• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3679 -
  • ۱۳۹۵ چهارشنبه ۳ آذر

تكذيب و تاييديه‌هاي يك خبر در وزارت نيرو

وقتي قائم مقام و معاون حرف هم را تكذيب مي‌كنند

 معاون برق و انرژي وزير نيرو با رد اظهارات صبح امروز قائم مقام وزير نيرو، اعلام كرد: جهت رعايت وضعيت عمومي جامعه، افزايش تعرفه‌هاي برق از اول مهرماه امسال اعمال شده است. «ستار محمودي» قائم مقام وزير نيرو درباره افزايش قيمت و تعرفه برق مشتركان اعلام كرد كه اين موضوع جديدي نبوده و از ابتداي امسال اعمال شده است كه ساعاتي پس از انعكاس اين خبر «هوشنگ فلاحتيان» معاون برق و انرژي وزير نيرو، اظهارات قائم مقام وزارت نيرو را تلويحا تكذيب كرد.
ستار محمودي قائم مقام وزير نيرو درباره جزييات افزايش ۱۰ درصدي تعرفه فروش برق، گفته بود: امسال با توجه به قانون مصوب و اجازه دولت، برق مصرفي و تعرفه‌ها ۱۰ درصد به صورت ميانگين افزايش يافت كه اين موضوع، از ابتداي امسال اعمال شده است. با اين وجود، پايگاه اطلاع‌رساني وزارت نيرو خبري را به نقل از «هوشنگ فلاحتيان» معاون برق و انرژي وزير نيرو درباره افزايش تعرفه فروش برق منتشر كرد.
 فلاحتيان در اين خبر گفت: با توجه به افزايش طبيعي مصرف برق در تابستان سال جاري و به تبع آن افزايش هزينه برق هر خانوار، جهت رعايت وضعيت عمومي جامعه، افزايش تعرفه‌هاي برق از اول مهرماه سال جاري اعمال شد. بر اساس قانون هدفمندي يارانه‌ها دولت قرار بوده با افزايش سالانه ۲۰ درصد قيمت حامل‌هاي انرژي، تعرفه‌هاي اين حامل‌ها را به قيمت تمام شده برساند، اما وزارت نيرو در سال گذشته هيچ افزايش قيمتي در تعرفه‌هاي برق نداشت.
اين مقام مسوول تصريح كرد: در سال جاري نيز با توجه به افزايش مصرف برق در تابستان سعي شد با در نظر گرفتن شاخص‌هاي مختلفي همچون وضعيت اقتصادي و هزينه خانوارها در سطوح مختلف جامعه، افزايشي در تعرفه‌ها در تابستان صورت نگيرد، اما از اول مهرماه سال جاري ۱۰ درصد به قيمت تعرفه‌هاي برق اضافه شده است.
فلاحتيان در پاسخ به برنامه دولت و وزارت نيرو براي افزايش تعرفه در سال آينده تاكيد كرد: بايد توجه داشت كه اين افزايش‌ها با توجه به قيمت تمام شده برق، بسيار ناچيز بوده است و اين افزايش طبق قانون به صورت سالانه در نظر گرفته مي‌شود؛ اما براي سال آينده هنوز تصميمي مبني بر تغيير تعرفه‌هاي برق اتخاذ نشده است. ايران ارزان‌ترين تعرفه برق دنيا را دارد و همواره تمام تلاش همكاران صنعت برق اين بوده كه برق پايدار و ارزان قيمتي را در اختيار مردم قرار دهيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون