• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3660 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۹ آبان

محمد رضا عارف:

نمایندگان باید بتوانند با آزادی کامل مطالبات مردم را پیگیری کنند

گروه سياسي| ديروز روز گلايه و هشدار رييس فراكسيون اميد بود. گلايه از گسترش آسيب‌هاي اجتماعي كه مورد توجه قرار نمي‌گيرد و انتقادها و اعتراض‌ها به مساله‌اي مثل كنسرت‌ها ختم مي‌شود و هشدار به اينكه سياست‌هاي كلي انتخابات كه اخيرا ابلاغ شده است به جاي ايجاد محدوديت بايد چالش رد صلاحيت‌ها را نيز حل كند. محمدرضا عارف رييس فراكسيون اميد مجلس با بيان اينكه سياست‌هاي كلي انتخابات مطمئنا به دنبال محدود كردن نمايندگان مجلس نيست، تاكيد كرد: نبايد از سياست‌هاي كلي انتخابات به گونه‌اي تفسير شود كه وظايف نمايندگان مجلس در خانه ملت كه بر اساس نص صريح قانون از مصونيت برخوردار هستند با اعمال برخي نظارت‌ها محدود شود. به گزارش ايلنا، محمدرضا عارف در ديدار جمعي از اصلاح‌طلبان خوزستان، اين استان را نماد ايثار و مقاومت دانست و با اشاره به سرمايه‌هاي بالقوه آن گفت: استان خوزستان ذخاير بسياري دارد كه مهم‌ترين آنها نيروي انساني با انگيزه است. با وجود منابع زيرزميني عظيم و آب‌هاي وسيع در‌ اين منطقه سرنوشت خوزستان نبايد همراه با سختي و عقب‌ماندگي باشد. عارف در بخش ديگري از سخنان خود با تقدير از نقش موثر اصلاح‌طلبان خوزستان در حماسه هفتم اسفند۹۴، تاكيد كرد: مردم خوب كشورمان نشان دادند به گفتمان اصلاحات اعتقاد دارند و بايد تلاش كنيم اميد مردم را به نااميدي تبديل نكنيم هر چند برخي جريانات به دنبال نااميد كردن مردم از حركتي كه در خرداد ۹۲ انجام دادند، هستند ولي اگر خوب عمل كنيم مردم وفادار به گفتمان اصلاح‌طلبي در انتخابات‌هايي كه با حضور همه سلايق سياسي برگزار شود نشان مي‌دهند كه راي‌شان به گفتمان اصلاح‌طلبي است، مشروط به آنكه اين جريان سياسي به عهد خود با مردم وفادار باشد و تحقق مطالبات مردم را به طور جدي پيگيري كند. او با اشاره به ابلاغ سياست‌هاي كلي انتخابات از سوي رهبر معظم انقلاب، آن را سندي بالادستي در امر انتخابات دانست و گفت: سياست‌هاي كلي انتخابات كه از سوي رهبر معظم انقلاب ابلاغ شده است نتيجه سال‌ها كار كار‌شناسي در مجمع تشخيص مصلحت نظام است و مي‌تواند در صورتي كه به صورت قانون در‌آيد برخي از چالش‌هايي كه در گذشته با آن رو‌به رو بوديم از جمله بحث رد صلاحيت‌ها را حل كند.
نمايندگان بايد بتوانند با آزادي كامل مطالبات مردم را پيگيري كنند
رييس فراكسيون اميد با بيان اينكه سياست‌هاي كلي انتخابات مطمئنا به دنبال محدود كردن نمايندگان مجلس نيست، تصريح كرد: نبايد از سياست‌هاي كلي انتخابات به گونه‌اي تفسير شود كه وظايف نمايندگان مجلس در خانه ملت كه بر اساس نص صريح قانون از مصونيت برخوردار هستند با اعمال برخي نظارت‌ها محدود شود. نمايندگان بايد بتوانند با آزادي كامل و در چارچوب قانون اساسي مطالبات مردم را پيگيري كنند و وظيفه خطير نمايندگي را انجام دهند.
عده‌اي خود را به خواب زده‌اند
عارف در بخش ديگري از سخنان خود در واكنش به اظهار نگراني برخي افراد حاضر در جلسه از گسترش آسيب‌هاي اجتماعي در كشور به‌خصوص در مناطق محروم گفت: جاي سوال است كه چرا عده‌اي براي برگزاري يك كنسرت فرياد وااسلاما سر مي‌دهند اما براي آسيب‌هاي اجتماعي كه بعضا به مرز بحران رسيده است واكنشي نشان نمي‌دهند. آمار‌ها درخصوص آسيب‌هاي اجتماعي بسيار نگران‌كننده است و متاسفانه عده‌اي خود را به خواب زده‌اند و نمي‌خواهند باور كنند آنچه كه نظام اسلامي را مي‌تواند مورد مخاطره قرار دهد همين آسيب‌هاي اجتماعي است. بايد با جديت و با همكاري همه نهادهاي دست‌اندركار به آسيب‌هاي اجتماعي و برنامه‌ريزي براي كاهش آنها و به سامان رساندن چالش‌هاي اجتماعي پرداخت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون