• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3651 -
  • ۱۳۹۵ چهارشنبه ۲۸ مهر

احتمال اضافه شدن زنان و جوانان به تركيب شوراي عالي سياستگذاري

موسوي لاري: همه احزاب شوراي هماهنگي تابع نظر جمع هستند

گروه احزاب


عبدالواحد موسوي‌لاري عضو شوراي عالي سياستگذاري اصلاح‌طلبان در جديدترين اظهارات خود، آخرين وضعيت شوراي عالي سياستگذاري اصلاح‌طلبان را تشريح كرد. موسوي‌لاري با بيان اينكه فقدان حضور بانوان و جوانان در شوراي عالي سياست‌گذاري يك نقصيه است كه بايد زود‌تر برطرف شود در گفت‌وگو با ايلنا اظهار داشت: بعد از بررسي‌هاي صورت گرفته در مركز و استان‌ها ضرورت حفظ شوراي عالي سياستگذاري از يك طرف و اصلاح پاره‌اي از مسائل به عنوان امري مسلم از سوي ديگر احساس شد و همه در اين رابطه به نتيجه رسيده‌اند كه شوراي عالي سياستگذاري اصلاح‌طلبان با عملكرد خود حفظ شود. او افزود: در عين حال اين مساله مطرح شد كه بايد تغييراتي در شوراي عالي صورت گيرد. در همين رابطه كارگروهي مسوول تصميم‌گيري در اين رابطه شد. در ‌‌نهايت مقرر شد ضمن عضويت همه اعضاي شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات، تعدادي از شخصيت‌هاي ملي هم در اين شورا قرار گيرند كه بر همين اساس آقايان سرحدي‌زاده، معين و سلامتي به عنوان شخصيت‌هاي ملي به شوراي عالي اضافه شدند. او در مورد اضافه شدن سه عضو جديد از شخصيت‌هاي ملي به شوراي عالي سياست‌گذاري اصلاح‌طلبان عنوان كرد: آقاي سرحدي‌زاده از چهره‌هاي ملي و از مبارزان با نام و نشانِ قبل از انقلاب بوده‌اند و قبل از انقلاب هم در سطوح مختلف مديريتي به ايفاي نقش پرداخته‌اند. از طرفي آقاي سلامتي و معين هم از چهره‌هاي شناخته شده و ملي هستند كه در دولت اصلاحات حضور داشته‌اند. معتقديم حضور اين دوستان در كنار تشكل‌هاي اصلاح‌طلب به فراگير شدن حوزه شوراي عالي سياست‌گذاري كمك مي‌كند.
انتخاب سخنگوي شوراي عالي اصلاح‌طلبان و نحوه تشكيل شوراهاي شهرستاني در جلسه آتي
عضو شوراي عالي سياستگذاري اصلاح‌طلبان خاطرنشان كرد: تاكنون دو جلسه از تركيب جديد شوراي عالي سياستگذاري برگزار شده است و در جلسه اخير، آيين‌نامه داخلي مورد تجديد نظر قرار گرفت و موادي از آن هم تصويب شد اما بررسي‌ها در مورد آيين‌نامه داخلي شورا همچنان ادامه دارد و مقرر شد در جلسه آينده ضمن ادامه بحث درخصوص آيين‌نامه داخلي در مورد چگونگي شكل‌گيري شوراهاي شهرستاني و انتخاب سخنگوي شوراي عالي سياستگذاري اصلاح‌طلبان تصميم‌گيري شود.
استعفاي جنتي موضوع بزرگي نيست
حجت‌الاسلام موسوي‌لاري در پاسخ به اين سوال كه آيا در مورد استعفاي جنتي وزير ارشاد در جلسه عصر يكشنبه شوراي عالي بحثي صورت گرفت، گفت: خير، به نظر من هر تغيير و تحولي در دولت‌ها طبيعي است. به آقاي روحاني هم گفتم هر دولتي در هر مقطعي ممكن است به اين نتيجه برسد كه همكاران خود را تغيير دهد. نبايد از اين موضوع به عنوان يك مساله فوق‌العاده و بزرگ تعبير شود. البته در اين يك مورد خاص اطلاعي ندارم كه دليل استعفاي آقاي جنتي چيست.
همه احزاب شوراي هماهنگي تابع نظر
جمع هستند
او در پاسخ به اين سوال كه آيا در مورد احزاب منتقد هم صحبتي شده است، گفت: بعد از تشكيل نخستين جلسه شورا و نظر اكثريت همه احزاب عضو شوراي عالي اعلام كردند كه تابع نظر اكثريت هستند. آقاي خاتمي هم به نظر اكثريت اصلاح‌طلبان و جمع احترام مي‌گذارند ويژگي ذاتي آقاي خاتمي اين است كه نظر جمع را همواره مبنا قرار مي‌دهد.
احتمال اضافه شدن زنان و جوانان به تركيب شوراي عالي
حجت‌الاسلام موسوي‌لاري در پايان در پاسخ به اين سوال كه آيا احتمال دارد در آينده و تا برگزاري انتخابات نيروهايي از ميان زنان و جوانان به تركيب شوراي عالي سياستگذاري اضافه شوند گفت: بله اين احتمال وجود دارد. ما هم معتقديم فقدان حضور بانوان و جوانان در شوراي عالي سياستگذاري يك نقصيه است كه بايد زود‌تر برطرف شود.
وزير كشور دولت خاتمي تصريح كرد: من هم اين نقد را قبول دارم كه سهم بانوان و جوانان در شوراي عالي بايد بيشتر از اين باشد. در همه احزاب و گروه‌ها اساسا واحدي به نام امور جوانان و امور بانوان وجود دارد كه شوراي عالي سياستگذاري هم بايد اين مساله را مورد توجه قرار دهد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون