• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3633 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۴ مهر

خبر

ساخت‌وسازها بي‌توجه به طرح تفضيلي است
مهر| معاون وزير راه با انتقاد از رشد چشمگير بلندمرتبه‌سازي در منطقه ۲۲ تهران، گفت: در اين منطقه حجم بزرگي از عدم انطباق با طرح تفصيلي در بخش تجاري وجود دارد.  پيروز حناچي با اشاره به افزايش تغيير كاربري واحدهاي مسكوني، خدماتي و اداري به سمت تجاري شدن در پايتخت، گفت: تاكنون شاهد اين حجم از تراكم واحدهاي مسكوني و بلند مرتبه‌سازي در منطقه يك نبوده‌ايم، اين موضوع در مورد منطقه ۲۲ هم صدق مي‌كند ضمن اينكه در اين منطقه حجم بزرگي از عدم انطباق با سند بالادست در بخش تجاري هم وجود دارد.  معاون معماري و شهرسازي وزير راه و شهرسازي افزود: در منطقه ۱ تا ۶ تهران هم، تاكنون اين حجم از بلندمرتبه‌سازي در كاربري مسكوني، اداري و تجاري صورت نگرفته بود. تغييركاربري‌هاي انجام شده، مداخلاتي است كه به صورت موردي و متناقض با مفاد طرح تفصيلي و كميسيون ماده ۵ صورت مي‌گيرد.  دبير شوراي عالي شهرسازي و معماري اظهاركرد: درصورتي كه ساخت وساز در شهر تهران براساس طرح جامع و تفصيلي انجام شود، شاهد كاربري‌هاي متعادل هستيم اما مداخلات موردي در اين زمينه، باعث ايجاد نابهنجاري در پايتخت شده است.    وي تصريح كرد: ساخت و سازهاي صورت گرفته در پايتخت با طرح تفصيلي انطباق ندارد، طرح تفصيلي (1:2000) با طرح مصوب شوراي عالي شهرسازي و معماري مشابهت ندارد و طرح جامع هم با سند بالا‌دست انطباق ندارد.


طلب 4000 ميلياردي شركت‌هاي دارويي از نظام سلامت
اعتماد| رسول ديناروند، رييس سازمان غذا و دارو از بدهي 4000 ميليارد توماني شبكه بهداشت و درمان كشور به شركت‌هاي دارويي خبر داد و دليل اين حجم انباشتگي را تسويه نشدن بدهي‌هاي تامين اجتماعي و بيمه سلامت با بيمارستان‌ها از سال گذشته دانست. وي همچنين از اعتبار دو هزار ميليارد توماني براي بيماري‌هاي صعب‌العلاج، خاص و مزمن خبر داد.  خبرگزاري‌ها گزارش دادند كه وي در همايش صنعت پخش ايران گفت: «بازار سلامت كشور به نرخ ارز بين‌المللي حدود ۱۰ ميليارد دلار است. طي يك سال گذشته ۱۰ درصد به اين رقم اضافه شده كه حدود ۳۸ هزار ميليارد تومان مي‌شود. اگر بازار غذا و محصولات كشاورزي را نيز اضافه كنيد، اين رقم سه برابر مي‌شود. ما با ضايعات بسياري روبه‌رو هستيم. در برخي محصولات از زمان برداشت تا مصرف، ۳۰ درصد ضايعات وجود دارد. ما در نظام توزيع حاشيه سود مشخصي براي توليد داريم و اين موضوع در تمام كشور به خصوص دارو رعايت مي‌شود. هيچ دارويي وجود ندارد كه خارج از كارخانه قيمت آن ۱۰۰۰ تومان باشد و زماني كه به دست مصرف‌كننده مي‌رسد، بيشتر از ۱۳۰۰ يا ۱۴۰۰ تومان باشد. اما در جايي كه شبكه توزيع نداريم گاهي اين رقم تا ۱۰ برابر افزايش پيدا مي‌كند.»

 

بيماران پيوندي براي داروي رايگان پول مي‌دهند
فارس: محمدرضا گنجي؛ دبير انجمن علمي پيوند اعضا با انتقاد از نحوه توزيع داروي بيماران پيوندي گفت: «دارو هست و نوسان دارو هم وجود دارد و داروي رايگان، يارانه نمي‌گيرد در حالي كه بيمار، سال گذشته داروي مورد نيازش را رايگان دريافت مي‌كرد اما امروز بايد براي آن هزينه پرداخت كند و ما هم پاسخي براي او نداريم.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون