• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3678 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۲ آذر

ارزش مالي پرونده بيش از 500 ميليون تومان است

انهدام باند خانوادگي كلاهبرداري با خودروهاي تصادفي

اعتماد| دو برادر سابقه‌دار با همدستي دايي و يكي از دوستان‌شان، ماشين‌هاي تصادفي را نوسازي كرده و از طريق آگهي فروش در روزنامه‌هاي كثيرالانتشار به عنوان خودروهاي صفر به مشتري‌ها مي‌فروختند. آنها براي فروش ماشين‌ها، در كنار خيابان با مشتري‌ها قرار مي‌گذاشتند و طوري رفتار مي‌كردند كه آنها فكر كنند اگر ماشين را نخرند، كلاه بزرگي سرشان رفته است.
ماجراي اين پرونده از چندي پيش با مراجعه مردي به كلانتري 154 چيتگر و گزارش كلاهبرداري با فروش خودروي سواري آغاز شد. ماموران پرونده را براي رسيدگي به پايگاه هشتم پليس آگاهي تهران بزرگ فرستادند و شاكي به كارآگاهان اين پايگاه گفت: «از چند وقت پيش براي خريد خودرو، به قسمت آگهي‌هاي يكي از روزنامه‌ها مراجعه كردم و با فروشنده يك دستگاه خودروي پژو 405 آشنا شدم. او مدعي بود كه خودرو‌اش صفر است اما به خاطر نياز مالي مي‌خواهد آن را با قيمت پايين بفروشد. پس از توافق اوليه سر قيمت، با هم كنار خياباني در يافت‌آباد قرار ملاقات گذاشتيم. فروشنده كه مردي حدودا 50 ساله بود سوار بر خودرو آمد و من هم پس از بازديد ماشين تصميم گرفتم آن را بخرم. ناگهان چند مرد ديگر به سمت ما آمدند و قيمت بالاتري پيشنهاد دادند. وقتي فروشنده گفت كه با من به توافق رسيده، آنها پيشنهاد دادند كه با دريافت مبلغي از معامله منصرف شوم اما من كه فكر مي‌كردم خودرويي خوب با قيمتي پايين نصيبم شده، حرف‌شان را قبول نكردم و بلافاصله با فروشنده به يكي از دفاتر رسمي رفتم و با پرداخت پول، خودرو را تحويل گرفتم.» مالباخته درباره نحوه اطلاع از كلاهبرداري متهمان نيز گفت: «چند روز كه گذشت، به يكي از دوستانم كه تعميركار خودرو است مراجعه كردم. او در همان بررسي اوليه ماشين گفت كه خودرو كاملا تصادفي است و به احتمال زياد سابقه واژگوني هم دارد. بلافاصله با فروشنده تماس گرفتم اما او زير بار نرفت و گفت كه خودرو را پس از بررسي من و برابر اسناد رسمي و دولتي فروخته. پس از آن هم هرچقدر با او تماس گرفتم، جوابم را نداد. »
با ثبت شكايت مالباخته، كارآگاهان براي شناسايي متهمان وارد عمل شدند. تحقيقات نشان مي‌داد كه آنها از چند وقت پيش با درج آگهي فروش خودروهاي مختلف به خصوص پرايد، ال 90 و پژو در قسمت نيازمندي‌هاي يكي از روزنامه‌هاي كثيرالانتشار، اقدام به فروش خودروهاي كاملا تصادفي در پوشش خودروهاي صفر مي‌كنند. همزمان ده‌ها مالباخته ديگر نيز كه به شيوه مشابه مورد كلاهبرداري قرار گرفته بودند با حضور در كلانتري، شكايت‌هاي مشابهي را تنظيم كردند. همه آنها به تصور اينكه خودرويي مناسب را با قيمت پايين مي‌خرند، در دام متهمان افتاده بودند.
تلاش‌ها براي شناسايي عاملان كلاهبرداري ادامه داشت تا اينكه مشخص شد، آنها دو برادر هستند كه همراه دايي و يكي ديگر از دوستان‌شان گاراژي را در منطقه مرتضي‌گرد اجاره كرده و پس از نوسازي خودروهاي تصادفي، آنها را با آگهي در روزنامه‌ها تحت عنوان خودروهاي صفر به فروش مي‌رسانند. سرانجام با اطمينان از حضور متهمان در گاراژ،
عمليات پليس آغاز شد و سه نفر از آنها دستگير و به پايگاه هشتم پليس آگاهي تهران بزرگ منتقل شدند. آنها در بازجويي‌ها به ده‌ها فقره كلاهبرداري اعتراف و چهارمين عضو گروه‌شان را نيز معرفي كردند تا او هم پس از چند روز، از سوي پليس دستگير شود و به جرم خود اعتراف كند.
سرهنگ كارآگاه حمدالله عليزاده، رييس پايگاه هشتم پليس آگاهي تهران بزرگ با بيان اين خبر، ارزش مالي پرونده را بيش از 500 ميليون تومان اعلام كرد و با اشاره به انتشار تصاوير بدون پوشش متهمان در رسانه‌ها از مالباخته‌هاي احتمالي خواست تا براي پيگيري شكايت خود به پايگاه هشتم پليس آگاهي تهران بزرگ در ميدان حر – انتهاي خيابان 12 فروردين مراجعه كنند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون