• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3650 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۲۷ مهر

باند 5 نفره سرقت از خانه‌ها متلاشي شد

سرقت طلا و جواهرات از خانه بازرگان سرشناس

اعتماد|  بازرگان سرشناس تهراني كه پسري جوان را به عنوان سرايدار خانه‌اش استخدام كرده بود هرگز تصور نمي‌كرد كه او نقشه سرقت طلا و جواهراتش را در سر داشته باشد و آن را با همدستي بچه محل‌هايش اجرا كند. متهمان پنج نفر هستند كه چهار نفر از آنها سال گذشته به اتهام سرقت از چندين مغازه بازار تهران نيز دستگير اما با قرار وثيقه آزاد شده بودند. 31 شهريور امسال وقوع يك فقره سرقت خانه در خيابان زعفرانيه به كلانتري 122 دربند اطلاع داده شد. با حضور ماموران مشخص شد كه محل سرقت، متعلق به يكي از بازرگانان سرشناس تهران است كه در زمينه صادرات و واردات فعاليت مي‌كند و سارقان با ورود به خانه‌اش موفق به سرقت مقادير زيادي طلا، جواهرات و ارز خارجي از آن شده‌اند. مالباخته پس از تشكيل پرونده در پايگاه يكم پليس آگاهي تهران بزرگ به كارآگاهان گفت: «26 شهريور امسال همراه خانواده‌ام به مسافرت رفتيم اما پس از بازگشت متوجه شديم كه در ورودي ساختمان كاملا تخريب شده و مقادير زيادي از طلا و جواهرات و پول هاي‌مان هم به سرقت رفته است.»
با ثبت شكايت او، تيمي از كارآگاهان بار ديگر به صحنه سرقت مراجعه كردند و اين‌بار متوجه شدند كه سارقان با موقعيت ساختمان و محل نگهداري طلا و جواهرات آشنايي كامل داشتند و پس از اطمينان از عدم حضور مالباخته و خانواده‌اش، نقشه سرقت خود را عملي كرده‌اند. با اين وجود آنها بسيار ماهرانه عمل كرده و هيچ سرنخ خاصي از خود باقي نگذاشته بودند. سرانجام و در حالي كه به نظر مي‌رسيد پرونده‌اي پيچيده پيش روي كارآگاهان قرار گرفته باشد، گره ماجرا پس از تحقيقات تكميلي از مالباخته باز شد. او به كارآگاهان گفت كه چند ماه پيش، پسري جوان را به عنوان سرايدار استخدام كرده بود اما او پس از سه‌ماه كار و به شكل ناگهاني استعفا داد و ناپديد شد. با كسب اين سرنخ، دوربين‌هاي مداربسته محدوده سرقت بازبيني و تصوير سرايدار جوان به عنوان يكي از سارقان خانه شناسايي شد. پس از مدتي نيز مخفيگاه او در يكي از روستاهاي غرب كشور شناسايي و خودش در عمليات پليسي به دام افتاد. او كه در بازجويي‌هاي ابتدايي منكر ارتكاب سرقت شده بود، پس از مشاهده فيلم‌هاي دوربين مداربسته اعتراف كرد و گفت: «مدتي كه سرايدار خانه مالباخته بودم از وضعيت مالي او باخبر شدم. مي‌دانستم كه طلا و جواهرات زيادي در خانه‌اش دارد براي همين پيشنهاد سرقت را با چند نفر از بچه‌محل‌هايم در ميان گذاشتم كه آنها هم قبول كردند. مدتي خانه را تحت نظر گرفتيم و سرانجام وقتي شاكي همراه خانواده‌اش به مسافرت رفته بود با تخريب در ورودي وارد خانه‌اش شديم و طلا و جواهراتش را دزديدم و به خارج از تهران متواري شديم.»
با اعتراف متهم، هويت چهار همدست ديگر او نيز فاش و مشخص شد كه آنها همان سارقان بازار بزرگ تهران هستند كه ارديبهشت پارسال به اتهام سرقت از چند مغازه دستگير اما هركدام با تامين وثيقه از زندان آزاد شده‌اند. سرانجام آنها نيز در عمليات پيچيده پليسي دستگير و به كلانتري منتقل شدند. سرهنگ كارآگاه كرم يوسف‌وند، رييس پايگاه يكم پليس آگاهي تهران بزرگ با اشاره به صدور قرار بازداشت موقت براي سارقان از اعتراف آنها به چندين فقره سرقت مشابه در تهران و ادامه بازجويي از آنها خبر داد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون