• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3653 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۱ آبان

نمايش «آشپزخانه» 10 آبان به صحنه مي‌رود

بابك احمدي پاييز پرمشغله حسن معجوني

حسن معجوني از جمله انگشت‌شمار هنرمندان عرصه نمايش است كه همواره نشان داده فعاليت‌هاي تئاتري به نسبت تلويزيون و سينما برايش در اولويت قرار دارد. اما عامل ديگري هم موجب شده كه او در سال 95 بيش از پيش بر اجراي آثار نمايشي متمركز باشد. معجوني چند ماه گذشته را به آماده‌سازي جمعي از هنرجويان بازيگري گذرانده و به گفته خودش حدود شش ماه است براي اجراي نمايش «آشپزخانه» آماده مي‌شوند.
اين هنرمند مي‌گويد: «فعلا بر تئاتر متمركز هستم. هم كارگرداني دارم و هم بازيگري كه با اين وضعيت ديگر فرصتي براي سينما و تلويزيون نمي‌ماند.» معجوني علاوه بر پيگيري آماده‌سازي گروه اجرايي نمايش «آشپزخانه»، برگزاري رپرتوار نمايش‌هاي «ميكروليو» در مهر ماه را نيز در برنامه داشت. او كه مدتي است در شمال كشور زندگي مي‌كند، بخشي از زمان خود را به تدريس در دانشگاه هنر شهر رشت اختصاص داده و با حضور همين دانشجويان، يك گروه تئاتري نيز راه‌اندازي كرده است.
گروهي كه تابستان امسال نمايش‌هاي كوتاه «خرس» و «خواستگاري» از آثار آنتون چخوف را در رشت روي صحنه برد و با استقبال علاقه‌مندان مواجه شد.
حسن معجوني دومين ماه پاييز را با اجراي نمايش‌ «آشپزخانه» آغاز مي‌كند. اين هنرمند در گفت‌وگو با «اعتماد» از برگزاري جلسه بازبيني نمايش خبر داد و بيان كرد: «با توجه به پشت سر گذاشتن مرحله بازبيني، ديگر زمان اجرا قطعي است و اگر اتفاق خاصي نيفتد اين نمايش از 10 آبان به صحنه مي‌رود.» او درباره شيوه انتخاب بازيگران حاضر در نمايش مي‌گويد: «بازيگران نمايش از ميان حدود 40 هنرجو در كارگاه‌هاي آموزشي دوره‌هاي مختلف انتخاب شده‌اند. ما دوره‌هاي متفاوتي برگزار كرديم و اين بازيگران از بين تعداد زيادي متقاضي انتخاب شده‌اند.»
نمايش «آشپزخانه» براساس متني نوشته آرنولد وسكر روي صحنه مي‌رود و داستان تعدادي جوان را روايت مي‌كند كه همه در يك آشپزخانه كار مي‌كنند و هر يك از آنها با ماجرايي مواجه مي‌شوند. معجوني در انتها تاكيد كرد «تعدادي از اين‌ بازيگران قطعا در پروژه‌هاي بعدي گروه تئاتر ليو همكاري خواهند داشت.» اين بازيگر و كارگردان تئاتر در كنار فعاليت‌هاي ياد شده قرار است بار ديگر در نمايش «اسم» به كارگرداني ليلي رشيدي روي صحنه برود. هر دو نمايش همزمان با هم اجرا مي‌شوند تا اين هنرمند روزهاي شلوغي را پيش رو داشته باشد.
 نمايش «اسم» كه همزمان با «آشپزخانه» روي صحنه مي‌رود، قبلا در سالن استاد ناظرزاده كرماني تماشاخانه ايرانشهر اجرا شد كه استقبال مخاطبان را به همراه داشت. تجربه موفق كارگرداني ليلي رشيدي چندي قبل به‌عنوان يكي از آثار برگزيده سال گذشته، جايزه انجمن منتقدان و نويسندگان خانه تئاتر ايران را دريافت كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون