• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3159 -
  • ۱۳۹۳ دوشنبه ۲۹ دي

گوشه

نفت، عامل اصلي افت سهام پتروشيمي‌ها

دبير انجمن صنفي پتروشيمي دليل افت قيمت سهام شركت‌هاي پتروشيمي در بورس را كاهش قيمت نفت دانست و گفت: كاهش قيمت نفت نه تنها ارزش محصولات پتروشيمي‌ها را كاهش داده است، بلكه باعث فروش نرفتن محصولات پتروشيمي نيز شده است. احمدي مهدوي اظهار كرد: دليل افت سهام شركت‌هاي پتروشيمي در بورس، مشكلات بازار نفت و كاهش قيمت نفت است كه باعث شده قيمت محصولات پتروشيمي هم كاهش يابد. علاوه بر كاهش قيمت، محصولات ما را هم نمي‌خرند چنان كه بيش از 20 درصد از محصولات توليدي در بورس فروش نمي‌رود. قيمت‌ها خود به خود تعديل خواهد شد و قيمت‌هاي جديد محصولات مشخص مي‌شود، اما در بهمن ماه به كارگروه‌هاي تخصصي مانند پلي‌اتيلن، پلي پروپيلن، PVC، مواد شيميايي و امثال آن هم گفته‌ايم كه به دلخواه قيمت محصولات را تعديل كنند تا فروش محصولات بيشتر شود.

مسكن مهر گران نشد

مديرعامل شركت عمران شهر جديد پرند گفت: افزايش قيمت در مسكن مهر پرند صورت نگرفته، فقط قيمت نهايي واحد‌ها محاسبه و اعلام شده است. باران هاشم زهي اظهار كرد: قيمت‌ها براساس مفاد قرارداد‌هاي پيش فروش وساخت كه در دست مردم وجود دارد نهايي شده تا بدين‌ترتيب از ميزان نگراني‌هاي مردم كاسته شود. تنها كاري كه در حال حاضر صورت گرفته آن است كه قيمت نهايي را تا زمان تكميل و تحويل واحدها مشخص كرده‌ايم.

خروج بازار نهاده‌ها از انحصار

معاون وزير جهاد كشاورزي گفت: بازار نهاده‌ها و خوراك دام و طيور از انحصار خارج شده و با رقابتي كه طي سال گذشته به وجود آمد روند قيمت‌ها نزولي و مورد رضايت توليد‌كنندگان بوده است. حسن ركني اظهار كرد: برخي از خوراك دام و طيور مورد نياز در داخل كشور توليد مي‌شود كه شامل علوفه خشبي مي‌شود و مشكلي در توليد آن وجود ندارد. بخشي ديگر از اين نهاده‌ها همان مواد كنستانتره‌يي هستند كه به عنوان مثال ميزان نياز صنعت طيور در كشور به اين مواد حدود هشت ميليون تن در سال بوده است كه عمده آن به كشور وارد مي‌شود.

احتمال خروج سرمايه‌ از بازار مسكن

با توجه به روند افزايشي نوسانات قيمت ارز بخشي از سرمايه‌ها از بازار مسكن خارج مي‌شود و به سمت اين بازار سوق پيدا مي‌كند. ابوالحسن ميرعمادي، كارشناس مسكن، درباره تاثير نوسانات قيمت ارز در بازار مسكن اظهار كرد: وقتي قيمت دلار رو به افزايش مي‌رود برخي از سرمايه‌هاي بازار مسكن جذب اين بازار مي‌شود. وي با بيان اينكه طبق اعلام دولت حدود 20 ميليارد دلار ارزهاي خانگي وجود دارد، تصريح كرد: اگر مردم احساس كنند كه قيمت دلار افزايش مي‌يابد سرمايه‌هايشان را از بازار مسكن خارج مي‌كنند و به سمت بازار سكه و ارز مي‌آورند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون