• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3658 -
  • ۱۳۹۵ پنج شنبه ۶ آبان

شاخص كل بورس در آستانه 80 هزار واحدي

معامله‌گران بورس تهران شاهد معاملاتي پرحجم با پيشرو شدن گروه فولادي‌ها و معدني‌ها بود، بازاري كه البته نيم نگاهي به گروه پالايشي‌ها داشت، شاخص كل نيز با ۵۳۷ واحد رشد به ۷۹۲۹۹ واحد رسيد. شاخص كل قيمت و بازده نقدي بورس تهران در پايان معاملات ديروز چهارشنبه 5 آبان 95 با افزايش 537 واحدي روي رقم 79 هزار و 299 واحد ايستاد. شاخص كل هم‌وزن نيز با 116 واحد افزايش عدد 15 هزار و 715 واحد را تجربه كرد. همچنين شاخص سهام آزاد شناور با رشد 652 واحدي عدد 88 هزار و 368 واحد را به نمايش گذاشت. شاخص بازار اول اما با افزايش 525 واحدي روي عدد 55 هزار و 645 واحد ايستاد و شاخص بازار دوم با 292 واحد افزايش به عدد 172 هزار و 497 واحد ايستاد. همچنين شاخص كل فرابورس (آيفكس) با رشد يك واحدي عدد 828 واحد را به نمايش گذاشت.  بر اساس اين گزارش، معاملات سهام در نماد معاملاتي سه شركت فولاد مباركه اصفهان با 94 واحد، معدني و صنعتي گل‌گهر با 67 واحد و پالايش نفت اصفهان با 62 واحد افزايش بيشترين تاثير مثبت را بر محاسبه شاخص كل بورس به نام خود ثبت كردند. در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتي سه شركت ايران ترانسفو با 19 واحد، مخابرات ايران با 15 واحد و سرمايه‌گذاري صندوق بازنشستگي با 14 واحد كاهش بالاترين تاثير منفي را بر برآورد اين نماگر به دوش كشيدند. ارزش كل معاملات بورس تهران به بيش از 284 ميليارد تومان بالغ شد كه ناشي از دست به دست شدن بيش از يك ميليارد سهم و اوراق قابل معامله طي 95 هزار و 240 نوبت دادوستد بود. طي معاملات كمتر از 30 ميليون سهم صنعتي دريايي ايران به ارزش بيش از 5/7 ميليارد تومان از سوي سهامدار عمده كد به كد شد. در آتيه داده‌پرداز نيز امروز كمتر از 21 ميليون سهم به ارزش كمتر از 5/21 ميليارد تومان به كدهاي درون‌گروهي انتقال داده شد.
بر اساس اين گزارش، بازار سهام شاهد نشانه‌هاي ضعيفي از ورود نقدينگي همگام با افزايش غلبه خريداران در فروشندگان سهام بود بازاري كه همسو با روند قيمت‌ها در بازارهاي جهاني پيشرو شدن گروه فلزات اساسي و معدني‌ها را به نظاره نشستند. در اين ميان اصلاح كوتاه‌مدت قيمت‌ها در گروه پالايشي‌ها همزمان با افزايش انتظارها در اين گروه براي منتفع شدن از محاسبه فرآورده‌هاي فرعي بر اساس نرخ ارز آزاد باعث شد تا اين گروه با پيشرو شدن پالايش نفت اصفهان و پالايش نفت تبريز امروز خودنمايي كند. در گروه انفورماتيك نيز پس از شفاف‌سازي «مداران» اين سهم شاهد شكل‌گيري صف خريد ناپايدار در بالاترين سقف قيمتي بود.
روند معاملات سهام در بازار نشان مي‌دهد كه موضوع ارز تك‌نرخي اين روزها باعث شده تا در ميان جا ماندن گروه خودرويي‌ها و پتروشيمي‌ها گروه‌هاي معدني و فلزات اساسي حرف‌هاي زيادي براي گفتن داشته باشند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون