• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3659 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۸ آبان

ايران 5 – عربستان 6؛ ياران پيرواني از صعود به فينال بازماندند

مردم به ناچار بازي تيم ‌ملي را از تلويزيون تاجيكستان ديدند

تيم ملي فوتبال جوانان ايران در مرحله نيمه‌نهايي مسابقات قهرماني فوتبال آسيا در ورزشگاه خليفه منامه به مصاف تيم عربستان رفت. هر دو تيم با صعود به مرحله نيمه نهايي مجوز حضور در جام جهاني زير ۲۰ سال ۲۰۱۷ كره جنوبي را به دست آورده بودند. اين ديدار حساس و عجيب، در نهايت با پيروزي ۶ بر ۵ به سود سعودي‌ها خاتمه يافت. در دقايق پاياني بازي و در شرايطي كه با شيطنت توپ جمع كن، دو توپ در زمين بود عارف آغاسي قصد داشت يك توپ را به بيرون بزند كه اين توپ به نيمكت عربستاني‌ها خورد و داور به همين خاطر به او كارت زرد دوم را داد تا ايران 10 نفره شود. اين بازي پرگل در نهايت به سود عربستان خاتمه يافت تا شاگردان پيرواني نتوانند طلسم ۴۰ ساله نرسيدن ايران به ديدار پاياني اين مسابقات را بشكنند و عربستان توانست به ديدار پاياني صعود كند. تيم ايران براي رسيدن به اين مرحله ازبكستان را در مرحله يك چهارم نهايي شكست داده بود. در ديگر بازي اين مرحله ژاپن موفق به شكست ويتنام شد تا حريف عربستان در فينال شود. ايران و ويتنام عنوان سوم مشترك قهرماني فوتبال جوانان آسيا را به دست آوردند.
شاهكار جديد صداوسيما
در حالي كه شبكه‌هاي ورزشي تلويزيون اين روزها هيچ علاقه‌اي به پوشش بازي‌هاي فوتبال باشگاهي در اروپا ندارند، ظاهرا اين بي‌ميلي كم كم دارد به بازي‌هاي تيم‌هاي داخلي نيز تسري پيدا مي‌كند. تيم ملي جوانان ايران در راه رسيدن به جام جهاني 2017 كره جنوبي در حالي دارد به مصاف حريفان آسيايي‌اش مي‌رود كه گويي اين جوانان هيچ سهم و حقي در اينكه بازي‌هاي‌شان از تلويزيون كشور پخش شود، ندارند. شاگردان اميرحسين پيرواني حتي هنگام حساس‌ترين بازي خود مقابل ازبكستان كه تكليف صعودشان را به جام جهاني مشخص مي‌كرد، هيچ جايي در كنداكتور شبكه سه يا شبكه ورزش نداشتند. حتي بازي حساس ايران و عربستان در نيمه‌نهايي اين رقابت‌ها هم از شبكه‌هاي داخلي پخش نشد. نكته طعنه‌آميز ماجرا آنجاست كه تلويزيون ورزش تاجيكستان مسابقات تيم ايران را به صورت كامل پوشش داد تا حسرت ما دو‌چندان شود كه چرا بازي جوانان برومند و با‌استعداد ايراني نبايد در تلويزيون خودمان به نمايش گذاشته شود؟
جوانان زير ذره‌بين استعدادياب‌هاي ليورپول و منچسترسيتي
استعدادياب‌هاي تيم‌هاي بزرگ اروپايي نظير ليورپول، منچسترسيتي، بوروسيا مونشن گلادباخ، خرونينخن و خنت بلژيك، حضور فعالي در ورزشگاه‌هاي كشور بحرين محل برگزاري رقابت‌هاي فوتبال قهرماني جوانان آسيا داشتند و عملكرد ستاره‌هاي اين جام از جمله بازيكنان ايران را زيرنظر گرفتند. در همين رابطه، كنفدراسيون فوتبال آسيا گزارش داد، پيش‌بيني مي‌شود بعد از پايان اين رقابت‌ها چندين بازيكن به تيم‌هاي بزرگ راه يابند. در سال‌هاي گذشته بازيكنان آسيايي زيادي به فوتبال اروپا رسيدند. بازيكناني چون مته و لكي از استراليا، شينجي اوكازاكي در لسترسيتي و سون هيون مين در تاتنهام، نمونه‌هاي موفقي از بازيكناني هستند كه در اروپا نمايش خوبي داشتند. اكنون پيش‌بيني مي‌شود بعد از پايان اين رقابت‌ها نيز تعداد زيادي ديگر از بازيكنان آسيايي راهي اروپا شوند. در اين بين بازيكنان جوان ايراني نيز مي‌توانند از اين فرصت استفاده كنند و در همين سن جواني راه اروپا را در پيش بگيرند. بازيكناني چون رضا شكاري، رضا جعفري و رضا كرم‌لاچعب از جمله بازيكناني هستند كه مي‌توانند ستاره‌هاي بعدي فوتبال ايران لقب بگيرند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون