• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3651 -
  • ۱۳۹۵ چهارشنبه ۲۸ مهر

توسعه همكاري‌هاي گردشگري ايران و اروپا

ايرنا | مسعود سلطاني فر روز گذشته در ديدار با اليزابت بن‌كوفسكا، كميسيونر بازار داخلي صنعت، كارآفريني و شركت‌هاي داخلي اتحاديه اروپا، با اشاره به فضاي لغو تحريم‌ها اظهار كرد: ايران يك كشور موزه، مورد توجه گردشگران دنيا است. سلطاني فر با بيان ساير ظرفيت‌هاي گردشگري كشور در بخش‌هاي مذهبي، طبيعي، سلامت و بوم گردي، اضافه كرد: تنوع اقليمي ايران كه اين امكان را به گردشگران مي‌دهد تا در عرض يك روز هم امكان اسكي كردن و هم استفاده از آب‌هاي گرم معدني را داشته باشند، مورد توجه بسياري از گردشگران است.
رييس سازمان ميراث فرهنگي افزود: بالا بودن سطح كيفي خدمات درماني و ارزان بودن ارايه اين خدمات سبب شده كه در چند سال اخير، آمار گردشگراني كه براي استفاده از خدمات درماني به ايران سفر مي‌كنند، افزايش يابد. در رابطه با گردشگران ورودي از كشورهاي اروپايي با رشد 30 و در برخي موارد 40 درصدي مواجه بوديم. معاون رييس‌جمهوري يادآور شد: مسائل بانكي، يكي از مهم‌ترين موضوعات و مشكلات در بخش گردشگري است كه اميدواريم در چند ماه آينده شاهد برطرف شدن اين موانع باشيم.
رييس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري در ادامه بر توسعه همكاري‌هاي سياسي و اقتصادي و توسعه همكاري‌ها در بخش گردشگري تاكيد كرد و گفت: با توجه به برنامه‌ها و اقدامات صورت گرفته در بخش گردشگري، امروز فرصت خوبي براي سرمايه‌گذاران كشورهاي مختلف اروپايي وجود دارد تا وارد بازار گردشگري ايران شوند.
معاون رييس‌جمهور بر ايجاد زيرساخت‌هاي ديجيتالي بخش گردشگري تاكيد كرد و گفت: در زمينه توسعه زيرساخت‌هاي فعاليت‌هاي گردشگري و امكانات مربوط به اين بخش اقداماتي در حال انجام است. امضاي سند همكاري بين سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري و اتحاديه اروپا، زمينه اجرايي شدن و افق همكاري‌ها در بخش گردشگري را فراهم مي‌كند.
ارايه اين پيشنهاد از سوي رييس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري مورد استقبال و توجه كوفسكا، كميسيونر بازار داخلي صنعت، كارآفريني و شركت‌هاي داخلي اتحاديه اروپا قرار گرفت و وي اذعان داشت كه پيگيري اين موضوع را به عنوان يكي از موارد بسيار مهم در دستور كار خود قرار خواهد داد. اليزابت بن‌كوفسكا، كميسيونر بازار داخلي صنعت، كارآفريني و شركت‌هاي داخلي اتحاديه اروپا نيز، با بيان اينكه براي پيگيري بحث‌هاي مطرح شده در سفر فدريكا موگريني، مسوول سياست خارجي اتحاديه اروپا به كشورمان سفر كرده، گفت: يكي از مهم‌ترين فعاليت‌هاي اقتصادي ما گردشگري است كه اشتغالزايي و درآمدزايي فراواني را به دنبال دارد. ايران در حال حاضر در حال تبديل شدن به يكي از مقاصد مهم گردشگران اروپايي است؛ چالش‌هايي همچون سرمايه‌گذاري و مهارت در بخش گردشگري اتحاديه اروپا نيز وجود دارد و ما تلاش مي‌كنيم تا با استفاده از ظرفيت‌هاي سازمان جهاني گردشگري و همكاري با اينگونه موسسات بين‌المللي، اين موانع و مشكلات را برطرف كنيم. اقداماتي كه در زمينه ويزا در ايران صورت گرفته بسيار اثر بخش و مهم است. كوفسكا تصريح كرد: يكي ديگر از مسائل مهمي كه ارتباط مستقيم با گردشگري دارد، صنايع خلاق و صنايع دستي است كه ايران در اين زمينه داراي سابقه بسيار خوبي است.
رييس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري گفت: تلاش داريم با همكاري سازمان انرژي اتمي از فناوري هسته‌اي در باستان‌شناسي و به ويژه عمرسنجي آثار باستاني استفاده كنيم. مسعود سلطاني‌فر در حاشيه سمينار كاربرد فناوري هسته‌اي در پژوهش‌هاي ميراث فرهنگي گفت: ايران از سابقه 10 هزار ساله برخوردار است و به گفته كارشناسان 800 تا يك ميليون بناي تاريخي در كشور مي‌توانيم داشته باشيم. ما تاكنون موفق شده‌ايم 100 تا 140 هزار بنا را شناسايي كنيم. او افزود: كارشناسان ما همچنين قرار است در همكاري با يونسكو در كشورهاي سوريه و عراق در رابطه با آثاري كه در اثر حملات تروريست‌ها صدمه ديده‌اند، مشاركت كنند. بنابراين سازمان خود را براي فعاليت گسترده همراه با تكنولوژي‌هاي روز آماده مي‌كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون