• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3659 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۸ آبان

جام بين‌المللي شاهد با حضور 27 تيم كشتي از 12 كشور دنيا برگزار شد

رقابت‌هاي بين‌المللي كشتي آزاد و فرنگي جام شاهد، با حضور 27 تيم از 12 كشور دنيا روزهاي 6 و 7 آبان ماه در محل خانه كشتي شماره 2 تهران برگزار شد. كشورهاي اوكراين، تاجيكستان، بلاروس، قرقيزستان، روسيه، كالينگراد روسيه، بلغارستان، ارمنستان و پاكستان در كشتي آزاد و تيم‌هاي اوكراين، تركمنستان، تاجيكستان، قرقيزستان، روسيه، كالينگراد روسيه، مجارستان، بلغارستان، ارمنستان و لبنان در كشتي فرنگي حضور داشتند. تيم‌هاي ايران نيز در قالب تيم‌هاي A- B- C و تيم توسعه كه شامل كشتي‌گيران برتر گروه ج مسابقات قهرماني كشور است در اين رقابت‌ها شركت كردند. به اعلام اتحاديه جهاني كشتي اين مسابقات به عنوان يكي از معتبرترين تورنمنت‌هاي بين‌المللي دنيا در رده سني جوانان است. هجران شريف اف داور المپيكي از آذربايجان نيز به عنوان نماينده اتحاديه جهاني در اين مسابقات حضور داشت. سال گذشته نيز اين مسابقات روزهاي 7 و 8 آبان‌ماه به صورت تيم به تيم در سالن شهداي هفتم تير تهران برگزار شد كه در كشتي آزاد تيم‌هاي روسيه، اوكراين و ايران B و در كشتي‌فرنگي تيم‌هاي قرقيزستان، گرجستان و ايران A اول تا سوم شدند. همچنين در رقابت‌هاي سال گذشته در رشته آزاد تيم‌هاي روسيه، اوكراين، بلاروس، گرجستان، آذربايجان، قرقيزستان و عراق و سه تيم از ايران و در رشته فرنگي نيز تيم‌هاي گرجستان، قرقيزستان، اوكراين، آذربايجان، ارمنستان و عراق به همراه سه تيم از ايران حضور داشتند.
روسيه قهرمان كشتي آزاد شد
در پايان مسابقات ضربدري تيم‌هاي ايران و روسيه به فينال كشتي آزاد و فرنگي رسيدند. در كشتي فرنگي ايران A و روسيه فينال را برگزار كردند و تيم‌هاي ايران توسعه و مجارستان در رده‌بندي مقابل هم قرار گرفتند. در كشتي آزاد نيز ايران A و روسيه در ديدار فينال با هم رقابت كردند و تيم‌هاي ايران B و بلغارستان نيز در ديدار رده‌بندي به ميدان رفتند كه كشتي آزاد ايران با نتيجه 6 بر 2 مقابل تيم روسيه شكست خورد و به عنوان نايب قهرماني رسيد.
ملي‌پوشان آزاد و فرنگي در جهاني اوزان غير المپيكي مشخص شدند
مسابقات جهاني اوزان غير المپيكي ۶۱ و ۷۰ كيلوگرم كشتي آزاد و ۷۱ و ۸۰ كيلوگرم كشتي فرنگي ۲۰ و ۲۱ آذرماه در كشور مجارستان برگزار مي‌شود، از همين رو رقابت‌هاي انتخابي اين چهار وزن در حاشيه جام شاهد برگزار شد كه در وزن ۶۱ كيلوگرم كشتي آزاد مسعود اسماعيل‌پور و بهنام احسان پور در دور نخست به مصاف هم‌ رفتند كه اين مبارزه در پايان با نتيجه ۴ بر ۴ به پايان رسيد. احسان پور به دليل اجراي فن ۴ امتيازي پيروز اين مبارزه لقب گرفت. وقت نخست اين مبارزه ۴ بر صفر به سود احسان پور تمام شد. احسان‌پور در دومين مبارزه خود مقابل اسماعيل‌پور در حالي كه تا يك دقيقه به پايان مبارزه ۶ بر يك عقب بود در نهايت با نتيجه ۶ بر ۶ به برتري رسيد و با كسب دومين برد خود موفق شد به عنوان نماينده اين وزن در مسابقات جهاني مجارستان انتخاب شود. احسان‌پور به دليل كسب امتياز آخر پيروز اين مبارزه لقب گرفت. در وزن ۷۰ كيلوگرم كشتي آزاد نيز مصطفي حسين خاني و محمد نادري در دور نخست به مصاف هم‌رفتند كه اين مبارزه در مدت زمان ۵ دقيقه و ۱۱ ثانيه با نتيجه ۱۲ بر ۲ به سود مصطفي حسين‌خاني به پايان رسيد. حسين‌خاني در مبارزه دوم ۱۱ بر صفر محمد نادري را از پيش رو برداشت تا به عنوان ملي‌پوش اين وزن در مسابقات جهاني انتخاب شود. در وزن ۸۰ كيلوگرم كشتي فرنگي نيز ابتدا مهدي فلاح و يوسف قادريان به مصاف هم رفتند كه اين مبارزه در پايان با نتيجه ۳ بر ۲ به سود قادريان به پايان رسيد. رامين طاهري ديگر كشتي‌گير حاضر در اين وزن نيز در دور نخست استراحت داشت. در دور بعد طاهري و قادريان به مصاف هم رفتند. قادريان با نتيجه يك بر يك به پيروزي رسيد. در ادامه طاهريان با همين نتيجه از سد فلاح عبور كرد تا كشتي پاياني براي معرفي ملي‌پوش اين وزن بين طاهري و قادريان برگزار شود. قادريان ديدار پاياني را 2 بر صفر به نفع خود تمام كرد تا ملي‌پوش شود. در وزن ۷۱ كيلوگرم افشين بيابانگرد به عنوان ملي‌پوش كشتي فرنگي ايران در مسابقات جهاني حاضر خواهد بود.
جواز رقابت‌هاي جهاني كشتي پهلواني براي ملي‌پوش المپيكي جودو
در مسابقات انتخابي كشتي پهلواني براي رقابت‌هاي جهاني بلاروس نيز اسماعيل نجاتيان، جواد محجوب و احمد ميرزاپور در اوزان 90، 100 و 100+ كيلوگرم به عنوان نخست دست يافتند. در وزن ۹۰ كيلوگرم مجتبي كلانتريان و اسماعيل نجاتيان در دور نخست به مصاف هم رفتند كه اين مبارزه با نتيجه ۱۰ بر ۲ به سود اسماعيل نجاتيان از خراسان رضوي به پايان رسيد. كشتي دوم را كلانتري با ضربه فني از نجاتيان برد و در مبارزه سوم نجاتيان با نتيجه 5 بر 3 به پيروزي رسيد تا ملي‌پوش شود. در وزن ۱۰۰ كيلوگرم سينا غلامي و جواد محجوب ملي‌پوش جودوي ايران در المپيك ريو دو بار مقابل هم به روي تشك رفتند كه هر دو بار جواد محجوب با ضربه فني به پيروزي رسيد تا اين‌بار صاحب لباس تيم ملي كشتي شود. در وزن ۱۰۰+ كيلوگرم كشتي پهلواني نيز اشكان مرداني و احمد ميرزاپور به مصاف هم رفتند كه اين مبارزه اول با نتيجه يك بر صفر به سود اشكان مرداني به پايان رسيد؛ اما كشتي دوم و سوم را احمد ميرزاپور با ضربه فني به سود خود پايان داد تا جواز حضور در رقابت‌هاي جهاني بلاروس را كسب كند.
رسول خادم رييس فدراسيون كشتي، سرمربيان تيم‌هاي ملي كشتي، اعضاي شوراهاي فني و تعدادي از پيشكسوتان كشتي با حضور در سالن مسابقات، نظاره‌گر اين رقابت‌ها بودند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون