• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3658 -
  • ۱۳۹۵ پنج شنبه ۶ آبان

نطق ميان‌دستور

چگونه پاسخگوي اعتماد خدشه‌دار شده مردم مي‌شويد؟

نماينده مردم شيراز در نطق ميان دستور خود با اشاره به سعيد مرتضوي گفت: آن آقايي كه 5 سال پيش مي‌گفت افراد كشته شده در سال 88 محكوم هستند اما الان مي‌گويد كه شهيد هستند، چگونه مي‌خواهد پاسخگوي اعتماد خدشه‌دار شده مردم باشد؟ در چنين شرايطي بايد شاهد برگزاري دادگاه علني و پاسخگويي مجرماني كه اعتماد عمومي را خدشه‌دار كردند، باشيم. به گزارش خبرآنلاين، مسعود رضايي گفت: وظيفه همه اركان كشور حفظ سرمايه اجتماعي و اعتماد مردم است اما متاسفانه براساس آنچه در گذشته رخ داد، بخشي از اين اعتماد از ميان رفت. مردم در دولت قبل شاهد گم شدن دكل نفتي و فسادهاي اقتصادي چند ميلياردي بودند. لازمه بازگشت اين اعتماد اجتماعي، شفاف‌سازي است. وي افزود: برملا شدن بسياري از خلف وعده‌ها و قانون‌گريزي‌هاي وابستگان به دولت گذشته قطعا موجب كاهش اعتماد مردم شد.

بيكاري، ركود و گراني دغدغه اصلي مردم است
سيد تقي كبيري نماينده مردم خوي و چايپاره با اشاره به مسائل كلان كشوري و حوزه انتخابيه‌اش، گفت: جناب آقاي دكتر روحاني همان‌طور كه مي‌دانيد امروز بيكاري، ركود و گراني دغدغه اصلي مردم اين مرز و بوم بوده و روز به روز به مردم فشار مي‌آورد لذا آنچه مهم است برنامه‌ريزي جدي براي اقدام و عمل در راستاي حل اين معضلات اساسي است.

براي خروج از ركود راهكار علمي و عملي در زماني كوتاه اجرا شود
نماينده مردم درگز گفت: از رييس‌جمهور وهيات دولت كه كشتي توفان زده اقتصاد را هدايت مي‌كنند و با وجود كارشكني‌هاي فراوان خارجي و داخلي كه مطامع سياسي و اقتصادي انجام مي‌دهند همچنان پاسدار اميد در مردم بودند، سلام و خدا قوت مي‌گويم. عبدالله حاتميان خطاب به رياست جمهور، تصريح كرد: مديريت جنابعالي و تيم همراه در كنترل تورم ستودني است، اكنون زمان آن رسيده است كه براي خروج از ركود نيز راهكار علمي و عملي در زماني كوتاه اجرا شود.

درآمد يك روز بهاي نفت را به سيستان‌وبلوچستان اختصاص دهيد
نماينده مردم خاش، گفت: آيا مردمي با اين وفاداري به كيان ايران سرافراز و تماميت ارضي آن، شايسته خدمتگزاري نيستند؟ هم اكنون براي مطالبات مردم تا آنجايي كه وظايف مجلس است درخواست كمك مي‌كنم و مي‌خواهم مطالبات مردم را فهرست وار در جهت توسعه سياسي، اقتصادي اجتماعي عنوان كنم تا با همدلي و اتحاد در رفع اين مشكلات گام برداشته شود. علي كرد يادآور شد: براي زدودن محروميت و توسعه نسبي اقتصادي و معيشتي مردم نياز مبرم است كه مسوولان درآمد يك روز بهاي نفت را به توسعه استان سيستان و بلوچستان اختصاص دهند.

انتقاد از كم‌توجهي به موضوع زنان و خانواده در لايحه برنامه ششم توسعه
نماينده مردم تهران در نطق ميان دستور خود گفت: مسلما جامعه‌اي كه بحق مردم آن در اين سي و چند ساله با نظام همراهي كرده است شايسته اتخاذ تدابير اجرايي توسط مسوولان است، روزي شاهد اين شعار بوديم كه نفت را بر سر سفره‌هاي مردم مي‌آوريم ولي اكنون پس از گذشت سال‌ها از آن شعار فريبنده شاهد اين هستيم كه سفره‌هاي مردم همچنان در انتظار تحقق شعار پرطمطراق چشم به راه مانده‌اند. فاطمه ذوالقدر با بيان اينكه در لايحه برنامه ششم توسعه انتظار مي‌رفت به موضوع زنان و خانواده بيشتر توجه شود، اظهار كرد: از اعضاي كميسيون تلفيق مي‌خواهم كه به حوزه زنان توجه خاصي داشته باشند و در اين راه همكاري لازم را انجام دهند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون