• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3672 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۲۳ آبان

مردي كه 34 نفر را گروگان گرفت تحت تعقيب است

درخواست گروگانگير يك خودرو بود

اعتماد


گروگانگيري در ساعت 6 عصر جمعه آغاز شد. هنوز نيم ساعت از حركت اتوبوس در جاده اهواز به شوشتر نمي‌گذشت كه مردي جوان با اسلحه‌اي در دست مقابل اتوبوس ايستاد و آن را متوقف كرد. او وارد اتوبوس شد و 34 سرنشين آن را گروگان گرفت. فيلم‌هايي كه از اين حادثه منتشر شده است نشان مي‌دهد متهم بعد از شليك 6 تير هوايي شروع به فرياد زدن مي‌كند و مطالباتش را مي‌خواهد. اين گروگانگيري در مركز شهر ملاثاني اتفاق افتاده بود و تا ساعت يازده شب طول كشيد. يكي از شاهدان عيني اين گروگانگيري در گفت‌وگو با «اعتماد» مي‌گويد: «عده زيادي از همه نقاط ملاثاني دوربين به دست پشت درخت‌هاي بلوار اصلي شهر ايستاده بودند تا ماجرا را تماشا و فيلمبرداري كنند. همه از سر كنجكاوي مي‌خواستند بدانند چه شده و آيا آشنا و نزديكان‌شان هم گروگان گرفته شده‌اند؟ گروگانگير پسري كم سن و سال بود كه با اسلحه جلوي در اتوبوس ايستاده بود و همين كه كسي از داخل حرفي مي‌زد يا حركتي مي‌كرد او را تهديد به كشتن مي‌كرد. ما صدا را مي‌شنيديم. گروگانگيري ساعت 6 عصر شروع شد و سرنشينان اتوبوس در ساعت نزديك به 10 شب شيشه‌هاي اتوبوس را شكستند و از آن بيرون آمدند.»  معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي خوزستان در گفت‌وگو با ايسنا جزييات اين پرونده را اينگونه اعلام كرده است: «يك دستگاه اتوبوس مسافربري كه عصر جمعه (21 آبان) از اهواز به مقصد شوشتر در حركت بود، بين راه در شهر ملاثاني در نزديكي اهواز توقف كرد كه يك نفر مسلح كه به نظر فردي معتاد بود، با سوار شدن به اتوبوس، مسافران را گروگان گرفت. گروگانگير كه يك قبضه اسلحه كلاش در اختيار داشت، يكي از مسافران را زخمي كرد. تير به كتف فرد مجروح اصابت كرده بود كه با هماهنگي با نيروهاي انتظامي و امنيتي حاضر در صحنه، گروگان مجروح از اتوبوس خارج و به بيمارستان منتقل شد. يك مسافر زن هم زخمي شده بود كه در اتوبوس باقي ماند». سرهنگ قاسم‌پور افزود: «با توجه به اينكه گروگانگيري در وسط شهر اتفاق افتاده بود و اتوبوس در خيابان اصلي شهر قرار داشت، براي جلوگيري از وقوع بحران در ساعات شلوغ، شرايط گروگانگيري با تلاش نيروهاي انتظامي مديريت شد تا كار به آخر شب كشيده شود. گروگانگير در نهايت 7 گروگان شامل سه مرد، دو زن و دو كودك دختر و پسر را كه در اختيار داشت در ازاي تحويل يك دستگاه خودرو سواري آزاد كرد و از صحنه گروگانگيري متواري شد. هر چند شايعاتي درخصوص قاچاقچي بودن گروگانگير مطرح شده است ولي اين فرد، معتاد بود و هيچ خواسته‌اي از ما نداشت و تنها تقاضا كرد كه در ازاي آزادي گروگان‌ها، اجازه فرار به او داده شود.» قاسم‌پور با بيان اينكه عمليات تا آزادي گروگان‌ها بيش از 5 ساعت طول كشيد، گفت: «گروگانگير با خودروي سواري فرار كرد. البته عمليات همچنان ادامه دارد و گروگانگير تحت تعقيب قضايي است.»
همچنين سردار اسحاقي، فرمانده انتظامي استان خوزستان در اين باره به ايرنا گفت: ماموران بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند و با همكاري روانشناسان و مسوولان قضايي استان با گروگانگير به مذاكره پرداختند تا خود را تسليم كند. گروگانگير با يك قبضه اسلحه گرم يكي از گروگان‌ها را مجروح كرد، كه حال او خوب است و بلافاصله براي مداوا به بيمارستان منتقل شده است.
سردار اسحاقي با اشاره به اينكه علت اين گروگانگيري هنوز مشخص نيست، گفت: «با توجه به اينكه اين گروگانگيري در شهر صورت گرفته سعي كرديم عمليات را به بيرون شهر هدايت كنيم تا بتوانيم فرد گروگانگير را دستگير كنيم.»

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون