• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3660 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۹ آبان

طلا همچنان گران مي‌شود

قيمت طلا كماكان در بازار ايران روند افزايشي خود را ادامه مي‌دهد. اين در حالي است كه پيش‌بيني‌ها از افزايش قيمت طلا در بازارهاي جهاني و در هفته آينده خبر مي‌دهد.
روز گذشته، شنبه هر قطعه سكه تمام بهار آزادي با افزايش قيمت 900 توماني نسبت به آخرين روز كاري هفته گذشته، يك ميليون و 111 هزار و 500 تومان در بازار خريد و فروش شد. همچنين نرخ هر سكه تمام بهار آزادي طرح قديم هم بدونه آنكه تغييري نسبت به روز پنجشنبه داشته باشد، يك ميليون و 100 هزار تومان خريد فروش شد. نيم سكه و ربع سكه به ترتيب 560 هزار تومان و 297 هزار تومان در ميان خريداران و فروشندگان معاوضه شد كه بر اين اساس نيم سكه هفته را با افزايش هزار توماني آغاز كرد ولي نرخ ربع سكه تغييري نسبت به آخرين روز كاري هفته گذشته نداشت. سكه يك گرمي 187 هزار تومان قيمت‌گذاري شد.
در بازار جهاني اونس طلا با كاهش قيمت يك دلاري، هزار و 275 دلار خريد و فروش شد. در نظرسنجي طلاي كيتكو براي هفته جاري، ۱۸ تحليلگر و معامله‌گر شركت كردند كه از ميان آنها ۱۰ نفر يا ۵۶ درصد افزايش قيمت طلا و پنج نفر يا ۲۸ درصد كاهش قيمت اين فلز را پيش‌بيني كردند و سه نفر يا ۱۷درصد هم نسبت به روند حركت طلا نظري نداشتند. به گزارش ايسنا، در اين بين، ۵۴۴سرمايه‌گذار خُرد در نظرسنجي آنلاين كيتكونيوز شركت كردند كه از ميان آنها، ۲۳۷ نفر يا ۴۴ درصد به افزايش قيمت طلا در هفته جاري خوش‌بين بودند در حالي كه ۲۳۴ نفر يا ۴۳ درصد انتظار داشتند طلا با كاهش روبه‌رو شود و ۷۳ نفر يا ۱۳درصد نظري نداشتند. در نظرسنجي هفته گذشته ۶۳ درصد از كارشناسان وال استريت و سرمايه‌گذاران پيش‌بيني كرده بودند طلا افزايش پيدا مي‌كند كه پيش‌بيني درستي بود. كارشناسان وال استريت از اواسط ماه مه به اين سو، ۱۸ بار جهت حركت قيمت طلا را به درستي پيش‌بيني كردند و تنها پنج بار اشتباه داشتند و در مقابل سرمايه‌گذاران كه در هر نظرسنجي به افزايش قيمت طلا راي دادند، ۱۵ پيش‌بيني درست در برابر هشت پيش‌بيني نادرست داشتند. مثقال طلا 483 هزار و 750 تومان دست به دست شد و هر گرم طلاي 18 عيار نيز 111 هزار و 569 تومان فروخته شد.
در بازار ارز دلار امريكا سه هزار و 618 تومان در ميان خريداران و فروشندگان دست به دست شد و هر يورو هم به ارزش سه هزار و 986 تومان معامله شد. همچنين پوند انگليس چهار هزار و 435 تومان ارزش‌گذاري شد و درهم امارات و لير تركيه هم به ترتيب 989 تومان و هزار و 186 تومان به دست مشتريان رسيد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون