• ۱۴۰۳ دوشنبه ۲۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3642 -
  • ۱۳۹۵ چهارشنبه ۱۴ مهر

افرادي كه مي‌گويند جام‌جهاني ۲۰۱۸ است، مي‌خواهند «اندوه» را به مردم منتقل كنند

كي‌روش: مشكلات دروني دغدغه اصلي من هستند نه رقبا

تيم ملي ايران ساعت 16:30 روز پنجشنبه در تاشكند بايد به مصاف ازبكستان برود تا بازي حساس و سختي را در مقابل اين تيم برگزار كند. بازي‌اي كه با توجه به عملكرد ازبك‌ها در دو بازي گذشته روي سرنوشت اين گروه تاثير بسيار زيادي دارد. ازبكستان تاكنون با برد مقابل سوريه و قطر توانسته شش امتياز كسب كند و در صدر جدول قرار بگيرد. ايران اما با دشت چهار امتيازي از بازي با قطر و چين در رده دوم جدول به لطف تفاضل گل با كره چهار امتيازي قرار دارد. حالا در حساس‌ترين بازي هفته سوم، ايران و ازبكستان بايد در تاشكند به مصاف هم بروند. عملكرد نه چندان مطلوب تيم ملي در دو بازي گذشته هم باعث شده نگراني‌هايي درباره بازي روز پنجشنبه وجود داشته باشد.
با اين حال كارلوس كي‌روش معتقد است كه تيم ملي با آمادگي كامل در اين ديدار حاضر خواهد شد. كي‌روش در توضيح اين مساله مي‌گويد: « اطمينان داريم بتوانيم با آمادگي كامل عملكرد خوبي مقابل ازبكستان داشته باشيم. خبر خوبي داريم كه اشكان دژاگه از ديروز تمرين كرده است و اميدواريم بازي خوبي مقابل ازبكستان، قوي‌ترين تيم گروه كه در حال حاضر صدرنشين است، انجام دهيم. وي افزود: اضافه شدن دژاگه نكته مثبت ديگري براي تيم ‌ما است كه مي‌تواند اين مساله كمك حال تيم شود. اينكه از لژيونرها استفاده مي‌كنيم به اين خاطر است كه آنها تجربه و دانش اروپايي دارند و مي‌توانند از اين بابت تاثير مثبتي در تيم ما داشته باشند. دو بازي سخت داريم كه كسب امتيازات آنها مي‌تواند به ما كمك كند.»
در شرايطي كه همه فكر مي‌كردند كار تيم ملي براي صعود به جام جهاني با قرار گرفتن در گروه دوم آسيا آسان‌تر است اما الان همه به خوبي متوجه شده‌اند كه ايران براي رسيدن به جام‌جهاني 2018 روسيه بازي‌هاي بسيار سختي پيش رو دارد. در حالي كه بسياري از كارشناسان از آمادگي بيشتر رقبا نسبت به تيم ملي ايران نگران هستند كي‌روش اما فكر ديگري دارد. كي‌روش درباره دغدغه‌هايش در گروه دوم مرحله آخر انتخابي جام جهاني در قاره آسيا مي‌گويد: « هيچگاه دغدغه اصلي من رقبا نبوده‌اند. كره جنوبي، سوريه، قطر، ازبكستان و چين كه حريفان من هستند هيچ‌وقت دغدغه اصلي من نبوده‌اند. مشكلات دروني، اصلي‌ترين حريف ما بوده‌اند و اميدوارم همه متوجه اين زنگ بيدارباشي كه من اعلام مي‌كنم، باشند. به ايجاد اتحاد و همدلي نياز داريم تا بتوانيم با آمادگي به مصاف حريفان خود در رقابت‌هاي مقدماتي جام جهاني برويم.»
سرمربي تيم ملي با مطرح كردن اين صحبت‌ها بازهم به برخي انتقاد‌هايي كه به او مي‌شود و اظهارنظرهايي كه اهالي فوتبال در رسانه‌ها درباره برنامه‌هاي تيم ملي مي‌كنند با كنايه اين‌گونه حرف‌هايش را ادامه مي‌دهد: « جام جهاني براي ايران تيرماه سال ۹۷ نيست، جام جهاني براي ايران همين امسال است، چون هدف‌مان صعود است و آن افرادي كه سعي مي‌كنند خودشان را به نديدن و توجه نكردن، بزنند بايد بيدار شوند و اين مطلب را حس كنند. الان احتياج به تعهد و حمايت كامل داريم و افرادي كه مي‌خواهند اين طور وانمود كنند كه جام جهاني براي ايران در سال ۲۰۱۸ است، افرادي هستند كه مي‌خواهند «اندوه» و «فردا» را به مردم منتقل كنند، ‌اما براي ما جام جهاني از همين سال ۲۰۱۶ آغاز شده است.»
كي‌روش سپس از انتظاراتش و اتفاقي كه در فوتبال ايران بايد در فضاي فعلي رخ بدهد، حرف مي‌زند و تاكيد مي‌كند: «افرادي كه واقعا مي‌خواهند تيم ملي به جام جهاني برسد، بايد امروز حمايت كنند، چون ما فردا احتياج به حمايت و كمك نداريم. ضمن اينكه وقتي هم مي‌بريم احتياج نداريم در كنار تيم ملي آمده و با اين تيم عكس بگيرند. اگر مي‌خواهيم صعود كنيم بايد امروز حمايت شويم، همان‌طور كه قبلا هم گفتم جام جهاني براي ما ۱۰ نيمه است كه الان فقط دو نيمه را انجام داده‌ايم و بقيه مسابقات باقي مانده است. در حال حاضر نيمه سوم و چهارم و بازي‌هاي مهم مقابل ازبكستان و كره جنوبي را پيش رو داريم و اميدواريم اين دوره زماني را با حمايت كامل پشت سر بگذاريم.»
ماجراهاي داور استراليايي و مصاحبه‌هاي كي‌روش در هفته‌هاي گذشته هم سروصداي زيادي در محافل ورزشي به راه انداخته است. مرد پرتغالي تقريبا در تمام مصاحبه‌هاي خود جملاتي را درباره ويليامز به زبان مي‌آورد. به اين ترتيب كي‌روش در صحبت‌هايي كه روز گذشته در جمع خبرنگاران حاضر در تمرين تيم ملي داشت هم به موضوع داور استراليايي پرداخته است. او مي‌گويد: « قبل از اينكه در اين مورد صحبت كنم كه البته نمي‌خواهم به آن ورود كنم، بايد به دو مطلب مهم درباره تيم ملي اشاره كنم. من سعي كردم در گذشته بارها و بارها اين بيدارباش را بدهم تا اين حس ايجاد شود كه جام جهاني براي ما همين بازي‌هاست. رويا و هدف اصلي همه ما حضور در جام جهاني است و براي نخستين بار در تاريخ اميدوارم بتوانيم دو بار پياپي صعود كنيم و اين وظيفه و رقابت اصلي است كه پيش روي خود داريم. درباره داوري ويليامز هم بايد بگويم كه شما احتياج داريد مسائل را در تركيب درست قرار دهيد و گمانه‌زني ايجاد نكنيد يا ايجاد اخبار واهي در مورد صحبت‌ها و مسائل ديگر نبايد اتفاق بيفتد. راجع ‌به داور هيچ كاري وجود ندارد كه انجام دهيم و هيچ‌وقت هم درخواست نكرديم ويليامز تغيير كند، بلكه دقيقا نظرمان برعكس اين مطلب است. اتفاقا بعد از اتفاقات جام ملت‌هاي استراليا، ما بايد به كميته داوران AFC و خود ويليامز ثابت كنيم كه ايران و مردم اين كشور مردمي محترم هستند و به بازي جوانمردانه اعتقاد دارند.»
كي‌روش حالا نشان مي‌دهد كه ادبياتش درباره داور استراليايي با نرمش و مهرباني قابل توجهي روبه‌رو شده است. آن هم بعد از حساسيت‌هاي و جنجال‌هايي كه در روزهاي اخير به خاطر مصاحبه‌هاي تندش به وجود آمد و فيفا هم در جريان انتقادهايش از ويليامز قرار گرفت؛ تا جايي كه ممكن بود انجام آن مصاحبه‌ها عليه داور استراليايي براي او و تيم ملي گران تمام شود. حالا اما صحبت‌هاي كي‌روش تغيير كرده و اين‌گونه درباره ويليامز حرف مي‌زند: «اتفاقا خوشحال مي‌شويم كه ويليامز يك بار براي قضاوت در ايران انتخاب شود، دقيقا بايد برعكس بحثي كه الان وجود دارد، اتفاق بيفتد. ما خوشحال مي‌شويم كه همه داوران ازجمله ويليامز به ايران سفر كرده و در خدمت‌شان باشيم تا ثابت كنيم مردم ايران عشق زيادي به فوتبال دارند و اين احترام دو طرفه را ثابت كنيم. بسيار خوشحال خواهيم شد تا طبق سنت ايراني، اگر ويليامز براي قضاوت در كشور ايران انتخاب شود، با دسته‌گل در فرودگاه به استقبال وي برويم.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون