• ۱۴۰۳ دوشنبه ۲۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3654 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۲ آبان

دفاعيه حسام‌الدين آشنا از فراخوانش

گروه سياسي| توييتي كه برخي آن را نپسنديدند و حالا نويسنده‌اش در مقام دفاع از آن برآمده. پس از اينكه استعفاي سه وزير كابينه قطعي شد، حسام‌الدين آشنا در حساب كاربري خود در توييتر فراخواني داد و از مردم خواست تا پيشنهادات خود را براي اين سه وزارتخانه عنوان كنند. در همان فضاي مجازي هم بسياري اين كار را بيشتر يك نمايش مي‌دانستند و بيش از آنكه گزينه‌هاي خود را پيشنهاد بدهند اين موضوع را دست مايه طنز قرار دادند. در اين ميان برخي چهره‌هاي سياسي نيز اين كار را مناسب ندانستند و حالا آشنا مي‌گويد در دولت هم برخي نسبت به اين موضوع انتقاد داشتند. مشاور رييس‌جمهور ديروز سه توييت در حساب كاربري خود در دفاع از اين اقدامش نوشت.
وي در نخستين توييت خود عنوان كرد: برخي عزيزان در داخل و خارج دولت از نظرخواهي مطرح شده در فضاي مجازي ناخرسند بوده‌اند. برخي مي‌گويند چه فايده و برخي مي‌گويند چه پر افاده! اكنون مشخص شده كه اين اقدام مشاور رييس‌جمهور مورد انتقاد همكاران خود نيز در كابينه قرار گرفته است و به نظر مي‌رسد اين روش را چندان مناسب براي اين كار نمي‌دانند. آشنا در توييت دوم خود نوشت: من اين كار را از همان ابتداي شكل‌گيري كابينه در سال 92 دنبال كرده‌ام. پيشنهاد و ملاحظات عزيزان همواره حاوي تذكرات ارزشمندي براي دولت است.
در همان سال 92 و ابتداي شكل‌گيري دولت روحاني جنب و جوش در ميان اطرافيان روحاني و همچنين چهره‌هايي كه جزو حاميان اصلي او شمرده مي‌شدند و پيروزي او را رقم زدند، بسيار زياد بود و اخبار و شايعاتي پيرامون ديدارها و پيشنهادات به حسن روحاني در مورد اينكه از چه كساني در وزارتخانه‌هايش بهره بگيرد، هر روز به گوش مي‌رسيد.
در همان روزها اما آشنا در وبلاگ خود به اين مساله اشاره كرده بود و نظر مخاطبانش را براي وزراتخانه‌ها جويا شده بود. مشاور رييس‌جمهور اما در توييت سوم خود به همه كاربراني كه او را دنبال مي‌كنند، اطمينان داده كه نظرات‌شان را به عنوان امين مردم به گوش رييس‌جمهور رسانده است و مي‌نويسد: انتقال اين نظرات به رييس‌جمهور محترم وظيفه‌اي است كه بر عهده خود دانسته و به عنوان ايمن شما آن را انجام مي‌دهم.
ظاهرا حسام‌الدين آشنا در ميان ضعف و كم‌كاري تيم رسانه‌اي دولت تصميم دارد يك تنه اين ضعف را جبران كند و دست كم در فضاي مجازي فاصله ميان دولت و جامعه را كم كند و در اين ميان نگاه ويژه‌اي به آن بخش از پايگاه اجتماعي دولت دارد كه در فضاي مجازي حضور پررنگ‌تري دارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون