• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3635 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۶ مهر

عدد نوشت

نياز سرمايه‌گذاري در بخش قالب‌سازي

مديرعامل شركت طراحي، مهندسي و تامين قطعات ايران خودرو از نياز يك ميليار دلاري در بخش ساخت قطعات خبر داد و گفت: وجود بازار مناسب خودرو در ايران و برنامه‌هاي آتي توليد خودرو نشان مي‌دهد سرمايه‌گذاران خارجي انگيزه خوبي براي سرمايه‌گذاري در ايران دارند. حسين نجاري در مراسم نمايشگاه قطعات و ابزار ادامه داد: در سال جاري برنامه توليد ٧٠٠هزار خودرو تدوين شده است و تا سه سال آينده اين برنامه توليد در روي ١/٨٠٠ ميليون خودرو برنامه‌ريزي شده است كه خود روي نياز به ساخت قطعات مختلف خودرويي صحه مي‌گذارد. به اين جهت به شركت‌هاي داخلي فعال در بخش قطعات توصيه مي‌كنم كه به سمت تجاري‌سازي پيش بروند هم به لحاظ كيفيت و هم به لحاظ كميت، همانند تجربه خوبي كه براي همكاري با شركت آلماني داشتيم. وي در ادامه گفت: در حال حاضر فرصت‌هاي بسيار خوبي در بخش همكاري‌هاي مشترك وجود دارد و با توجه به برنامه توليد چند خودرو جديد با پژو در كشور فرصت جديدي براي قطعه‌سازان و قالب‌سازان داخلي فراهم شده است.


پرداخت مطالبات پيمانكاران راهي

 برخورداري جمعيت روستايي از راه آسفالته به ۹۷درصد افزايش مي‌‌يابد. محمدحسين ميرشفيع، مشاور وزير راه در امور روستايي‌ خبر داده كه به دستور رييس سازمان برنامه و بودجه كشور مقرر شده است۱۰۸۰ ميليارد تومان از مطالبات پيمانكاران راه روستايي از محل اسناد خزانه اسلامي پرداخت شود. ۲۰۰ هزار كيلومتر شبكه راه روستايي در كشور داريم كه ۱۰۵ هزار كيلومتر آن آسفالت و ۹۵ هزار كيلومتر آن خاكي است كه البته اين راه‌هاي خاكي در مناطقي با جمعيت روستايي بسيار پايين قرار دارد كه برخي از آنها، راه شبكه‌اي و برخي راه روستاهاي زير ۲۰ خانوار است. وي ادامه داد: حدود چهار هزار پروژه در روستاها داريم و امروز برخورداري جمعيتي روستاها از راه روستايي 5/91 درصد است. در واقع از 5/21 ميليون نفر جمعيت روستايي كشور، 5/91درصد از راه آسفالت برخوردار هستند و ۹۹ درصد راه دسترسي روستايي دارند. برنامه داريم تا سال آينده برخورداري جمعيتي روستاييان از راه آسفالت به ۹۵ درصد برسد. در اين باره مطالعات شبكه كامل شده و نسبت عدم برخورداري شهرستان‌ها مشخص شده‌اند.

 

تعداد سيم‌كارت كودك

 به گفته فعالان عرصه ارايه سيم‌كارت كودك طي چهار ماه گذشته بيش از ۵۰۰ هزار سيم‌كارت كودك در كشور عرضه شده است. مجموعه انارستان با همكاري اپراتور اول طي ماه‌هاي گذشته به ارايه سيم‌كارت‌هاي كودك در بازار پرداخته و براي ارايه محتواي مناسب كودكان نيز همكاري‌هايي با شركت‌هاي مختلف انجام داده است. محسن مروجي، مديرعامل اين مجموعه اظهار كرد: متاسفانه طي سال‌هاي گذشته در حوزه كودك و نوجوان در كشور فعاليت چنداني صورت نگرفته و معمولا برخوردهايي كه براي امنيت كودكان و نوجوانان در اين فضا صورت مي‌گرفت حالت سلبي داشت، در حالي كه كشورهاي مختلف به ارايه‌ سرويس‌هاي مختلفي در اين زمينه مي‌پردازند. وي در عين حال با اشاره به مطالعاتي كه در زمينه ارايه خدمات امن به كودكان صورت گرفته، ادامه داد: اكنون بازاري سه ميليوني براي فعاليت در اين بخش وجود دارد و طي چهار ماه و نيم اول فعاليت ما موفق به ارايه بيش از ۵۰۰ هزار سيم‌كارت در كشور شده‌ايم.

 

افزايش توليد زعفران

عضو شوراي ملي زعفران از افزايش حدود ۱۵ درصدي توليد زعفران در كشور خبر داد و گفت: با وجود اينكه امريكا پس از حدود ۱۵ سال به تازگي به جمع مشتريان زعفران ايراني پيوسته است، اين كشور به برند ايراني زعفران اعتماد بسياري دارد و با توجه به پتانسيل ۵۰ تا ۶۰ تني مصرف زعفران در اين كشور، امريكا به زودي بزرگ‌ترين مشتري زعفران ايران خواهد شد. علي حسيني اظهار كرد: با توجه به سطح زير كشت بالغ بر ۹۰ هزار هكتاري زعفران در كشور كه عمده آن در استان‌هاي خراسان رضوي و جنوبي پراكنده‌ است و با ميانگين برداشت 5/3 تا چهار كيلوگرمي زعفران در هر هكتار، پيش‌بيني مي‌شود امسال ميزان توليد زعفران به مرز ۴۰۰ تن برسد كه در آن صورت براي صادرات ۳۰۰ تن آن برنامه‌ريزي و هدفگذاري دقيقي صورت گيرد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون