• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3640 -
  • ۱۳۹۵ دوشنبه ۱۲ مهر

صعود طلا در تعطيلي بازار جهاني

روز گذشته هر چند بازارهاي جهاني تعطيل بودند اما در بازار داخلي نرخ بيشتر سكه‌ها و طلاي عرضه شده به بازار تهران، افزايش اندكي را تجربه كرد. در بازار ارز، دلار آمريكا ارزان‌تر شد تا از مرز سه هزار و 600 توماني فاصله بگيرد. روز گذشته، يكشنبه، هر قطعه سكه تمام بهار آزادي طرح جديد با افزايش قيمت 700 توماني، يك ميليون و 116 هزار و 300 تومان به بازار عرضه شد. همچنين هر سكه تمام بهار آزادي طرح قديم در حالي يك ميليون و 114 هزار تومان معامله شد كه اين مهم حاكي از عدم تغيير قيمت اين سكه نسبت به نخستين روز هفته است.
نيم سكه و ربع سكه به ترتيب 567 هزار تومان و 295 هزار تومان خريد و فروش شدند كه بر اين اساس هر دو آنها افزايش قيمت هزار توماني را از سر گذراندند. هر سكه يك گرمي نيز به ارزش 187 هزار تومان در ميان خريداران و فروشندگان دست به دست شد.
در بازارهاي جهاني، با توجه به تعطيلي روز يكشنبه، نرخ اونس طلا تغييري نكرد و كماكان هزار و 316 دلار است. با اين همه بسياري از فعالان بازار معتقدند در هفته جاري پتانسيل افزايش قيمت وجود دارد. در همين رابطه و به گزارش اقتصاد آنلاين به گفته هنري تو، تحليلگر سي سي كپيتال پارتنرز، به دليل اقدام صندوق‌هاي سرمايه‌گذاري مشتري دويچه بانك در كاهش آسيب‌پذيري در برابر مشكلات اين وام‌دهنده، اعتماد به سيستم مالي اروپا تضعيف شده و تقاضا براي طلا تقويت مي‌شود. كوين گريدي، رييس فونيكس فيوچرز انتظار دارد قيمت طلا تحت تاثير عوامل منفي ثابت بماند. وي در اين‌باره به كيتكونيوز گفت: خريداران زيادي در بازار وجود دارند در حالي كه عوامل بنيادين تاثيرگذار بر قيمت‌ها وجود ندارد و تنها مساله مورد توجه بازار، افزايش نرخ‌هاي بهره در دسامبر است. با اين همه طلا به دليل بحران بانكي اخير در اروپا به سطح پايين‌تري سقوط نخواهد كرد. مثقال طلا 491 هزار و 600 تومان قيمت‌گذاري شد و هر گرم طلاي 18 عيار هم با نرخ 113 هزار و 379 تومان به دست مشتريان رسيد. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون