• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3665 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۱۵ آبان

سخنگوي دولت: هيچگاه ما به عهد امريكا، متكي يا مطمئن نبوده‌ايم

گروه سياسي| سخنگوي دولت در «روايت از روزهاي سخت كشور» از تناسب بين اختيارات و مسووليت‌ها و امكانات و توقعات مي‌گويد. تناسبي كه اگر به‌درستي شكل بگيرد، به قضاوت منصفانه‌اي منتج مي‌شود كه دولتمردان يازدهم طي دوران كشورداري خود آرزوي آن را داشتند. محمدباقر نوبخت كه به كرمان سفر كرده بود، در ديدار با نماينده ولي‌فقيه در اين استان به بدخواهي و بدعهدي دشمنان اشاره مي‌كند و با اعلام اينكه راهي جز وحدت و انسجام داخلي نداريم، مي‌گويد: «ما بايد قبول كنيم دنياطلبان در برابر ما ايستاده‌اند و هيچگاه ما به عهد امريكا و نه هيچ كشور ديگري متكي و مطمئن نبوده‌ايم.» سخنگوي دولت در گفت‌وگو با با آيت‌الله سيد‌يحيي جعفري با بيان اينكه «ما عامل اتكاي بيروني نداريم لذا بايد يكديگر را دريابيم و تعاون مناسبي داشته باشيم» تاكيد مي‌كند: «برخي كشورهاي اسلامي نيز حتي اگر پاي منافع‌شان پيش بيايد با ما بد‌عهدي مي‌كنند و منافع خودشان را مقدم مي‌دانند.» نوبخت به شرايط دولت و روزهاي سختي كه امور را به پيش مي‌برد، اشاره مي‌كند و مي‌گويد: «اگر تناسبي بين اختيارات، مسووليت‌ها و امكانات و توقعات تعريف شود، آن وقت مي‌شود منصفانه قضاوت كرد كه دولت با وجود اينكه تلاش كرده آن عامل كاهنده و سايه سنگيني كه بر سر اقتصاد ايران و مانع از ورود سرمايه و امكانات بود، توانست مساله هسته‌اي را با سرافرازي پشت سر گذارد.»
امام جمعه كرمان: برخي به جاي انتقاد جوسازي و بي‌انصافي مي‌كنند
نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه كرمان نيز در اين ديدار از برخي جوسازي‌ها و بي‌انصافي‌هايي كه عليه دولت مي‌شود، انتقاد كرد. آيت‌الله جعفري با تاكيد بر اينكه انتقاد سازنده خوب است اما به وجود آوردن تنش هرگز به مصلحت كشور نيست، اظهار كرد: امروز برخي جوسازي و بي‌انصافي مي‌كنند كه اين شيوه بد است. وي گفت: «اميدواريم در مدت باقي مانده از عمر دولت شفاف‌سازي كنيد و مسائل را بدون اغراق و با واقعيت به مردم بگوييد، مردم بايد بدانند چه كارهايي انجام شده و چه برنامه‌هايي را پيش رو داريم». نماينده ولي‌فقيه در كرمان با تاكيد براينكه دولت يازدهم در برخي ابعاد موفق است و توانسته با تورم مبارزه و آن را مهار كند، عنوان كرد: اما ظاهرا مساله ركود طبق نظر برخي از مسوولان و صاحبان جرايد به قوت خود باقي است. وي با بيان اينكه برخي روزنامه‌ها خيلي بي‌انصاف هستند تصريح كرد: يكي از روزنامه‌ها در مورد دولت طوري سخن گفته بود كه انگار هيچ نقطه مثبتي در عملكرد دولت نيست.
آيت‌الله جعفري با اشاره به اينكه رييس‌جمهوري و هيات دولت نمي‌توانند معجزه كنند، گفت: امكانات كم و مشكلات زياد است لذا بايد مشكلات را به مردم انعكاس داد، مردم ايران مردمان خوبي هستند و اگر بدانند دولت گرفتار مشكل است آن را قبول مي‌كنند. وي با تاكيد بر اينكه دولت به‌طور نسبي موفق بوده است افزود: عده‌اي به هيچ صراطي مستقيم نيستند، برخي لحن هجمه و تخريب دارند نه انتقاد و اين را ما مي‌فهميم اما ممكن است عوام متوجه نشوند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون