• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3664 -
  • ۱۳۹۵ پنج شنبه ۱۳ آبان

حزب موتلفه:

8 سال ديگر برمي‌گرديم

قرار نيست تا قيامت مورد اقبال مردم قرار بگيريم

حزب موتلفه اسلامي در سومين سالروز ارتحال مرحوم حبيب الله عسگراولادي،  با صدور بيانيه‌اي اعلام كرد كه تنها راه موفقيت بازسازي اصولگرايي است. حزب موتلفه در اين بيانيه با بازخواني ديدگاه‌هاي مرحوم عسگراولادي همچنين به اين مساله اشاره كرده كه قرار نيست اصولگرايان تا قيامت مورد اقبال مردم قرار بگيرند. موتلفه اي‌ها با همين آسيب شناسي محترمانه يك گام رو به جلو برداشتند و نشان دادند در ميان اصولگرايان   معتقد به  بازسازي تشكيلاتي –گفتماني  خود هستند. چكيده مهم‌ترين فرازهاي بيانيه حزب موتلفه به اين شرح است:
 مرحوم عسگراولادي در نقد رقيب حرمت نگاه مي‌داشت و اجازه عبور احساسات از مرزهاي عقلانيت و اخلاق را نمي‌داد. حكيمانه لب به سخن مي‌گشود اما آغوشش به سوي نقد از سوي هر سطح و سن و جايگاهي باز بود؛ بلكه خود در صدر صف منتقدين خويش قرار داشت و اجازه نداد گذر زمان پيچ و خم زندگي روزمره از طراوت فكر و روح او بكاهد. اينك ماييم و ميراث برجاي مانده از او و همرزمان شهيدش.
 عسگراولادي در يكي از آخرين گفت‌وگوهاي رسانه‌اي– اندكي پيش از آرميدن در بستري بيماري‌اي كه هرگز از آن برنخاست- پيام مهمي براي ما باقي گذاشت. او گفت: «آينده اصولگرايي آينده‌اي روشن و اميدواركننده است. رقيب ما سال ۸۸  راه افراط را در پيش گرفت و كشور را تا لب پرتگاه پيش برد، اما مقاومت مردم آنها را سر عقل آورد و اكنون هيچ كس از آن اعمال بي‌منطق و احساس خود بزرگ‌بيني دفاع نمي‌كند. اين آرامش و امنيت كه الان ملاحظه مي‌كنيد از آثار گفتمان اصولگرايي است. قرار نيست اصولگرايان تا قيامت مورد اقبال مردم قرار بگيرند. مفهوم جمهوريت آن است كه قدرت دست به دست شود لذا ما حضور جدي در صحنه خواهيم داشت تا حداقل ۴ سال ديگر يا حداكثر  ۸ سال ديگر با بازسازي سازمان راي خود ان‌شاءالله برگرديم.»
 او(عسگراولادي) راه بازگشت اصولگرايان را بازخواني و بازتوليد گفتمان خود، پالايش اصولگرايان پس از آن، ارتقاي الگوي تحزب خود بر اساس ارتباطات جديد و عبرت گرفتن از آثار تكثر و در پيش گرفتن وحدت و برنامه‌ريزي عملي دانسته و افزوده بود: «اصولگرايان بايد از كادرهاي ورزيده جوان خود رونمايي كنند تا نسل جديد رهبران اصولگرا بتوانند حداقل دو دهه كاروان اصولگرايي را درست رهبري كنند.» اين سخنان او پس از سه سال همچنان تازه و الهام‌بخش است و رمز كسب اعتماد عمومي در انتخابات‌هاي رياست‌جمهوري و شوراهاي اسلامي شهر و روستا در سال ۹۶ است. حزب موتلفه اسلامي ضمن تجديد ميثاق با عسگراولادي و ياران شهيدش همچون بهشتي، رجايي، عراقي، اماني، لاجوردي و … كه همگي از پيشروان مبارزه بودند؛ با السابقون خود عهد مي‌بندد كه راه آنها را در سربازي براي ولايت فقيه ادامه داده و در مسير تشكيل «جامعه نمونه اسلامي» كه آرمان آنها بود، لحظه‌اي از پاي ننشيند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون