• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3665 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۱۵ آبان

آغاز به كار بيست و دومين نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاري‌ها

افزايش رسانه‌هاي الكترونيك نسبت به مكتوب

بيست و دومين نمايشگاه مطبوعات از ساعت 13 روز گذشته آغاز به كار كرد، اما آيين افتتاحيه رسمي آن قرار است صبح امروز با حضور رييس‌جمهور و مقامات دولتي برگزار شود. به گفته معاون امور مطبوعاتي وزارت ارشاد در اين نمايشگاه كه از 14 تا 22 آبان ماه در مصلي بزرگ تهران برپا خواهد بود، بالغ بر 900 رسانه از سراسر كشور شركت كرده‌اند. با توجه به اينكه اين نمايشگاه آخرين نمايشگاهي است كه در دولت يازدهم برگزار مي‌شود و چند ماهي تا انتخابات سال 96 باقي مانده است، به نظر مي‌رسد چهره اين نمايشگاه به نسبت دوره‌هاي قبل بيشتر رنگ و بوي سياسي و انتخاباتي بگيرد. حسين انتظامي هم هفته گذشته در همين رابطه اعلام كرد: «در نمايشگاه امسال، رسانه‌هاي طيف ‌هاي مختلف فكري حضور دارند و طبعا مهمانان خاص خودشان را نيز خواهند داشت كه مي‌توانند با بهره‌گيري از ظرفيت‌هاي تالارهاي گفت‌وگوي نمايشگاه از حضور ساير رسانه‌ها در نشست‌هايي كه برگزار مي‌كنند بهره‌مند شوند. با توجه به رشد و بلوغي كه رسانه‌ها به آن رسيده‌اند فضاي نمايشگاه مطبوعات طبيعتا آرام‌تر و در عين حال با نشاط‌تر خواهد بود.»
از آنجا كه محل برگزاري كليه نمايشگاه‌ها به محل شهر آفتاب منتقل شده است، تصور بر اين بود كه اين نمايشگاه نيز در محل نمايشگاه‌هاي شهر آفتاب برپا شود اما به گفته حسين انتظامي تصميم‌گيري درباره محل برگزاري نمايشگاه مطبوعات را خود رسانه‌ها بر عهده داشتند و بنا به ملاحظات مختلفي نظير نزديك بودن به محل رسانه‌ها و همچنين لزوم حضور اهالي رسانه دررسانه‌هاي خود براي بستن صفحه‌هاي روزنامه و مواردي نظير آن تصميم بر اين شد كه اين نمايشگاه در مصلي تهران برگزار شود. در نمايشگاه مطبوعات امسال، در كنار حضور رسانه‌هاي مختلف، نمايشگاه‌هاي عكسي با عناوين «ايران در سالي كه گذشت»، «محيط زيست» و «ايران و كره جنوبي» هم برگزار خواهد شد. نمايشگاه «ايران و كره جنوبي» را خبرگزاري ايرنا و نمايشگاه‌هاي «ايران در سالي كه گذشت» و «محيط زيست» را انجمن عكاسان ايران برگزار كرده‌اند. سال گذشته انصراف برخي رسانه‌ها از حضور در نمايشگاه با حاشيه‌هايي همراه بود، اما در نمايشگاه امسال چنين مواردي هنوز به معاونت مطبوعاتي گزارش نشده است، هر چند در فرآيند ثبت نام الكترونيكي برخي رسانه‌ها از تكميل ثبت‌‌نام در سايت نمايشگاه در ميانه راه منصرف شدند، انتظامي در خصوص انصراف رسانه‌ها از شركت در نمايشگاه بيست و دوم مي‌گويد: «در مراحل مختلف ثبت نام الكترونيك شاهد ريزش‌هايي بوديم، اين ريزش امسال حدود 30 درصد بوده.» اما در خصوص تنوع ديدگاه‌هاي شركت‌كنندگان در نمايشگاه هم پاسخ معاون مطبوعاتي ارشاد اين است كه: «امسال رسانه‌ها به لحاظ ديدگاه‌هاي سياسي متنوع‌تر هستند و اسامي رسانه‌ها نشان‌دهنده اين تنوع به لحاظ حرفه‌اي و سياسي و جغرافيايي و مديوم رسانه‌اي است. هر سال نسبت رسانه‌هاي الكترونيك نسبت به رسانه‌هاي مكتوب افزايش پيدا مي‌كند.»
در نمايشگاه بيست و دوم همچنين شش استارتاپ‌ هم حضور خواهند داشت و نشست‌هايي با عناويني از جمله «آشنايي با مفهوم توسعه كسب و كار» و «سرفصل‌هاي توسعه با ابزار علوم ديگر»، «استارتاپ چيست؟»، «توسعه كسب و كار فناوري اطلاعات»، «معرفي متد Lean startup»، «توسعه كسب و كار با نگاه توسعه سازماني و اقتصاد سازماني»، «آشنايي با بوم مدل كسب و كار» با حضور اساتيد مختلف برگزار خواهد شد. همچنين قرار بر اين است كه در حاشيه نمايشگاه بيست و دوم كتاب «حقوق جهاني ارتباطات» به قلم زنده‌ياد كاظم معتمدنژاد براي نخستين بار در مراسمي ويژه رونمايي ‌شود.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون