• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3663 -
  • ۱۳۹۵ چهارشنبه ۱۲ آبان

زمين تمرين تيم ملي نه دوش دارد نه رختكن

نكونام: هشدار مي‌دهم كه صعود ما به جام جهاني قطعي نيست

گروه ورزش

در كادر فني تيم ملي هميشه يك نفر آماده‌ است تا در گفت‌وگو با رسانه‌ها درباره مشكلات با مردم صحبت كند. در اكثر مواقع اين وظيفه را شخص كارلوس كي‌روش انجام مي‌دهد. اما بعد از جنجال‌‌هاي اخير كه به خاطر مصاحبه‌ها و بيانيه‌هاي اين مربي پرتغالي به وجود آمد و فضاي ملتهبي را در اطراف تيم ملي به دنبال داشت، با توجه به اينكه مهدي تاج از كي‌روش خواسته در آرامش بيشتري به كار خودش ادامه بدهد سرمربي تيم ملي چند روزي مي‌شود كه سكوت اختيار كرده و منتظر است ببيند مديران فدراسيون آيا به قول و قراري كه با او براي حل مشكلات گذاشته‌اند عمل خواهند كرد يا نه.
البته اين سكوت كي‌روش باعث نشده كه ديگر كسي از مشكلات صحبت نكند. روز گذشته جواد نكونام كاپيتان سابق تيم ملي و دستيار اين مربي در حاشيه تمرين تيم ملي در جمع خبرنگاران حاضر شد و درباره شرايط تيم، ‌بازي با سوريه و مشكلات حرف‌هاي جالبي مطرح كرد.
نكونام صحبت‌هاي خود را درباره شرايط تمرينات براي آماده‌سازي هرچه‌بهتر جهت رويارويي با سوريه آغاز كرد و گفت: «به خاطر برگزاري باز‌هاي جام حذفي ما با بازيكنان كمي اردو را آغاز كرديم. اين در حالي است كه دو، سه مصدوم هم داريم كه قطعا به بازي با سوريه نمي‌رسند. بااين حال ما تمام تلاش خود را مي‌كنيم تا تيم ملي با بهترين آمادگي مقابل سوريه قرار بگيرد.»
تيم ملي بعد از لغو بازي دوستانه با تايلند، عراق و سنگاپور با رايزني‌هاي انجام شده قراراست قبل از بازي با سوريه در مالزي بازي دوستانه‌اي با پاپوا گينه نو برگزار كند. نكونام درباره اين بازي دوستانه مي‌گويد: « درباره بازي دوستانه هم بايد بگويم كه بازي خوبي خواهد بود چراكه ما يك بازي مهم با سوريه داريم و نمي‌توان بدون بازي تداركاتي به مصاف اين تيم رفت. نمي‌شود كه فقط دو هفته تمرين كرد و بازي دوستانه انجام نداد آن هم بعد از بازي با كره جنوبي كه تيم ملي ديگر تشكيل اردو نداده است. درباره بازي با سوريه هم بايد بگويم كه آنها تيم خوب و آماده‌اي هستند.»
كاپيتان سابق تيم ملي كه نفوذ و تاثيرگذاري بسيار زيادي در امور تيم ملي دارد، با بيان اين مطلب كه سوريه تيم خوب و آماده‌اي است درباره تفكر حاكم در جامعه ورزش كه خيلي‌‌ها تيم ملي را در اين بازي از پيش برنده مي‌دانند هم صحبت‌هاي مهمي مطرح كرده و گفته است: «درباره تيم سوريه همه ما مي‌دانيم كه آنها حريف سختي هستند و ما هيچگاه بازي راحتي با آنها نداشتيم و اين مساله از قبل تا زماني كه خودم هم بازي مي‌كردم وجود داشت حتي اگر برنده هم مي‌شديم راحت آنها را نمي‌برديم و نبايد تيم ملي را از پيش برنده دانست چون اين كار اشتباه است. به همه بازيكنان تاكيد مي‌كنم كه همه تمركز خود را روي اين بازي بگذارند. اصلا اين نكته را فراموش نكنيم كه كره جنوبي نتوانست سوريه را شكست دهد و ازبكستان هم به سختي اين تيم را برد. پس ما نبايد خودمان را از پيش برنده بدانيم چون اين كار اشتباه بزرگي است.»
صحبت‌هاي نكونام درباره دست كم نگرفتن سوريه به همين جملات خلاصه نمي‌شود. او در بخش ديگري از حرف‌هايش به تجربه‌هاي تلخي كه تيم ملي در چنين فضاهايي در گذشته به دست آورده اشاره كرد و گفت: «باز هم مي‌‌گويم كه به نظرم نمي‌توانيم سوريه را دست كم بگيريم و ما با توجه به شرايط جدول حتي با يك مساوي مي‌توانيم جام جهاني را از دست بدهيم. يادتان نرود 4 سال پيش مقابل لبنان چه نتيجه‌اي گرفتيم و نزديك بود جام جهاني از دست برود. به فوتبال ايران براي بازي با سوريه هشدار مي‌دهم و هيچ كس حق ندارد اين مسابقه را دست كم بگيرد. من از رسانه‌ها هم مي‌خواهم به اين مساله بپردازند كه اين بازي، بازي ساده‌اي نيست و بايد آن را جدي گرفت. پس نبايد خيلي‌ها از الان فكر كنند كه ايران حتما سه امتياز اين بازي را به دست خواهد آورد. ما تمام تلاش‌مان را براي برتري انجام مي‌دهيم اما هيچ موفقيتي در اين بازي از پيش تضمين شده نيست!»
دستيار كارلوس كي‌روش در تيم ملي حتي درباره آن دسته از افرادي كه معتقدهستند تيم ملي به جام جهاني صعود خواهد كرد و مديران فدراسيون و مربيان تيم ملي از حالا بايد براي موفقيت در جام جهاني و صعود از گروه برنامه‌ريزي‌ داشته باشند حرف‌هاي جالبي با طرح يك سوال به زبان آورده است: « من از شما سوال مي‌كنم. شما فكر مي‌كنيد آيا مسوولان فوتبال چين نمي‌دانند كه هنوز براي صعود به جام جهاني فرصت دارند؟ اصلا فكر مي‌كنيد آنها چرا ليپي را آوردند. قطر هم همينطور آنها قطعا به بازي‌هاي آينده فكر كردند. همه تيم‌ها به يك اندازه شانس صعود دارند و شانس پايين افتادن از جدول. ما خوب نتيجه گرفته‌ايم ولي هنوز كاري انجام نداده‌ايم. 4 بازي كرده‌ايم 10 امتياز داريم ولي آخرش چه اتفاقي مي‌افتد؟ بايد به جام جهاني صعود كنيم تا همه‌چيز تمام شود. شما مطمئن باشيد قطر ديگر نمي‌خواهد امتياز از دست بدهد و آن مسابقه حكم خيلي از مسائل را پيدا مي‌كند. پس از اين به بعد وقتي مي‌توانيم از صعود به جام جهاني حرف بزنيم و برايش جشن بگيريم كه صعودمان صددرصد محقق شده باشد.»
مربي تيم ملي سپس درباره اتفاقات اخير و جنجال‌هاي به وجود ‌آمده، گفته است: «درباره حاشيه‌هاي به وجود آمده بايد بگويم كه ما با اين حاشيه‌ها غريبه نيستيم چون هميشه اتفاقات عجيب در فوتبال ما رخ مي‌دهد». نكونام سپس در جمع خبرنگاران وقتي با اين پرسش كه آيا بهتر نبود در اين شرايط به جاي پاپوا گينه با يك تيم قوي‌تر تيم ملي بازي دوستانه برگزار مي‌كرد، تاكيد كرد: «اين بحثي است كه سرمربي بايد در موردش صحبت كند ولي واقعيت اين موضوع اين است كه وقتي 4 روز بعد تيم ملي بايد به مصاف سوريه برود نمي‌شود بدن بازيكنان را خسته كرد. شما فرض كنيد تيم ملي با ايتاليا بازي مي‌كرد جز اينكه انرژي از دست بدهيم آيا فايده ديگري داشت؟ به نظرم بايد كمي فكرها معقول باشد.»
نكونام در پايان صحبت‌هايش هم به بخشي ديگر از مشكلاتي كه براي بازيكنان تيم ملي در راه صعود به جام جهاني وجود دارد اشاره كرد و گفت: «ما با اين مسائل غريبه نيستيم. هميشه اين صحبت‌ها بوده و هست، نه اينكه مربوط به پارسال باشد يا امسال. متاسفانه كمپ تيم ملي آماده نشده و شما مي‌بينيد مربيان لباس‌هاي‌شان را در كانكس عوض مي‌كنند. دوش هم نداريم. اين مسائل براي تيم ملي خوب نيست. اميدوارم هرچه سريع‌تر زمين كمپ تيم ملي آماده شود تا هم از لحاظ كيفيت چمن و هم از لحاظ امكانات به بهبود برسيم.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون