• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3640 -
  • ۱۳۹۵ دوشنبه ۱۲ مهر

تيم ملي نوجوانان، نايب قهرمان آسيا شد

دو تيم ايران و عراق در ديدار فينال رقابت‌هاي فوتبال قهرماني زير 16 سال آسيا (2016 هند) از ساعت 16 روز گذشته در ورزشگاه «لعل نهرو» شهر گوا به مصاف هم رفتند. اهالي فوتبال ايران انتظار داشتند يك روز بعد از تاريخ‌سازي فوتساليست‌هاي ايراني در جام جهاني كه توانستند براي نخستين بار در تاريخ ورزش تيمي ايران روي سكوي جام جهاني بروند، نوجوانان فوتباليست آينده‌دار ايران هم بتوانند با غلبه بر عراق در فينال سريال موفقيت‌ها  را  ادامه بدهند و پس از سال‌ها ايران را در اين رده سني به مقام قهرماني آسيا برسانند. نكته قابل تامل اما اين بود كه عراق در فوتبال پايه در تمام سال‌هاي گذشته حرف‌هاي بسيار زيادي براي گفتن داشته و تمام تيم‌هاي ملي در رده‌هاي سني مختلف اين كشور در فوتبال آسيا جزو مدعيان به حساب مي‌آيند. با اين حال ديروز ايران و عراق در يك بازي پاياپاي مقابل هم قرار گرفتند و در شرايطي كه خيلي‌ها فكر مي‌كردند فينال مسابقات مي‌تواند يك بازي پرگل از آب دربيايد اما در طول نود دقيقه موقعيت‌هاي زيادي روي دروازه‌ها به وجود نيامد و بازي با نتيجه بدون گل به پايان رسيد. بر اساس تصميم كنفدراسيون فوتبال آسيا مسابقات در رده‌سني نوجوانان در صورت مساوي به وقت‌هاي اضافه كشيده نمي‌شد و ضربات پنالتي برنده مسابقات را در مرحله حذفي و رده‌بندي و فينال مشخص مي‌كرد. به اين ترتيب اهالي ورزش ايران منتظر بودند اين‌بار نوجوانان ايران در ضربات پنالتي بتوانند موفق شوند و به عنوان قهرماني آسيا برسند. اما شاگردان عبدالله چمنيان در ضربات پنالتي نتوانستند انتظارات را بر آورده كنند. درست است كه آنها در نيمه نهايي در همين ضربات پنالتي كره شمالي قدرتمند‌ را شكست دادند و فيناليست شدند اما اين‌بار شانس با آنها يار نبود چرا كه عراق در نهايت توانست با نتيجه 4 بر سه برنده شود و عنوان قهرماني آسيا را از آن خود كند.
گفتني است در اين ديدار براي تيم ايران علي غلامزاده، طاها شريعتي، سعيد آهني، اميرحسين اسماعيل‌زاده، احمدرضا جلالي، محمد شريفي، اميرحسين خدامرادي، محمد غبيشاوي، محمد قادري، الهيار صيادمنش و يونس دلفي از ابتدا به ميدان رفتند. براي تيم ايران محمد شريفي، وحيد نامداري و اميرحسين اسماعيل‌زاده پنالتي‌شان را گل كردند و سعيد آهني و طاها شريعتي پنالتي‌شان را از دست دادند. غلامزاده پنالتي چهارم عراق را گرفت. اما اين موضوع كمكي به برتري ايران مقابل عراق نكرد.
نكته قابل تامل درباره تيم ملي نوجوانان اين است كه حالا با پايان بازي‌هاي قهرماني آسيا آنها با نايب قهرماني و كسب جواز حضور در جام جهاني نتيجه قابل قبولي كسب كرده‌اند. به همين ترتيب فدراسيون فوتبال بايد از همين امروز برنامه‌ريزي و حمايت‌هاي لازم را براي حضور پرقدرت تيم ملي نوجوانان در جام جهاني در دستور كار خود قرار دهد چراكه عملكرد نوجوانان در بازي‌هاي آسيا نشان داد كه آنها براي حضور بهتر در جام جهاني نيازمند برگزاري اردوهاي آماده‌سازي و بازي‌هاي دوستانه مختلف هستند تا به هماهنگي تيمي بهتري برسند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون