• ۱۴۰۳ يکشنبه ۲۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3642 -
  • ۱۳۹۵ چهارشنبه ۱۴ مهر

سفر پرهياهوي هيات آلماني به تهران با محوريت اقتصاد

سفر پرهياهوي هيات آلماني به تهران در حالي انجام شد كه وزير اقتصاد آلمان درباره اعلام پيش‌شرط براي تهران در سفر به ايران مي‌گويد: سخنانم تحريف شده بود و مگر الان پيش‌شرطي انجام شد كه من آمدم و همه مي‌دانند اسراييل جنايتكار است.
به گزارش اعتمادآنلاين، زيگمار گابريل، معاون صدراعظم آلمان و وزير اقتصاد اين كشور در شرايطي وارد تهران شد كه پيش از عزيمت، طي مصاحبه‌اي با «اشپيگل آنلاين» اعلام داشت كه علاقه‌مند است پيرامون موضوعات حقوق بشري با مقامات ايراني به رايزني و تبادل نظر بپردازد و اينكه ايران تنها زماني مي‌تواند رابطه‌اي متعارف و دوستانه با آلمان داشته باشد كه حق بقا و دوام اسراييل را به‌ رسميت بشناسد! اين سخني بود كه در ايران هياهوي زيادي به راه انداخت تا آنجا كه واكنش‌هاي داخلي بسياري در رسانه‌ها و محافل سياسي و قضايي به همراه داشت. مقامات كشورمان همواره بر عدم پذيرش شرط و شروط از سوي هر شخص و كشوري براي خود در پيشبرد اهداف ولو به نفع نظام تاكيد داشته و اين نوع اظهارنظرها را در منافات با حفظ استقلال و سياست‌هاي نظام مي‌دانند و تحت هيچ شرايطي زير بار هيچ شرط و شروطي در عرصه بين‌المللي نمي‌روند. رييس دستگاه قضايي كشورمان آيت‌الله آملي‌لاريجاني هم در واكنش به اظهارات معاون صدراعظم آلمان خواستار عدم پذيرش هيات آلماني در سفر به ايران شد و گفت: اگر به جاي دولت و وزير امور خارجه بودم قطعا اجازه نمي‌دادم چنين شخصي وارد كشور شود. اهميت اين موضوع با انجام سفر هيات آلماني به تهران و مذاكره با مسوولان ايراني در حيطه اقتصاد تا جايي بود كه سخنگوي دولت هم در نشست خبري با اصحاب رسانه از سوي خبرنگاران مورد سوال قرار گرفت.
محمدباقر نوبخت با اشاره به گفت‌وگوي خود با گابريل زيگمار گفت: از گابريل كه به ايران آمد، سوال كردم شما به عنوان پيشگام بعد از برجام به ايران آمديد اين چه جمله‌اي بود؟ به صراحت اعلام كرد حرفي كه از طرف من زده شده است، تحريف است. مگر الان پيش‌شرطي انجام شد كه من آمدم. اعتراضات به سفر زيگمار به تهران در حالي مطرح شد كه كميسيون مشترك همكاري‌هاي اقتصادي ايران و آلمان نيز با حضور علي طيب‌نيا، وزير اقتصاد و وزير اقتصاد و قائم‌مقام صدراعظم آلمان برگزار شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون