• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3636 -
  • ۱۳۹۵ چهارشنبه ۷ مهر

گلايه سرو قامت واليبال نشسته ايران: چرا بايد نصف بقيه پاداش بگيريم

فكر نمي‌كردم يك روز در پارالمپيك بازي كنم

مرتضي مهرزاد، ملي‌پوش ‌واليبال نشسته و قدبلندترين ورزشكار پارالمپيك ريو درباره نخستين تجربه حضورش در پارالمپيك، اظهار كرد: از سال 1393 در مسابقات واليبال نشسته دسته يك در مشهد توسط هادي رضايي شناسايي و يكسال بعد به تيم‌ ‌ملي «ب» و سپس «الف» دعوت شدم. البته بدون هيچ گونه تجربه‌ يا حضور در ميادين بين‌المللي، به مدت يك سال و نيم در اردوهاي تيم‌ ‌ملي حضور داشتم تا عازم بازي‌هاي پارالمپيك ريو شدم. تنها تجربه تداركاتي من براي شركت در اين رويداد بزرگ، رقابت‌هاي جام بين قاره‌اي و سپس دو اردوي تداركاتي در آلمان و هلند بود. چون نخستين تجربه حضورم در بازي‌هاي پارالمپيك بود و همه انتظار كسب مدال طلا از تيم‌ ‌ملي واليبال نشسته داشتند، واقعا استرس زيادي داشتم و تحت تاثير فضاي مسابقات و جو تماشاگران قرار گرفته بودم، اما به هر صورت خدا كمك كرد تا با شكست تيم بوسني بتوانيم به ششمين عنوان قهرماني بازي‌هاي پارالمپيك دست پيدا كنيم.
وي در پاسخ به اين پرسش كه چقدر از عملكردتان در ريو راضي بوديد، تصريح كرد: در پارالمپيك ريو من دو بازي با بوسني و يك بازي در برابر برزيل به ميدان رفتم كه با توجه به تجربه كم من در ميادين پارالمپيك، تصور مي‌كنم تقريبا عملكرد راضي‌كننده‌اي داشتم. البته فضاي پارالمپيك فضاي كاملا متفاوتي است و با توجه به توقع بالاي مسوولان از تيم‌ ‌ملي واليبال نشسته، براي قهرماني در اين دوره از بازي‌ها خود من شخصا استرس زيادي داشتم تا تيم حتما با مدال طلا ميدان پارالمپيك را ترك كند.
بازيكن قد بلند تيم‌ ‌ملي واليبال نشسته با بيان اينكه كم فروشي نكردم و با تمام توان براي موفقيت تيم جنگيدم، خاطرنشان كرد: چون تجربه كافي نداشتم، تلاش كردم به عنوان يكي از اعضاي تيم‌ ‌ملي واليبال نشسته گوشه‌اي از كار را بگيرم تا تيم را به موفقيت برسانم. البته به هيچ عنوان بلندي قد خود را دليلي بر برتري‌ام نسبت به ساير بازيكنان در ريو نمي‌دانستم و تمام هدفم كمك به تيم‌ ‌ملي واليبال نشسته بود تا قهرمان شود.
مهرزاد راجع‌ به برنامه آينده خود گفت‌: هنوز برنامه خاصي ندارم و در استراحت به سر مي‌برم. البته تا جايي كه خبر دارم چون مسابقه‌اي وجود ندارد، تيم‌ ‌ملي نيز تا يك سال تعطيل و اردويي ندارد و مسابقات ليگ برتر واليبال نشسته نيز تقريبا بعد از سه ماه برگزار مي‌شود كه در طي اين مدت سعي مي‌كنم استراحت كنم تا وارد ليگ شوم.
وي با انتقاد نسبت به پخش يكسري تصاوير و مطالب از او در اينستاگرام به نام «مرتضي مهرزاد» اظهار كرد: من صفحه اينستاگرام شخصي ندارم. واقعا به گروه خوني من مي‌خورد كه اينستاگرام داشته باشم، نمي‌دانم چه كسي با نام من اقدام به باز كردن چنين صفحه‌اي كرده كه مطالبش ارتباطي به من ندارد. حتي عنوان كرده بودند علي كريمي، بازيكن فوتبال من را با هزينه شخصي خود مرداد ماه به اردوي تداركاتي آلمان فرستاده و به من مبلغي پول داده است، همه اينها شايعه‌اي بيش نيست و من تكذيب مي‌كنم.
ملي‌پوش واليبال نشسته همچنين با انتقاد نسبت به پايين بودن پاداش قهرماني تيم‌ ‌ملي واليبال نشسته نسبت به رشته‌هاي انفرادي، خاطرنشان كرد: با وجود اينكه در پارالمپيك ريو موفق به كسب مدال طلا شديم، اما چون رشته تيمي هستيم هر ورزشكار تنها 150 سكه دريافت مي‌كند. واقعا چه فرقي مي‌كند بين ما كه براي رسيدن به مدال طلا گروهي تلاش كرديم، با كسي كه به‌صورت انفرادي براي دستيابي به عنوان قهرماني زحمت مي‌كشد و 300 سكه پاداش مي‌گيرد. همچنين به تمام ورزشكاراني كه در جريان بازي‌هاي پارالمپيك ريو موفق به كسب مدال طلا مي‌شدند فرداي مسابقات، كميته‌ ملي پارالمپيك با پرداخت 10 هزار دلار از زحمات ورزشكار تقدير و تشكر مي‌كرد، اما از تيم‌ ‌ملي واليبال نشسته هنوز تقديري صورت نگرفته است. البته شنيدم قرار است اين تقدير و تشكر صورت بگيرد كه هنوز خبري نيست. تيم‌ ‌ملي واليبال نشسته هميشه يك پاي فينال است و با كسب شش عنوان قهرماني و دو عنوان نايب قهرماني بايد بيشتر مورد توجه مسوولان قرار بگيرد. من اميدوارم مسوولان به اين مساله اهميت بيشتري دهند و به اين باور برسند كه كسب طلاي تيمي واقعا سخت‌تر از طلاي انفرادي است و همان‌طور كه توقع قهرماني از واليبال نشسته وجود دارد، به نياز واليباليست‌ها نيز بايد پاسخ مثبت بدهند. تحت هيچ شرايطي تصور نمي‌كردم روزي به تيم‌ ‌ملي دعوت شوم و در بازي‌هاي پارالمپيك شركت كنم اما لطف خدا و زحمات خودم سبب شد تا امروز به اين جايگاه برسم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون