• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3638 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۱۰ مهر

فرمانده كل سپاه:

مي‌پرسند چرا بعد از آزادسازي خرمشهر جنگ ادامه يافت؟

فرمانده كل سپاه گفت: روند موجود در كشور رو به جلو است و از جمله نشانه‌هاي اين روند اين است كه دفاع مقدس همانند همه حوادث تاريخي و سرنوشت‌ساز در طول تاريخ، هرچه زمان مي‌گذرد اثرگذاري آن بيشتر براي مردم معلوم و مانند يك حقيقت معنوي در وجود مردم نهادينه مي‌شود.
به گزارش ايسنا، سردار سرلشكر محمدعلي جعفري افزود: هر سال كه مي‌گذرد مردم ما به نقش تاثيرگذار دفاع مقدس بيشتر پي مي‌برند زيرا اين تاثيرگذاري را در استحكام انقلاب اسلامي، مقاومت اسلامي و معادلات بين‌المللي و حتي اجتماعي به وضوح مشاهده مي‌كنند و به دنبال كشف حقايق دفاع مقدس مي‌روند. سردار جعفري در ادامه سخنانش اظهار كرد: نگاهي به فرهنگ عاشورا نشان مي‌دهد كه مردم با گذشت زمان بيشتر از پيش به آرمان‌هاي قيام عاشورا پي مي‌برند و دفاع مقدس هم چون برگرفته از فرهنگ عاشورا است و همچنين عمل به تكليف و ايستادگي در مقابل ظلم، قداست و ارزش معنوي آن بيشتر نمايان مي‌شود. سردارجعفري ادامه داد: وقتي صحبت از سرنوشت اسلام مي‌شود مستند به فرمايشات امام خميني(ره) است زيرا ايشان هم عقيده داشتند جمهوري اسلامي نبايد آسيب ببيند چون بخشي از دستاوردهاي انقلاب اسلامي محسوب مي‌شود بنابراين جمهوري اسلامي و ريشه‌هاي آن در دوران دفاع مقدس مستحكم‌تر شد چون خون شهدا آن را آبياري كرد و دشمنان اسلام هم تاكنون اقدامات زيادي براي از بين بردن انقلاب اسلامي انجام داده‌اند اما كاري از پيش نبرده‌اند. دشمنان در اين راستا از يك مولفه بزرگ و تعيين‌كننده به نام مردم غافل بوده و هستند. مردم ما همواره با همه توان در صحنه‌هاي دفاع از آرمان‌هاي انقلاب اسلامي حاضر مي‌شوند.
وي در بخش ديگري از سخنانش به علت ادامه جنگ بعد از آزادسازي خرمشهر اشاره كرد و گفت: برخي سياسيون يا كساني كه مساله دارند و عادت دارند همه مسائل را زير سوال ببرند مي‌پرسند چرا بعد از آزادسازي خرمشهر جنگ ادامه يافت. اين در حالي است كه حضرت امام(ره) پيش‌بيني كرده بودند عراق اگر قوي شود باز هم به كشور ما حمله خواهد كرد و در پايان جنگ همه ديديم كه عراق از چند نقطه مثل سال 59 به كشورمان حمله كرد و همين امر پيش‌بيني حضرت امام راحل را ثابت كرد. ما بعد از آزادسازي خرمشهر به دنبال اثبات حقانيت خود و مشخص شدن متجاوز بوديم.
سرلشكر جعفري همچنين اظهار كرد: امنيت امروز جمهوري اسلامي ايران بي‌نظير و تاريخي است. ما در دفاع مقدس به دشمنان نظام درسي داديم كه بفهمند ايران با ديگر كشورها متفاوت است و همين درس باعث شده است امنيت امروز جمهوري اسلامي ايران مثال‌زدني باشد. امريكا و همپيمانانش دشمنان بعد از حادثه 11 سپتامبر و اشغال افغانستان و عراق نيروهاي خود را در اطراف مرزهاي كشورمان مستقر كردند و به دنبال فرصتي بودند تا به كشورمان حمله نظامي بكنند اما انسجام داخلي و حمايت مردم و همچنين تجربه دفاع مقدس باعث شد توانايي انجام اين كار را نداشته باشند. البته آنها به دنبال به هم ريختن وضعيت سياسي كشور هم بودند تا حمله نظامي خود را انجام بدهند اما از سال 86 به قطعيت رسيدند كه نمي‌توانند. فرمانده كل سپاه در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به نقش هنر در ترويج فرهنگ دفاع مقدس گفت: در اين ميان كتاب نقش اساسي دارد و اميدواريم نويسندگان و دست‌اندركاران كتاب‌ها بتوانند بيشتر از پيش در راستاي شناساندن دفاع مقدس گام بردارند و البته اخلاص در اين زمينه حرف اول را مي‌زند.
پيش از سخنان سرلشكر جعفري، سردار حق‌طلب رييس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس سپاه و بسيج ضمن ارايه گزارشي از روند برگزاري نمايشگاه كتاب دفاع مقدس گفت: در اين نمايشگاه 100 ناشر تخصصي در 130 غرفه، 5000 عنوان كتاب را به علاقه‌مندان عرضه كردند. در اين نمايشگاه همچنين 20 برنامه رونمايي كتاب برگزار و 100 عنوان كتاب جديد در آن رونمايي شد. برگزاري نشست‌هاي تخصصي پيرامون دفاع مقدس هم از ديگر برنامه‌هاي اين نمايشگاه بود.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون