• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3677 -
  • ۱۳۹۵ دوشنبه ۱ آذر

برنامه انتخاباتي حزب مردمسالاري:

معرفي 1500 كانديدا براي شوراهاي شهر سراسر كشور

همايش پيش‌كنگره پانزدهم حزب مردم‌سالاري با شعار «بازسازي اعتماد عمومي» در كانون توحيد تهران و با حضور دبيران كل برخي احزاب، جمعي از نمايندگان مجلس، فعالان سياسي و شخصيت‌هاي اصلاح‌طلب برگزار شد.
محسن رهامي، عضو انجمن اسلامي مدرسين دانشگاه در اين همايش نقش احزاب در گردش قدرت را مهم دانست و گفت: اگر در كشوري گردش قدرت نباشد رقابت ايجاد نمي‌شود و اگر رقيبي نباشد، كشور به سمت فساد مي‌رود. ما در آستانه انتخابات سال 96 بايد تلاش كنيم به مردم نشان دهيم حضورشان پاي صندوق‌هاي راي يك حضور موثر است كه در سرنوشت آنها و رسيدن به اهداف انقلاب كمك مي‌كند.  اگر مردم احساس كنند حضورشان در انتخابات تاثير دارد با جديت بيشتر پاي صندوق‌هاي راي حاضر مي‌شوند. قدرتعلي حشمتيان، رييس خانه احزاب ايران هم در اين همايش گفت: تا پايان سال همه دفاتر خانه احزاب در سراسر كشور راه‌اندازي مي‌شوند.  حشمتيان گفت: متاسفانه تاكنون چندين بار به سران قوا درباره برگزاري جلسه مشترك اعضاي شوراي مركزي خانه احزاب نامه‌نگاري كردم اما آنها هيچ توجهي به اين نامه نداشتند. عليرضا محجوب  هم گفت: همه احزاب و همچنين ما نمايندگان مجلس اگر بخواهيم با فساد برخورد كنيم ابتدا بايد راه مشاركت مردم در همه امور را باز كنيم.
 دموكراسي بدون حزب ، شعاري توخالي است
رسول منتجب‌‌نيا، قائم‌مقام حزب اعتماد ملي هم با رد ائتلاف در قالب لويي‌جرگه، گفت: نبايد اجازه داد كه استبداد حزبي به وجود آيد؛ مي‌توان اتحاد را در قالب ائتلاف و كرامت افراد تعريف كرد.  قائم مقام حزب اعتماد ملي، توسعه سياسي را منوط به وجود آزادي و دموكراسي در كشور عنوان كرد و ادامه داد: آزادي در كشور نيز منوط به وجود احزاب در كشور است.  وي افزود: در مدل تحزب بايد انتخابات حزبي باشد؛ احزاب فراگير در كشور وجود داشته باشند و با يكديگر رقابت كنند. در اين مسير بايد همه بزرگان سياسي عقل و خرد خود را در قالب احزاب تجميع كنند.
سياست انتخاباتي مردم‌سالاري
مصطفي كواكبيان، دبيركل حزب مردم‌سالاري هم به عنوان آخرين سخنران اين همايش گفت: در انتخابات شوراهاي شهر در سال آينده قرار است 1500 كانديدا در سطح كشور معرفي كنيم و درباره انتخابات رياست‌جمهوري هم سياست ما حمايت از دولت تدبير و اميد است. كواكبيان با اشاره به ديدار اعضاي فراكسيون اميد با رييس‌جمهوري گفت: من با صراحت به آقاي روحاني گفتم شما در سياست خارجي و در بحث آزادي بيان و مطبوعات موفقيت‌هايي داشتيد اما در موضوع توسعه سياسي چندان موفق نبوده‌ايد. سه سال و چند ماه گذشت و زمان زيادي هم باقي نمانده است بنابراين دولت بايد در توسعه سياسي تلاش بيشتري كند.  دبيركل حزب مردم‌سالاري با اشاره به اينكه قرار بود دولت لايحه حقوق شهروندي را به مجلس ارايه كند، افزود: تاكنون دولت اين لايحه را به مجلس نداده است و قول داده طي دو ماه آينده آن را به مجلس ارايه دهد. ايرنا

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون