• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3660 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۹ آبان

سید حسن خمینی:0

دولت کنونی مشکلات مالی سنگینی دارد

«نااميدي»؛ مساله‌اي كه به نظر مي‌رسد اين روزها فكر بسياري از چهره‌هاي سياسي را به خود مشغول كرده است. در اين ميان اما سهم رييس‌جمهور و حاميانش از اين نگراني بيش از سايرين است. چه كسي است كه نداند نااميد شدن يك جامعه چه خسارت‌هاي غيرقابل جبراني را به شهروندان آن جامعه تحميل خواهد كرد، اما گويي حتي اين موضوع هم در بازي‌هاي سياسي برخي دستمايه قرار گرفته است، چرا كه نااميد شدن پايگاه اجتماعي حسن روحاني مي‌تواند كار را براي او در انتخابات سال آينده سخت كند. شايد از همين رو بود كه چندي پيش حسن روحاني در قامت رييس‌جمهور از كساني كه جامعه را به سوي نااميدي سوق مي‌دهند و همه عملكردهاي دولت را زير سوال مي‌برند، انتقاد شديدي كرد؛ انتقادي كه تا همين روزها نيز ادامه داشت و گويي بيش از اين هم كش‌دار خواهد شد. شكي نيست مخالفان حسن روحاني براي تضعيف او در انتخابات سال آينده حتي دستاوردهاي او را نيز به زبان خود تفسير و هر آنچه را كه خودشان دوست دارند به مخاطبان‌شان عرضه كنند و بيراه نرفته‌ايم اگر بگوييم اين گونه اظهارنظرها و تفسيرها نقش مهمي از آنچه رييس‌جمهور سهم مخالفان در نااميد كردن جامعه مي‌داند، خواهد داشت به ويژه كه منتقدان و مخالفان سرسخت دولت تريبون مهمي همچون صدا و سيما را نيز در اختيار دارند. اما شايد وقت آن رسيده كه رييس‌جمهور در معرض چنين سوالي قرار بگيرد كه آيا تنها مخالفان و منتقدان دولت سبب تزريق نا اميدي در جامعه هستند، نقش و عملكرد دولت در اين ميان چقدر است؟ اين همان موضوعي است كه نوه بنيانگذار جمهوري اسلامي نيز به آن پرداخته است. امروز سيد حسن خميني بي‌شك از حاميان دولت حسن روحاني شمرده مي‌شود و هميشه در سخت‌ترين لحظات و روزهاي دولت محكم‌ترين دفاع را از او داشته است اما در ديدار با جمعي از مديران و نمايندگان ادوار مختلف و اساتيد دانشگاه استان كرمانشاه اگرچه دولت و مشكلاتي كه در اين سال‌ها گريبانگيرش بوده را درك مي‌كند ولي در عين حال نقش دولت در نااميد شدن جامعه را نيز متذكر مي‌شود و مي‌گويد: البته دولت كنوني مشكلات مالي سنگيني دارد، ولي اين امر دليل و بهانه مناسبي براي عدم انجام كارهاي ممكن نيست، چراكه همه امور وابسته به بودجه نيست، بلكه عزم و همت كافي را مي‌طلبد. سيدحسن خميني مي‌گويد رمز حركت جامعه به سوي جلو وجود انتظار و اميد به طور توامان است. گويي از يك سو جامعه را از نااميد شدن برحذر مي‌دارد اما از سوي ديگر آنها را تشويق مي‌كند تا توقع و انتظارات خود را نيز بيان كنند. او اين دو موضع را بال‌هايي لازم براي حركت رو به جلوي جامعه مي‌داند. اين صحبت‌هاي نوه بنيانگذار جمهوري اسلامي در شرايطي ايراد شد كه پيش از او حجت‌الاسلام والمسلمين كمري، لطيف صفري، اميني و جهانگيري دغدغه‌هاي خود را با وي در ميان گذاشتند. تاكيد بر عمل به قانون اساسي به عنوان ميثاق ملي و توجه به اصل رفع تبعيضات ناروا و ايجاد امكانات عادلانه براي همه، در تمام زمينه‌هاي مادي و معنوي توسط دولت، گلايه از بي‌توجهي به استان كرمانشاه با وجود تحمل سختي‌هاي مختلف در دوران دفاع مقدس، وضعيت نامناسب درآمد و توليد ناخالص ملي در استان كرمانشاه، كمبود بودجه استاني و... محور سخنان حضار بود. به نظر مي‌رسد بخشي از صحبت‌هاي سيد حسن خميني در واكنش به مسائلي بود كه اين افراد مطرح كردند اما حقيقت  اين است كه اين مساله را به خوبي مي‌توان به تمام كشور تعميم داد.
برخي امور عزم و همت كافي را مي‌طلبد
به گزارش جماران، سيدحسن خميني در ديدار جمعي از مديران و نمايندگان ادوار مختلف و اساتيد دانشگاه استان كرمانشاه با اشاره به بيان مشكلات مختلف اين استان توسط حاضران، اظهار كرد: قطعا پس از پيروزي انقلاب كارهاي مثبتي صورت گرفته، اما اين كارها كافي نبوده و امروز انتظار همگان است كه وضع نامناسب معيشت اين منطقه و خصوصا امر اشتغال كه در اين استان و برخي استان‌هاي همجوار آن بالاست، بهبود يايد. وي تاكيد كرد: البته دولت كنوني مشكلات مالي سنگيني دارد، ولي اين امر دليل و بهانه مناسبي براي انجام كارهاي ممكن نيست؛ چرا كه همه امور وابسته به بودجه نيست، بلكه عزم و همت كافي را مي‌طلبد.
رمز حركت روبه جلوي جامعه
انتظار و اميد همزمان است
سيد حسن خميني با تاكيد بر بازگو كردن مشكلات كشور، تصريح كرد: نه تنها بر بيان مشكلات بايد تاكيد كرد، بلكه حتي شايد باقي ماندن برخي مشكلات به دليل عدم بازگو كردن آنها بوده باشد؛ اما اين كار بايد به صورت جمعي بيان و پيگيري شود كه در اين صورت حتما نتيجه خواهد داد. وي با تاكيد بر اينكه وجود مشكلات نبايد باعث نااميدي شود، رمز حركت رو به جلوي جامعه را وجود انتظار و اميد به طور توامان دانست و گفت: هر وقت كسي ادعا كرد همه‌چيز مملكت خوب است به سوي نزول حركت مي‌كند و اگر كسي هم گفت كه مشكلات غيرقابل حل است، هيچگاه نمي‌تواند براي حل آنها حركتي را آغاز كند. يادگار امام ادامه داد: نااميدي سمي مهلك است و هميشه بايد اميد را به جامعه تزريق كرد؛ در عين حال انتظارات و مشكلات را نيز بايد بيان كرد. وي با اشاره به اجحاف، بي‌عدالتي، كم همتي، مسائل زيست محيطي مانند خشكسالي، جنگ تحميلي و... به عنوان مشكلات استان كرمانشاه، به حاضران توصيه كرد: در قالب يك مجموعه متشكل، آفات و آسيب‌هاي سياسي، اقتصادي، فرهنگي و راهكارهاي آنها را با مسوولان كشور و دولت در ميان بگذاريد. سيدحسن خميني در پايان سخنان خود، استان كرمانشاه را الگوي مناسبي براي زندگي مسالمت‌آميز اقوام و مذاهب مختلف توصيف كرد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون