• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3664 -
  • ۱۳۹۵ پنج شنبه ۱۳ آبان

برف و باران و توفان، ‌شهرهاي كشور را فراگرفت

هشدار سيل براي 11 استان و آلودگي براي 9 استان

با نزديك شدن به نيمه‌هاي پاييز آب و هواي شهرهاي مختلف كشور هم باراني، برفي و البته توفان شد.
آتش نشاني در تهران براي توفان آماده باش داده و مدارس اراك به خاطر وزش شديد باد تعطيل شدند و هشدار وقوع سيل براي 11 استان از سوي مديريت بحران اعلام شده است.  سخنگوي سازمان آتش نشاني تهران درباره احتمال وقوع توفان در تهران به ايسنا گفته است: به دنبال صدور اخطار هواشناسي مبني بر احتمال وقوع توفان در تهران، تمامي ايستگاه‌هاي آتش‌نشاني به حالت آماده‌باش در آمده و خودروهاي احتياط سازمان نيز در آماده‌باش هستند.  سيد جلال ملكي همچنين گفت: پمپ‌هاي تخليه آب، موتور برق و لجن‌كش‌ها به حالت آماده به كار درآمده‌اند، توصيه ما به مردم اين است كه در صورت عدم كار ضروري از خانه خارج نشوند و در صورت حضور در معابر عمومي به ويژه ساعات عصرگاهي از اماكن مسقف عبور كرده و در فضاي باز قرار نگيرند. همچنين اداره هواشناسي شهر تهران از احتمال بارش تگرگ خبر داده است. سازمان هواشناسي نيز در اطلاعيه‌اي براي
11 استان خوزستان، كردستان، همدان، مركزي، زنجان، قزوين، چهارمحال و بختياري، كهگيلويه و بويراحمد، شمال بوشهر، ايلام و لرستان رگبار و رعد و برق و وزش باد شديد با احتمال سيلابي شدن مسيل‌ها و رودخانه‌ها پيش‌بيني كرده است. مدارس و مهدهاي كودك استان مركزي هم روز گذشته به دليل وزش تندباد تعطيل شدند. به گزارش ايرنا، وزش بادهاي شديد با سرعت بيش از 70 كيلومتر در ساعت و وجود كانون‌هاي
گرد و غبار محلي در تالاب ميقان اراك، پيش‌بيني افزايش غلظت ريزگردها در هواي اين كلانشهر و كاهش ديد افقي را به همراه دارد. بنا به اطلاعيه ستاد مديريت بحران استان مركزي، مسافرت‌هاي درون‌شهري و برون‌شهري غيراضطراري و حضور در فضاهاي باز، تفريحي، مناطق مرتفع و استفاده از دوچرخه و موتوسيكلت بايد به حداقل ممكن برسد و در صورت امكان از برنامه همشهريان حذف شود.

آلودگي هوا در 9 استان از خط قرمز رد شد
سازمان حفاظت محيط زيست اعلام كرده
 9 استان از خط قرمز آلودگي هوا عبور كرده‌اند و به وضعيت خطرناك رسيده‌اند. شهرهاي غربي و جنوب غربي كشور چون كرمانشاه، اصفهان، بوشهر، كرج، همدان، مشهد، اراك، خرم‌آباد و اهواز مرز سلامت را پشت سر گذاشته و از آلودگي هوا رنج مي‌برند. غلظت ريزگردها در چهارمحال و بختياري به وضعيت بحران رسيد، وزش باد در اين استان به 70 كيلومتر بر ساعت رسيد و ميزان ذرات معلق 5/2 ميكرون به 438 ميكروگرم در هر مترمكعب رسيد. هواي آلوده، ‌مدارس لرستان را هم تعطيل كرد.
هواي كردستان نيز در وضعيت خطرناك قرار گرفت، ميزان ذرات معلق به 5 برابر حد مجاز رسيد، هواي ايلام به 8 برابر حد مجاز رسيد و هواي همدان و كرمانشاه هم در وضعيت «هشدار» قرار گرفت و مدارس قصرشيرين را به تعطيلي كشاند.  اما هواشناسان همچنان براي هواي اهواز وزش باد و برخاستن گردو غبار پيش‌بيني مي‌كنند. ريزگردها در اهواز به 15 برابر حد مجاز رسيد. اداره محيط زيست خوزستان اعلام كرده است ميزان گرد و غبار در اهواز به 2 هزار و 300 ميكروگرم بر مترمكعب افزايش يافت كه حدود 15 برابر حد مجاز است. بيشترين ميزان ريزگردها ديروز در اهواز يك هزار و 385 ميكروگرم بر مترمكعب گزارش شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون