• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3638 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۱۰ مهر

كادر فني درباره خداحافظي‌ها نظر مي‌دهد

داورزني: رفتن لوزانو از ايران قطعي نيست

محمدرضا داورزني، رييس فدراسيون واليبال با اشاره به خداحافظي مهدي مهدوي گفت: با توجه به اصرار و شرايط اين بازيكن، با اين موضوع مشكلي نخواهد داشت اما كادرفني درباره خداحافظي بازيكنان تيم ملي تصميم مي‌گيرد. به خود آقاي مهدوي هم گفتم كه با خداحافظي بچه‌ها تا زماني كه به عنوان يك سرباز مي‌توانند به تيم ملي خدمت بكنند اعتقاد ندارم، ولي خود او دوست داشت الان كه در اوج قرار دارد از تيم ملي خداحافظي كند. اما من معتقدم كه يك نفر تا زماني كه مي‌تواند حتي به اندازه يك امتياز به تيم ملي در مسابقات المپيك و قهرماني جهان كمك كند در اختيار تيم ملي باشد. البته به نظر او احترام مي‌گذاريم. با عنايت به اينكه بازيكني مثل مهدوي سال‌ها وقت خود را در اردوهاي مختلف وقف واليبال كشور كرده بود و دور از خانواده و دور از مسووليت پدرانه خود بود و اينها به مسائل دروني بچه‌ها آسيب مي‌رساند و ما نيز با درخواست بازيكني مثل مهدوي احترام مي‌گذاريم. من از اين فرصت استفاده مي‌كنم و تشكر مي‌كنم از تمامي زحماتي كه امثال مهدوي و خود مهدوي براي واليبال و تيم ملي واليبال در اين سال‌ها كشيده‌اند و باعث افتخار براي كشور شدند. من اين موضوع را به ساير بازيكنان هم گفته‌ام كه تيم ملي محلي است براي اينكه ما براي كشور و براي مردم افتخار بيافرينيم. طبيعتا ايثارگري كه در دوران دفاع مقدس صورت گرفت تا پاي جان براي عزت كشور جنگيدند. بچه‌هاي بسيار خوبي كه شهيد شدند بر ما است تا زماني كه مي‌توانيم و توان داريم براي عزت كشور بايستيم و بجنگيم و افتخارآفريني كنيم. طبيعتا اينكه ما بگوييم خسته شده‌ايم خداحافظ يا نمي‌توانيم ادامه دهيم توقع مردم و جامعه از واليباليست‌ها و ساير رشته‌هاي ورزشي اين است تا زماني كه مي‌توانند براي كشور مفيد باشند افتخار بيافرينند و زماني كه احساس كرد كه جوان‌ترها هستند و مي‌توانند اين نقش را ايفا كنند طبيعي است كه جاي خود را به ديگري بدهند اما اكنون در شرايط فعلي من اعتقاد دارم با عنايت به اينكه در المپيك و در مسابقات جهاني بهترين‌ها و شايسته‌ترين‌هاي تيم ملي هستند تا زماني كه مي‌توانند در خدمت تيم ملي باشند باقي بمانند و اين تشخيص را كادر فني مي‌دهد و كادر فني هرموقع تشخيص دهد كه بازيكنان بهتري وجود دارند اين كار را خواهد كرد.
داورزني در مورد بهبودي گفت: آقاي بهبودي با توجه به شرايط به المپيك بعدي نمي‌رسيد اما بازيكنان ديگري كه اكنون در كنار تيم ملي داريم بايد در خدمت تيم ملي باشند و با صلاحديد كادر فني تصميم به اين كار بگيرند.
او درمورد قرارداد با لوزانو، سرمربي تيم ملي نيز گفت: نبودن لوزانو در كشور قطعي نيست، ولي اين موضوع را بررسي و آسيب‌شناسي مي‌كنيم. با وجودي كه بايد قرارداد چهارساله با سرمربي بسته شود مي‌خواهيم با فرصت و دقت بيشتري اين قرارداد را چه با آقاي لوزانو و چه با مربي ديگر و با ديدي بازتر و حساب شده‌تر بررسي كنيم تا بتوانيم تصميم درستي بگيريم.
رييس فدراسيون واليبال در مورد مايدا گفت: با نسل جوان كه استعداديابي شده‌اند كار خود را ادامه خواهند داد البته ما از اين فرصت استفاده كرديم كه از ايشان براي حضور در تيم ملي بزرگسالان به باشگاه‌هاي آسيا برود ولي فلسفه وجودي ايشان در كشور نقش سازندگي بود تا بتوانند روي نونهالان كار بكنند تا بتوانند به آينده واليبال كشور كمك كنند.
او همچنين در مورد رضايت خود از بازيكنان و ايجاد غرور در بين بازيكنان تيم ملي، گفت: افتخاراتي كه تا حالا به دست آمده و لبخند و علاقه‌اي كه در بين مردم به واليبال به وجود آمده را همين بازيكنان به وجود آورده‌اند. الان به گونه‌اي شده است كه در جام كنفدراسيون‌ها شركت مي‌كنيم و قهرمان مي‌شويم ولي مردم جدي نمي‌گيرند و حتي شبكه‌هاي تلويزيون نيز مي‌گويند اين برد طبيعي است و واليباليست‌ها بايد همه تيم‌ها را ببرند. واليبال آنقدر زحمت كشيده است كه مردم اكنون توقع دارند با برزيل نيز بازي مي‌كند، بازي را ببرد.
طبيعتا شرايط‌مان نسبت به 5 سال قبل خيلي متفاوت است. مثلا ما اگر با برزيل 5 سال قبل بازي مي‌كرديم و گيم را 25 بر 21 مي‌باختيم، همه مي‌گفتند خوب كار مي‌شود اما توقعات برد اكنون را همين بچه‌ها ايجاد كرده‌اند. بازيكناني كه از جان مايه مي‌گذارند و عملكرد بسيار خوبي دارند و اين علاقه‌مندي را در بين مردم ايجاد كرده و اين انتظار به وجود آمده است. پس بايد مقداري منطقي‌تر به موضوع نگاه كرد. البته نمي‌خواهم بگويم به عنوان فدراسيون در كار خود نقصي نداريم. طبيعتا نقص وجود دارد اما بايد اين را پذيرفت كه بازيكنان ما اين افتخارات را براي كشور آفريده‌اند و از جان و دل مايه مي‌گذارند و اين قول را به مردم عزيز مي‌دهم كه مطمئن باشند براي المپيك بعدي و مسابقه‌هاي آتي، قطعا انتظاراتي كه مردم دارند همين بچه‌ها برآورده خواهند كرد. البته منظور من همين 12 نفر نيست. بازيكناني كه اكنون در تيم اميد، جوانان ما هستند نيز در المپيك‌ها و مسابقه‌هاي جهاني بعد، در تركيب تيم ملي قرار خواهند گرفت و اين اتفاقات كه تاكنون در واليبال افتاده است، تكرار نخواهد شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون