• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3663 -
  • ۱۳۹۵ چهارشنبه ۱۲ آبان

وزراي پيشنهادي چه گفتند؟

دارم ايثار مي‌كنم و مي‌آيم

فخرالدين دانش آشتياني وزير آموزش و پرورش

  من موضوع صندوق فرهنگيان را به‌شدت پيگيري مي‌كنم و اجازه نمي‌دهم حقوق معلمين از بين برود. همچنين مساله معيشت فرهنگيان را حل خواهم كرد و ان‌شاءالله در مورد معوقه فرهنگيان مبلغي كه دولت تعيين كرده به عنوان قسمتي از بدهي معوق بازنشستگان پرداخت خواهم كرد.
  من تمام زندگي خود را در راه انقلاب در بحران‌ها، مناطق محروم، جهاد سازندگي، جنگ و... گذرانده‌ام. در همين بحران وزارت علوم از من خواستند بعد از افتادن دو سه وزير به وزارتخانه بيايم. اگر كسي دلسوز انقلاب نباشد در اين شرايط حاضر نمي‌شود قبول مسووليت كند يا در همين مقطع كه گفتند در وزارت آموزش و پرورش حضور پيدا كنم.
  من روحاني‌زاده هستم، سوابقم را از ميليون‌ها دانش‌آموز و دانشجو بپرسيد كه قدمي جز در راه انقلاب و جهاد برنداشتم. من براي انقلاب نگرانم و براي دانشجوها و دانش‌آموزانم كه ببينند كسي كه اينقدر در راه انقلاب و مملكتش كار كرده، مي‌گويند بازداشت شده است. من يك روز هم بازداشت نشده‌ام. آقاي نقوي مدرك بازداشت من را به هيات رييسه مجلس ارايه كند و اگر مدركي نداشت از همين تريبون به مردم اعلام كند كه ايشان بازداشت نشده است. اين كار را نه براي من بلكه براي مردم انجام دهد.
  من وفادار به انقلاب و توصيه‌ها و منويات مقام رهبري هستم و معتقدم مقام رهبري با تيزبيني مسائل آموزشي و پرورشي را دنبال مي‌كند. من دارم ايثار مي‌كنم و مي‌آيم كه خواسته ايشان را درباره تحول در آموزش و پرورش اجرا كنم. كيست كه براي هفت، هشت ماه بيايد و مشكلات ۱۳ ميليون دانش‌آموز و يك ميليون معلم را با كمبودهاي مالي اين وزارتخانه كه بيش از صد مشكل دارد، بپذيرد؟
  چرا كساني را كه تابع ولايت هستند، مي‌خواهيد بي‌انگيزه كنيد. من ۶۰ سال از عمرم گذشته و ۴۰ سال آن را در انقلاب بودم و نااميد نمي‌شوم. قبلا هم تهمت‌هاي ناروايي به من زده‌اند كه به آن پاسخ دادم اما به هيچ عنوان حاضر نيستم لطمه‌اي به انقلاب وارد شود و در هيچ جرياني كه منجر به لطمه زدن به انقلاب بوده شركت نداشته‌ام و نخواهم داشت.  

 

معتقد به ولنگاري و ليبراليسم فرهنگي نيستم

سيد رضا صالحي اميري  وزير ورزش و جوانان

  اگر به من اعتماد كنيد در خدمت فرهنگ، هنر و اصحاب فرهنگ خواهم بود و اگر مسووليت ندهيد باز هم در خدمت فرهنگ هستم. فرهنگ به مثابه اكسيژن در فضاي جامعه است و فرهنگ مي‌تواند تمام انسان‌هاي تشنه را سيراب كند. فرهنگ رود جاري دايمي براي تعالي فضيلت انسان‌ها است.
  ما بايد تنوع فرهنگي را به رسميت بشناسيم و بدانيم همه زير فرهنگ بزرگ ايران اسلامي زندگي مي‌كنند. ما ضمن اعلام وفاداري به فرهنگ ملي، تنوع فرهنگي را به رسميت مي‌شناسيم و مي‌گوييم حق اقوام است كه آن‌طور كه فكر مي‌كنند بينديشند، به زبان خود سخن بگويند و به آداب و رسوم خود پايبند باشند.
  بنده هرگز به شما دروغ نخواهم گفت و به اموال مردم دستبرد نخواهم زد. هرگز راي جمعي را به راي فردي ترجيح نخواهم داد. تا جان دارم در ارشاد باشم يا نه در دفاع از حقوق اصحاب فرهنگ و هنر تلاش و از امام، رهبري و انقلاب دفاع خواهم كرد.
  بنده ولله معتقد به ولنگاري و ليبراليسم فرهنگي نيستم چون ليبراليسم فرهنگي مبتني بر اومانيسم، سكولاريسم و فمينيسم است در حالي كه انديشه ديني ما مبتني بر وحدانيت، شريعت و فقاهت است. نمي‌توان در جامعه‌اي كه مباني آن وحداني است ليبراليسم را تقويت كنيم.

 

آمادگي تصدي وزارت ورزش و جوانان را دارم

مسعود سلطاني‌فر  وزير ورزش و جوانان

  هرگونه قصور و كوتاهي در پرداختن به فضايل اخلاقي جوانان و ايجاد ايمان ديني و عقلانيت و به رسميت شناختن نياز واقعي جوانان مي‌تواند مشكل‌زا باشد و با آگاهي بر تمام موانع و چالش‌هاي پيش رو در حوزه جوانان با توكل بر خدا، صالحان و برنامه راهبردي و همچنين تجربه سه دهه مديريت در كشور چنين مسووليتي را مي‌پذيرم.
  براساس عهدي كه با نمايندگان دارم و اتكايي كه به كمك شما مي‌كنم آماده‌ام با درايت و متانت، صلابت، اعتدال و انصاف نسبت به جلب همكاري قواي كشور، مديران گوناگون، سازمان‌هاي مردم نهاد، علماي حوزه علميه، اساتيد دانشگاهي و كارشناسان مديريت راهبردي را در سه سطح به كار بگيرم.
  تلاش دارم با جلب همراهي جوانان آنها را از وضعيت فعلي به سمت وضعيت مطلوب حركت دهم؛ اين در صورتي محقق مي‌شود كه مساله جوانان به مساله اصلي كشور و همه دستگاه‌ها تبديل شود.
  راه مقابله با آسيب اجتماعي، رواج ازدواج آسان، ترويج سبك زندگي ايراني در جوانان در شرايطي تضمين مي‌شود كه وضعيت جوانان در كشور ساماندهي شود و تقويت نهادهاي ذي‌ربط در دستور كار قرار گيرد.
  معتقد هستم استفاده از تجربيات جهاني راهگشا خواهد بود، در عصر تكنولوژي جوانان در مركز تحول قرار گرفته‌اند، بسياري از ابداعات و اختراعات از انديشه چالاك جوانان سرچشمه مي‌گيرد؛ در كشورهاي پيشرفته در حوزه تكنولوژي، بيكاري جوانان برطرف شده است، آنها ادعا مي‌كنند تا سال 2030 بيكاري در اين كشورها خاتمه مي‌يابد چرا كه در دنياي فناوري جذابيت و درآمدزايي براي جوانان فراهم شده است.
  مشاركت جدي تمام دستگاه‌ها و به كار گرفتن همه ظرفيت‌هاي پيدا و پنهان براي ارتقاي اعتماد به نفس جوان ايراني و مسووليت‌پذيري او به كار بسته خواهد شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون