• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3653 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۱ آبان

اخبار

مهلت ۴۵ روزه براي ارسال لوايح بانكداري و بانك مركزي به مجلس

معاون وزير اقتصاد با بيان اينكه مجلس مهلت 45 روزه براي ارسال لوايح بانكداري و بانك مركزي داده، گفته است: كميته‌ تخصصي شكل گرفته تا در فرصت مقرر لوايح ارسال شود. سيد مصطفي رضوي به فارس توضيح داده كه اين كليات در جلسه 11 مهرماه در كميسيون اقتصادي مجلس به تصويب رسيد، اما با اين حال مهلت 45 روزه‌اي كه دولت داده شد، تا نسبت به تقديم لايجه نظام بانكداري اقدام كند. معاونت امور حقوقي و مجلس وزارت اقتصاد  گفت: اين دو لايحه در يك كارگروهي به رياست قائم مقام بانك مركزي و با حضور نمايندگان حقوقي معاونت رياست‌جمهوري، سازمان برنامه و بودجه، معاونت بانكي وزارت اقتصاد و ديگر مسوولان مرتب رسيدگي و بررسي مي‌شود.

 

تحقق سند چشم انداز در گرو رشد اقتصادي ۱۲ درصدي

بنا به گفته امير باقري رشد سالانه اقتصادي ۱۲ درصد شرط تحقق اهداف سند ۱۴۰۴ مبني بر دستيابي به جايگاه اول منطقه است. رييس دفتر اقتصاد كلان سازمان برنامه و بودجه كه در پانزدهمين نشست تخصصي توسعه با موضوع «تعهدات مالي دولت و ابزارهاي بازپرداخت آن» و «مروري بر اوراق خزانه اسلامي و معاملات آن در بورس اوراق بهادار» سخنراني كرده، تاكيد كرد: درآمدهاي نفتي ايران از سال ۱۳۵۱ تا ۱۳۹۴ داراي نوسانات زيادي بوده، اما از سال ۱۳۹۰ به بعد كه درآمد ۱۱۸ ميليارد دلاري رقم خورد، با افت شديد مواجه شده است.


سوءاستفاده ۸ ميليون دلاري از كارت بازرگاني يك خانم

سودجويان با كارت بازرگاني يك‌بار مصرف اقدام به واردات ۸ميليون دلار كالا به كشور كردند. تسنيم در گزارشي نوشت: بر اساس اسناد موجود در سال‌هاي 94 و 95 سودجويان با استفاده از كارت بازرگاني يك‌بار مصرف اقدام به واردات 8ميليون دلار ظروف شيشه‌اي به كشور از طريق گمركات جنوب كشور كرده‌ و با توجه به آنكه صاحب اصلي كارت با دريافت مبلغ ناچيز كارت را در اختيار غير قرار داده و توان مالي چنداني ندارد عملا ضرر سنگين مالياتي به دولت وارد شده است. در اين رابطه سود جويان در اواسط سال 1394 براي فردي به نام ز. م با مدرك تحصيلي سيكل اقدام به تهيه كارت بازرگاني مي‌كنند. بر اساس اسناد موجود دو فقره كارت بازرگاني حقيقي و حقوقي براي اين فرد صادر مي‌شود. در مدت 5ماه با كارت بازرگاني حقوقي به نام شركت بازرگاني ب. ر. س، 20اظهار نامه به ارزش قريب به يك ميليون دلار با 7فقره وكالتنامه ثبت مي‌شود. همچنين در مدت 6 ماه با كارت بازرگاني حقيقي اين شخص 135 فقره اظهارنامه به ارزش دلاري 7ميليون دلار با 4مورد وكالتنامه براي واردات كالا ثبت مي‌شود. در مجموع با استفاده از دو كارت بازرگاني حقيقي و حقوقي 8ميليون دلار واردات انجام مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون