد افرادي از بنياد شهيد و وزارت بهداشت بر مراكز توانبخشي نظارت داشته باشند. هدف از راه‌اندازي اين مجتمع‌ها، خدمت‌رساني به ايثارگران و جانبازان است اما عموم مردم هم مي‌توانند از اين مجتمع‌ها استفاده كنند.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون